Verpakking een lust of een last ?

Horlogefabrikanten pakken soms flink uit met de mooiste of opvallendste verpakkingen, maar uiteindelijk nemen al die doosjes gebruiksaanwijzingen labels en kussentjes standaards nog meer plaats in dan je collectie zelf,
Wat doen jullie ermee, zo snel mogelijk weggooien of hebben jullie
er een creatieve oplossing voor ?

1 like

Ik dacht het ff niet.

Bij mij zitten ze bewaard in de vakantie reiskoffers, die staan anders toch het grootste deel van het jaar leeg…

1 like

Hoewel het soms inderdaad een last kan zijn, zal ik nooit iets weggooien.
Ik wil het horloge zo compleet mogelijk houden.
Dus alles wat erbij hoort wordt netjes bewaard in een omdoos. :sunglasses:

1 like

Waarschijnlijk een last, echter NOOIT weggooien.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Dit.
+1

Doos en andere zooi mag weg. Heb er niks aan. 1 no brand box is voor mij voldoende.

Ik heb zelf ooit wel eens de fout gemaakt die doosjes voor gereedschap losse schakeltjes / pushpinnen e.d. te gebruiken
maar uiteindelijk kun je dan bij je zoektocht eerst een aantal doosjes opentrekken voor je het juiste onderdeel gevonden hebt, hier slingeren die doosjes rond of ik gebruik ze als verhoging voor standaardjes zodat ze in de vitrinekast niet allemaal op dezelfde hoogte staan. verder heb je er niks aan.

Ik bewaar mijn doosjes zorgvuldig. Niet zo zeer om de waarde, ik doe toch bijna nooit een horloge weg, maar het hoort er gewoon bij. Zowel de gewone kartonnen als de mooiere lederen of houten dozen.
Mijn vader, die echt alles bewaard, wilde zijn horlogedoos echter niet hebben. Stomme grote zware verpakking, vond hij het.
Ik bewaar de doos wel voor hem.

2 likes

Mijn beste,

Ik bewaar de zowel de verpakking als ook de boekjes, garantie kaarten, gebruiksaanwijzing, brochures, etc.
Zo’n 20 á 25 stuks zijn het er.
Het geeft mij een prettig gevoel dat het horloge en aanverwanten,
deel uitmaakt van de verzameling.
En al heb ik nog nooit een horloge verkocht,
mocht ik ooit een horloge verkopen dan is het een compleet geheel. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

3 likes

Ik gooi ook niets weg van de aankoop. Soms bewaar ik zelfs het tasje van de juwelier… :confused:

6 likes

Ik bewaar sinds een paar jaar eigenlijk alles. Tags, kaartjes etc. stop ik in de box. Vervolgens gaat het geheel de kast in.

Ik bewaar ook alle doosjes.
Sommigen staan zelfs op de kast, met het horloge wat erbij hoort er bovenop.
Ik vind het ook mooi / netjes dat wanneer ik bijvoorbeeld een horloge heb verkocht, die op te sturen in de originele / onbeschadigde doos. Compleet met boekjes en papiertjes etc.

Mooi horloge die rode deep blue, welk type is dit? :heart_eyes:

Inmiddels gevonden, heerlijk klokje. :slight_smile:

Een lust!
Uitpakken is leuk
maar inpakken is vaak nog leuker. :smile:

Grt.

1 like

Dat rode lijkt onder sommige hoeken bijna bruin
( hopelijk komen ze ooit nog eens met een bruine sunburst )
ik heb er ook meer een “flieger” dan “duiker” gevoel bij
ik meen ook dat DB nu ook flieger modellen verkoopt.

Ik bewaar de verpakkingen. Handig als er geflipperd wordt.

1 like

Ziet er echt goed uit, denk alleen dat de klok voor mij te groot is met zijn 46mm.

Ik gooi niks weg, de meesten had/heb ik in een curverbak gedaan:

Mocht ik ooit iets wegdoen, dan heb ik altijd de set compleet.
Momenteel heb ik alles weer terug in de originele verpakkingen gedaan, omdat ik mijn horlogedoos verkocht heb. Helaas is de nieuwe nog niet binnen en liggen ze nu allemaal in doosjes in een la te wachten tot ze er weer uit mogen :smile:

Dat heb ik ook. Als je verzameld moet het zo compleet mogelijk!

1 like