Verkoop collectie Citizens promaster

Even een vraagje; Ik heb een redelijke collectie Citizens Promaster(10 in het totaal) die ik te koop wil aanbieden. Nou krijg ik allerlei verschillende tips over het hoe en wat. Het liefst verkoop ik de collectie in een geheel zodat ie mooi bij elkaar blijft. Echter krijg ik ook het advies ze per stuk aan te bieden. Ook lopen de meningen nogal uiteen over waar aan te bieden. Graag zou ik van medeleden horen wat wijsheid is…

Zullen ze los niet meer gaan opbrengen? Je hebt wel kans dat je dan met een paar exemplaren blijft zitten die moeilijker verkopen en dat het langer duurt.

Met andere woorden wil je snel verkopen of maximale opbrengst?

Het bijeen houden van een collectie is een mooi streven maar zou je hem dan niet beter zelf kunnen houden?

Je hebt ze toch al op Facebook en Marktplaats te koop staan?

2 likes

Klopt. Maar krijg allerlei verzoeken en aanbiedingen waardoor ik begin te twijfelen. Vandaar ook deze vraag…

Waarom niet hier aanbieden dan? Maar wel om advies vragen?
Vind ik raar…
Maar goed, los verkopen is beter. Zijn niet veel, lees weinig, die een hele collectie over zullen nemen. Een collectie bouw je op, koop je niet vind ik. Is dan niet persoonlijk. Maar goed, je hebt maar 1 koper nodig!

2 likes

Ok, dan mijn 2 cent:

een bij een combiverkoop verwachten mensen extra korting. Meerwaarde van een collectie geldt eigenlijk alleen bij opeenvolgende nrs/ uitgaves oid.

Zelf heb ik ervaren dat een reële vraagprijs nette biedingen uitlokt.

1 like

Afzonderlijk op Catawiki…

ik weet niet of citizen promasters daar veel zullen opbrengen. Ik zou zelf gewoon de forums en mp gebruiken.

1 like

Je hebt nog geen verkooprechten hier zie ik net maar met je topic heb je iedereen wel wakker gemaakt.

groetjes Lenno

Is wel directer als: Wat denken jullie ? Ik heb beslist ! Incoming ! NA ! Toch niet mijn ding dus in de verkoop…

Ik ben vrij nieuw op dit forum en ben eigenlijk alleen maar bezig geweest te verzamelen… Maarruh verkooprechten?? Hoe kan ik daar aan komen? Daarbij vraag ik me af of op dit forum liefhebbers zitten voor dit soort horloges. Meestal zie ik toch veel andere, lees duurdere, merken voorbij komen… Maar mss heb ik het helemaal fout;)

Alstu:

deze d’r ook gelijk maar bij:

1 like

“omdat de collectie dan mooi bij elkaar blijft”

De volgende eigenaar verkoopt ze weer per stuk… weg “collectie”

1 like

Je ad aanpassen naar bieden vanaf en daar als collectie met je minimumprijs aanbieden. Als collectie in eenkeer zal je minder krijgen dan opbreken, maar dat kost je tijd en moeite. Jouw keuze…