VARA Kassa

In weegschalen beleggen is ook heel lucratief, uitgerust met software van Volkswagen

2 likes

En hoe hoger in de top, hoe minder straf (of helemaal niet) je krijgtā€¦

1 like

Nou die boetes zijn niet mals vraag maar aan die baas van Bayern MĆ¼nchen.

zelfs wanneer je horloges verzameld beleg je erin.
Enkel is het enige verschil de wijze hoe en wanneer je de investering terugkrijgt.
Blijft altijd de vraag wanneer je een horloge aanschaft of deze enigsinds zijn waarde behoud.
raakvlakken tussen beleggen en verzamelen zijn er zeker bij beide geldt eerder behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

Wanneer je multi-miljonair bent is het een stuk minder vervelend. Bovendien kun je betere en meer advocaten aanschaffen.

1 like

De Vara kan zich beter druk maken over het feit dat die idiote box 3 heffing uberhaupt bestaat

1 like

Heb een jaar of 6 geleden een 1965 speedy gekocht , heb ik ff mazel
Was meer geluk als wijsheid , vond het een mooi klokje , en ongeveer zou oud als ik
Kocht hem van een man die nog een stuk of 5 speedys had , maarja hij had net een nieuw huis , his bad my luck

1 like

Bottomline is en blijftā€¦ om te beleggen in autoā€™s, vastgoed, horloges , heb je om te beginnen geld nodigā€¦ 't is niet zo van "ik koop even voor een paar honderd euro een horloge, en over 2 jaar levert ie een paar duizend opā€¦ jaā€¦ dat kan welā€¦ maar dan heet het ā€œinflatieā€ā€¦ "vroeger, toen de hondjes nog uit hun achterste blaften, kostte een Rolex nog ā€œmaarā€ 700 guldenā€¦ maar een brood was toen nog een kwartje, en een pak melk 30 cent?..

3 likes

Ik vond het een bizar oppervlakkig item, wat is er inhoudelijk nou eigenlijk gezegd? Dingen worden soms meer waard, als jij de juiste koopt dan heb je winst, maar je moet afwachten of dat lukt, wow rocket science!

Een beter advies is, zoek dure dingen, onderhandel een goede prijs en verkoop met winst. Maar ook dat is geen nieuws.

1 like

insgelijks, voor iedereen die winst maakt op zoiets is er minimaal 1 andere die er verlies op draaide, netto wordt niemand gelukkiger.

En daarnaast een nog betere tip (ik pas hem zelf op kleine schaal toe):

Koop iets met een mankement in, verbeter dit met je eigen kennis en vaardigheden en verkoop het met winst aan iemand die dit niet zelf gekund had. Maar dat is natuurlijk niet makkelijk genoeg want daarvoor moet je oefenen en leren :stuck_out_tongue:

Ben toch blij dat mā€™n opa die Rolex gekocht heeft i.p.v. 2300 pakken melk.

Grapje natuurlijk. Mijn opa droeg een Citizen van de Kijkshop.

5 likes

Je zou natuurlijk ook iets kunnen kopen dat je mooi vind , en dan maar hopen dat je de zelfde smaak hebt als meer mensen
Die alfa in kassa was leuk , maar eentje met een ronde kont was 2 keer zo veel waart , had die taxateur toch moeten weten
Kijk je kunt een ouwe Opel Manta kopen , maar die werd vroeger al alleen gekocht door mensen met geen smaak , dus de kans is klein dat die ooit de hoofd prijs gaat opbrengen

Hahaha briljant

1 like

Er is een uitspraak die ik altijd in mijn achterhoofd heb en die komt uit eind jaren 20. Volgens mij klopt dit precies.

ā€œYou know itā€™s time to sell when shoeshine boys give you stock tips. This bull market is overā€

7 likes

Klopt er zit soms een hoop gebakken lucht in vintage horloges.

Mmm, daar kun je 15 maart wat aan doen.

2 likes

Is het hier geen forum van liefhebbers? Beleggen in horlogeā€™s? En dan? Waarvoor?

1 like

Om nog duurdere horloges te kopen, duhā€¦ :wink:

Die kende ik nog niet. Wel deze van dezelfde strekking: ā€œals eerste stappen de visionairs in, daarna de volgers en ten slotte de idioten. Dan is het tijd om weer uit te stappenā€ā€¦

1 like

Als dit soort adviezen (van Kassa dus) eenmaal de grote meute bereikt is dit vaak het begin van het einde. Ik geef de vintagegekte daarom nog een paar jaar

1 like