Van Vostok naar Rolex (project beëindigd)

Nice! Blijf je hem op de originele NATO dragen?

1 like

Weet nog niet. Moet nog kijken wat ik in die maat heb leggen. Denk dat een zandkleurige canvas van Barton ook wel mooi staat.

2 likes

Mooi!

Thanks! Ben ook blij met hoe deze om de pols valt. Ik denk dat ik langzaam aan begin te beseffen dat 38 tot 40mm mijn “sweet spot” is. De Balticus vond ik echt wel tof maar dat siert me gewoon niet. Ik ben van 45mm richting 40-42 gegaan maar 40 is gewoon de max denk ik nu.

Nog even het lijstje van alle horloges die de revue hebben gepasseerd.
De Citizen, Samurai en Sarb waren de 3 horloges waarvan ik toen ik ze had dacht dat het blijvertjes zouden zijn. Op het moment is daar alleen nog de Sarb van over. Dat is er ééntje die misschien nog wel eens terug komt in de collectie.

10 likes

Leuk om te lezen dat mijn topic is genomineerd voor “topic van het jaar”.

7 likes

Er waren dit jaar heel wat leuke en interessante topics te lezen hier dus het is zeker een eer!
Ik moet zeggen dat ik dit topic ook even helemaal van boven naar beneden gelezen heb en ik werd er echt enthousiast van!
Ben heel benieuwd naar twee dingen; waar eindigt dit en wanneer eindigt dit? :joy:
Dit kan jaaaaren duren en dat maakt het zo tof!

4 likes

Thanks man. Ik zag toevallig de likes één voor één binnenstromen :joy:

Ik vrees dat dit een never ending story is😁
Ik heb maar één horloge dat ik steeds omruil en de rest van de collectie blijft. Mochten er tussen deze geruilde horloges blijvertjes zitten dan koop ik die ongetwijfeld nog een keer terug. Voor nu is dat misschien de Sarb033.

2 likes

Ik heb dit topic ook met plezier helemaal gelezen en van begin af aan gevolgd. Volgens mij omdat ik wel een beetje dezelfde zoektocht heb, al ben ik nog niet actief aan het kopen/flipperen. Maar ga zo door, veel succes in het nieuwe jaar!:grinning::+1:

2 likes

Thanks! Leuk dat ook jij het topic vanaf het begin hebt gevolgd.
Ik zou gewoon eens beginnen met een horloge te ruil aanbieden en zien wat er van komt. Dan heb je vast een begin gemaakt en komt de rest vanzelf.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik alleen het eerste horloge 1 op 1 (met bijbetaling) heb geruild en de rest gewoon heb verkocht en van dat geld plus wat extra de andere heb gekocht. 1 op 1 ruilen is haast niet te doen. Ik ga het met deze trouwens wel weer proberen. Gewoon omdat dat het leukste is.

1 like

Ik had gedacht dat dit een echte bandenslet zou zijn maar helaas is dit horloge alleen te dragen met nato straps. Door de lange lugs en de positie van de lugholes zit er best wat ruimte tussen de strap en de kast. Ik vind dat niet zo mooi. Jammer want ik kan het horloge verder wel waarderen.

3 likes

Fijn topic dit. Benieuwd naar de volgende :grin:

1 like

Al aardig wat horloges voorbij gekomen! Misschien is het al is gevraagd, maar hoeveel heb je nu totaal bij moeten leggen?

1 like

Ja het is best snel gegaan in die paar maanden. Ik heb die Citizen na 4 dagen al te koop gezet en de Balticus na 4 uur​:sweat_smile: dan gaat het snel :grin:
Ik zou dan echt even moeten terugzoeken in de bankieren app, heb het niet echt bijgehouden.
Denk niet dat ik er veel wijzer van ben geworden hoor. Misschien als je een keer geluk hebt met een horloge uit het duurdere segment dat je een leuk voordeeltje hebt.

1 like

Ben benieuwd. Nog spijt van de Sarb?

1 like

Spijt niet echt. Ik ben blij dat ik hem heb geprobeerd en wist al van tevoren dat ie weer weg zou gaan.
Het is wel het enige horloge uit de reeks tot nu toe die waarschijnlijk wel weer terugkomt als blijvertje in de collectie. Maarrrrrr… dat dacht ik van de Samurai ook. Die zou ik nu echter niet meer kopen.

2 likes

Thanks! Dat ben ik ook iedere keer :sweat_smile::hugs:

1 like

Daar gaan we weer :hugs:
De Hamilton is 9 dagen in huis en heeft maar een enkele keer m’n pols gesierd. Daar is een reden voor, ik vind hem mwahhhh… wel leuk. That’s it, gewoon leuk maar verder niet. Net als een film die je afkijkt omdat je eraan begonnen bent en je toch niets beter te doen hebt, die smakeloze reep Tony Chocolonely met een fancy smaakje die eigenlijk niet zo heel erg lekker is maar waarvan je het zonde vindt hem weg te gooien of de nieuwsbrief van New York pizza, lekker om naar te kijken maar in werkelijkheid niet weg te kauwen.

Dussssssss wie o wie wil ruilen :handshake: Want dat is natuurlijk de insteek van het hele topic.
Waar ben ik naar op zoek? Dat weet ik zelf ook niet, dit hele topic is één grote zoektocht :thinking:
Ik heb wel een lijstje met eisen:
zeer goede staat
het liefst fullset
geen vintage
geen digitaal
en de belangrijkste: ik wil upgraden, wat betekent dat ik eventueel wel iets wil bijbetalen maar geen honderden euro’s.
Verder sta ik voor een hoop open maar ben ik wel kritisch in wat ik mooi vind.

5 likes

De Hamilton is verkocht, na een paar slechte ervaringen op het afvoerputje van de Nederlandse maatschappij is het horloge gelukkig goed terechtgekomen. Wel buiten het forum denk ik maar dat is niet anders. Jullie hebben je kans gehad :hugs::grin:

Nu weer op zoek naar het volgende hoofdstuk in dit verhaal, we gaan het zien. Ik ga proberen eens iets te vinden dat langer als een paar dagen leuk blijft :innocent:

5 likes

Ben benieuwd naar de volgende :grin:

1 like