Verkopers en flipperaars: Tips?

Ik vind de term vaste prijs altijd lastig gezien je ook vaak zat ziet dat deze na verloop van tijd verlaagd wordt, soms ook meerdere keren voor de laatste keer (maar dan wel haatreacties krijgen als je een acceptabel bod plaatst). Zelf ben ik sowieso niet heel actief op de markt maar vind dit juist een veel verwarrendere term dan vraagprijs.

Dat heb ik wel eens gehad met een product. Als voorbeeld; product stond te koop voor bijvoorbeeld 600 euro. Ik vond het 500 euro waard en doe een bod. Verkoper vond het te laag. Verlaagd naar 550 omdat niet verkocht wordt. Verlaagd het naar 500 euro. En uiteindelijk verkoopt hij het voor een lager bedrag…

2 likes

Het is vooral verwarrend als het stiekem geen vaste prijs is, maar een onderhandelingsstrategie. Dat kan misschien werken, maar bij mij dus niet: vaste prijs > mijn maximum = moving on.

Verlaagt de verkoper op een later moment de (dus toch niet zo vaste) prijs, of maakt 'ie er een vraagprijs van, dan ontstaat er gewoon weer een nieuwe situatie waarop voor mij dezelfde regels en overwegingen van toepassing zijn.

De Sinn in de verkoophoek is een mooi voorbeeld. Ik vond de vaste prijs te hoog. Waarmee niet gezegd is dat hij te duur was: alleen dat ik persoonlijk niet bereid was om dat bedrag te betalen voor dat horloge. Dus: niet meer aan gedacht. D.m.v. een upje weer onder mijn aandacht, en nu is het een vraagprijs. Dan overweeg ik alsnog om een bod te doen.

In dat geval trouwens niet gedaan: m’n budget voor de maand is er alweer doorheen, en het is niet een horloge dat ik per sé wil hebben. Ik zou een belachelijk bod kunnen doen (“je weet maar nooit”) maar zoals ik hierboven al zei, houd ik niet van ‘fishing expeditions’.

3 likes

True, maar dit is nu net wat ik bedoel: vaste prijzen zijn niet altijd vast. Vandaar dat ik het niet gek vind dat mensen dan toch een bod plaatsen.

Nog een tip: Begin de foto’s met een mooie foto van de voorkant en niet met de achterkant

2 likes

wrist shots zijn heel simpel, heb hier al eens een duidelijke handleiding over geschreven:

2 likes

Inderdaad zijn wristshots simpel. En toch weten heel veel mensen niet hoe ze die moeten maken voor een verkoop topic.

Iedereen wil een horloge laten zien, maar een indruk van hoe het draagt is vaak een onder geschoven kindje.

Voorbeeld:

Wel vierkant, quartz, nah, neuh, staat me denk ik niet zo goed, is best groot. In ieder geval welk argument dan ook:

Zo zie ik mijn horloges zelden. Zo dichtbij kijk ik gewoon nooit.

Dus dan dit, een horloge in een soort natuurlijke habitat. Een beetje natuurlijker blikveld. Blijkt dat het heel anders overkomt. Kan hij ineens best casual en is het toch een andere klok dan in de close-up. Dit is wat de meeste mensen zien:

10 likes

Een heel goed punt inderdaad :+1:
En wat een mooie Edox!

1 like

Dank je. En duuuuuun… ongelofelijk dat ze het kunnen maken. :slight_smile:

1 like

6 a 7MM?

  • Als je een set aanbiedt met meerdere banden, overweeg dan deze los te verkopen, je vraagprijs wordt lager en je bereikt meer kopers, en het is maar de vraag of de koper dezelfde smaak heeft. De totale opbrengst zou wel eens hoger kunnen zijn…
  • Biedt een prijs aan inclusief verzending, ophalers ervaren een voordeel, anderen ervaren geen verrassing
  • Frankeer online, scheelt weer in kostprijs
  • Bewaar verpakkingsmateriaal, kun je altijd hergebruiken
  • De meeste kopers zijn de niet-actieve leden van dit forum, niet de 200 leden die hier dagelijks vertoeven, geef aandacht, communiceer over de verkoop, deel trackingcodes, vraag om bevestiging van ontvangst en vraag na verloop van tijd hoe het bevalt
  • Vraag of een reactie in het ervaringen topic op prijs wordt gesteld, en vraag om je eigen verkoop te voorzien van commentaar in dat topic
  • Verpak bomb proof
  • Wees eerlijk, vertouwen komt te voet en gaat te paard
9 likes
4 likes

Helemaal eens.
Behalve het puntje:

  • Vraag of een reactie in het ervaring met topic op prijs wordt gesteld.

Ik vind dat dit onlosmakend verbonden is met het forum. Het is voor mij eigenlijk een van de belangrijke dingen die het verschil maakt met andere verkoopkanalen zoals marktplaats. Dus als je iets koopt of verkoopt op het forum, dan kan je een recensie verwachten, positief of negatief.

Ik denk dat de reputatie best belangrijk is voor een vaste member.

3 likes

Meer bedoeld voor leden die niet actief zijn, willen zij beoordeeld worden?

Dat maakt in mijn ogen niet uit. Als je deel uitmaakt van de markt, dan is dit interessante informatie voor de rest.

2 likes

Als je een bod van € 500,- doet en het wordt netjes afgewezen, dan kan je ook aangeven dat je je bod gestand doet. Wanneer de verkoper zich dan bedenkt kan hij je alsnog benaderen.

2 likes

4,95 mm heb ik begrepen. Vergelijk de Nomos, die is al dun.

Het in-house ontwikkelde quartz uurwerk met datum zou 1,4mm moeten zijn.

2 likes

:astonished:

1 like

Ik moet zeggen dat ik niet altijd feedback achter laat. Maar ik krijg het vaak ook helemaal niet, ik krijg pas vaak feedback eigenlijk als ik het eerst bij die persoon doe. Denk dat minder dan een derde van de leden feedback achter laat. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het beter zou zijn.

3 likes

Vertrouwen komt te voet.en gaat te paard. Mooie gezegde. Kon ik nog niet bedankt. Gr menno

2 likes