Van welk gekocht horloge heb je het meeste spijt?

Ben meer van weggeven, dan van verkopen, met een zoon, schoonzoon en schoondochter, die alle 3 horlogefreakmzijn, is dat geen enkel probleem!
Toch heb ik ooit één ker een horloge verkocht, waar ik nu nog spijt van heb en dat was een Omega Polaris multifuntion. Maar ja, gedane zaken …

Het gaat dus om gekochte horloges :wink:

gr, HJR

Een blauwe aevig huldra…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

gr, HJR

2 likes

Een ana-digi ALBA, op eBay. Verkoper wist niet hoe de digitale toestand in te stellen. Ik dacht, dat vind ik wel uit, maar het lukte niet. Opengemaakt en een vreselijke waterschade kwam te voorschijn (roestig en zo). Na wat schoonmaken deed opeens ook het analoge deel het niet meer. Verkoper meende dat ik hem niet open had moeten maken “omdat hij het deed” dus kon een deel van m’n koopprijs terugkrijgen. Duurde ook nog een tijd voor ik 'm als onderdelen klokje wist kwijt te raken.

Dit barrel van een tientje, na ja, voor zover je voor die paar centen spijt kunt hebben.
Het slechts afgewerkte horloge wat ik ooit heb gezien, loopt na volledig opwinden een uurtje en heeft dan een afwijking van een kwartier opgebouwd. Mao zwaait wel leuk maar ook dat is van korte duur.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/_12_zpsddcmjltm.jpg.html][/URL]

4 likes

Was nog niet helemaal bij de tijd tijdens het lezen en antwoorden op het topic!

Toen die Navitimer nog de oorspronkelijke verweerde plaat had vond ik het echt een topper.

Best spijt van dat ik hem weg heb gedaan :pensive:

Zo zag hij er bij mij uit:

Wow! En de grote roerganger zwaait ook nog? Mooi van lelijkheid!

kostte maar een tientje, kan je best 50 euro er tegenaan gooien om hem te laten servicen :sunglasses:

1 like

Ik heb er ooit een paar meegenomen uit China, de wijzers vallen er af als je er te lang naar kijkt :joy::joy::joy:

Maar spijt, nee :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hier jaren geleden de fout gemaakt een Civiele Sturmanskie met Cyrillische wijzerplaat op eBay te kopen, origineel exemplaar en dus zeldzaam want zo’n horloge kostte een Sovjetburger dit anderhalf maandsalaris… van een arts, als je hem al kon kopen, en dus zijn ze allemaal opgebruikt.
Helaas bleek hij niet zo te functioneren zoals aangegeven en ik was zo stom de intens versleten en überranzig ruikende band eraf te halen en weg te gooien. Bleek dat de reden te zijn dat de verkoper het horloge niet meer terug hoefde te geven, want horloge “niet meer in dezelfde staat” een nieuw bandje aanbieden bood ook geen soelaas. Al met al aan de horlogemaker meer kwijt geweest om de boel goed te krijgen dan het horloge ooit waard gaat zijn, en vorig jaar vond ik eenzelfde type, maar dan in perfecte staat…

Ik heb van geen enkel horloge “spijt” degene die uiteindelijk niet naar mijn smaak waren hebben me geholpen met latere keuzes.

Nieuwe plaat, nieuwe band en het leek wel een ander horloge.
Alsnog spijt van de deal, dat doen we niet meer :wink:

1 like

Deze Rolex had ik wel spijt van. Ik kocht hem, droeg hem drie dagen en heb hem weer te koop gezet.

Waarom? Hele fijne klok!

Voor mij niet zozeer ‘een horloge’. Maar ‘horloges’. Vintage, welteverstaan.

Een aantal jaren terug enthousiast geworden door de vele mooie foto’s van (op de foto) super coole vintage horloges, die ook nog eens heel ‘betaalbaar’ waren en er worden er duizenden aangeboden. Ik dacht 't even helemaal ontdekt te hebben. Maar, zoals altijd, ‘if it looks too good to be true…’:rolling_eyes:

Zwaar achterstallig onderhoud, reparaties, niet te meer te vervangen onderdelen, zeer matige of geheel ontbrekende waterdichtheid en voor mij ondraagbaar, want gewoon echt te klein. Op de foto’s en wristshot ziet 't er perfect uit. Maar inmiddels weet ik dat een los plaatje van een horloge niets zegt en een wristshot een horloge 30% groter doet lijken…:confused:

Voor mij geen vintage meer, dus. Gelukkig is in de jaren daarna retro een trend geworden en zijn er vele reissues uitgebracht van geweldige modellen van weleer! Wat leef ik toch in een mooie tijd!:wink:

Mijn Nite van voor de val van het Britse Pond, nu geretourneerd, ben benieuwd wat ik terugkrijg…

Uit verhouding ten opzichte van de 36mm DJ, te grote indexen, te plat, te groot. Het was het net niet. Was de GMT ook binnen een week zat.

Een kairos hybrid.
Wat valt dat tegen zeg :weary:

Gelukkig met de verkoper afgesproken dat ik hem mocht retourneren. En dit is ie gister dan ook gegaan.

Voor mij ook de gmt. Kwam in een ruil, maar wat een glimding met totaal gemis aan tool-uitstraling.

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/A558D3E6-5BB9-4BB7-9A7D-AEF1B2B4C7EF-2389-000001875123CBB9_zpse238c5b4.jpg.html][/URL]

1 like