Van Vostok naar Rolex (project beëindigd)

Yes. De 033 was mijn eerste horloge. Perfect argument om hem nooit te flipperen :slight_smile:.

De SARB houdt me zelfs tegen om een GS te kopen… zou toch een zwarte plaat GS kopen… en die lijken nogal op de SARBs… Sterker nog, zou het liefst een springdrive model willen maar daar zit een lelijke meter op… dus het zou ook nog eens als een achteruitgang voelen…

De SARB is voor mij een blijvertje. Heb wel besloten dat ik na 6 maanden klaar ben met mijn Sinn… en dat ik de Glycine Airman die het halve forum al gehad heeft bij mij het ook niet helemaal doet. Ik vind het wel een gaaf horloge… dus dat is dan weer zoiets om hem te flipperen.

1 like

Zelf zou ik ook niet heel snel voor een “mooiere” Seiko gaan denk ik.
Zo’n Airman verveelt denk ik inderdaad snel, die zie je ook om de haverklap te koop staan.
Sinn staat hier ook nog wel op het lijstje om eens te proberen. Die hebben wel een hoop horloges die ik mooi vind.

Heb wel de mooiste geregeld.
Maar de plaat is niet perse handig… En dat de uurwijzer op 12 uur werkt en de gmt 24 uur snap ik ook niet altijd.

3 likes

Ik vind die GMT functie sowieso veel te druk.
Heb 1x een 24 uurs dial gehad maar ook dat vond ik maar vreemd :thinking:

1 like

Ben het helemaal met je eens. Ik vind m wel erg mooi.

1 like

Daar gaat ie dan. Hier ga ik misschien wel eens echt spijt van krijgen :smirk:

8 likes

Nog één plaatje dan voor ie weg gaat :sweat_smile:

7 likes

De SARB wordt vanavond als het goed is opgehaald.
Ik zoek al een week ofzo naar een vervanger maar dit blijkt een lastige prijscategorie.

Wie heeft er een tip voor een horloge rond de 350 Euro?
Eisen:
× Het moet weer door te verkopen zijn zonder al te veel verlies. Iets waar ik normaal niet naar kijk maar voor dit “project” wel belangrijk is.

× Nette staat, liefst compleet.

× Geen vintage.

Je ziet het, het lijstje is niet zo lang meer :sweat_smile:

Denk je hier nog steeds hetzelfde over? Ik zag er een in het blauwe gedeelte staan…

1 like

Ik heb trouwens ook nog steeds de Citizen Promaster Tough op mijn verlanglijstje staan, die lijkt mij wel heel gaaf.

1 like

Grote vergissing gelukkig zijn er genoeg hier op het HF.

Zou Hamilton wel een goeie oplossing vinden… of misschien iets van Tissot of Certina? Misschien een metalen Gshock ?

1 like

Misschien moet ik hem toch maar eens een kans geven. Uiteindelijk gaat ie toch weer weg.

Die kon ik nog niet. In het zwart wel erg stoer :sunglasses:
Bedankt voor de tips!

I know :smirk:

Ik heb al een 5600. Tof ding. Die stalen vind ik ook tof maar ik zie de meerwaarde er niet van in. Aan de andere kant, het wordt geen blijvertje :thinking:

Stonden genoeg in t blauw voor rond de 350… en ik vind m wel echt leuker dan plastic/rubber.

1 like

Ik zou uitkijken naar een jong gebruikte Tissot Herritage Visodate, bij voorkeur in het zwart. Erg mooi en wat anders dan je tot nu toe hebt gehad, beetje afwisseling is lekker. :wink:

Deze:

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/shop/tissot-heritage-visodate-automatic-3.html

1 like

Die is ook heel mooi inderdaad. Maar nieuw al voor 295 en gebruikt al voor nog minder dus.
Zou geen probleem moeten zijn maar ik wil voor dit projectje alleen maar omhoog en niet omlaag.

1 like

De automaat? :thinking:
Denk dat je in de war bent met de ETA F06 quartz versie @GiveMeYourDough. Die is 295 euro. De automaat is 525 (list).

1 like

Laco flieger in quartz?

1 like

Ohja, je hebt gelijk. Ik had hem even op Google opgezocht en de eerste prijs in Shopping bekeken :grin:
Dat verandert de zaak misschien wel.

Ook leuk, quartz is zeker ook een optie.

1 like

In dat geval zou ik ook eens naar een Oceanus kijken. Staat er een in het blauw, iets ‘te duur’ voor jouw budget maar hij staat er al een paar weekjes dus wie weet zit er nog wat ruimte in. :sunglasses:

1 like

Die trekt me dan weer niet. Plus als een ander hem niet verkocht krijgt ik er ook mee blijf leuren :wink:

2 likes