Verpakking een lust of een last ?

Een lust!
Uitpakken is leuk
maar inpakken is vaak nog leuker. :smile:

Grt.

1 like

Dat rode lijkt onder sommige hoeken bijna bruin
( hopelijk komen ze ooit nog eens met een bruine sunburst )
ik heb er ook meer een “flieger” dan “duiker” gevoel bij
ik meen ook dat DB nu ook flieger modellen verkoopt.

Ik bewaar de verpakkingen. Handig als er geflipperd wordt.

1 like

Ziet er echt goed uit, denk alleen dat de klok voor mij te groot is met zijn 46mm.

Ik gooi niks weg, de meesten had/heb ik in een curverbak gedaan:

Mocht ik ooit iets wegdoen, dan heb ik altijd de set compleet.
Momenteel heb ik alles weer terug in de originele verpakkingen gedaan, omdat ik mijn horlogedoos verkocht heb. Helaas is de nieuwe nog niet binnen en liggen ze nu allemaal in doosjes in een la te wachten tot ze er weer uit mogen :smile:

Dat heb ik ook. Als je verzameld moet het zo compleet mogelijk!

1 like

Ik houd ook alles compleet in de originele dozen en omdozen.
Zelfs de originele facturen en service facturen zitten erbij.
Ook de klokkies zelf zitten in de dozen.
Heb ook nog een mooie houten horloge kist.
Maar eigenlijk zitten daar alleen maar oude erfstukken in en mijn banden en sluitingen.
Voor als ik in de wintermaanden men stalen banden swap voor leren banden.
En zoveel ruimte neemt dat ook niet echt in toch?
Behalve dan de kisten zoals die van Panerai.
Toch hou ik daar wel van hoor.

Grtn Leen.

Grtn Leen.

't merendeel van mijn “collectie” heb ik verworven zonder enige verpakking… de doos van de Seiko die ik 25 jaar geleden kocht?,… geen idee … Maar… Ik heb wel een houten Horloge kist getimmerd, waar 10 horloges een plaatjes in hebben gevonden…
't laatste horloge wat ik verworven heb inclusief verpakking, da’s de P1lot One… en de Etui, neemt weinig ruimte in… ligt in een la van mijn werkbank, met alle toebehoren erin… de Subdelta Periscope komt in een Nanuk Case… en zal dan ook in die Case bewaard worden op de dagen dat ik em niet draag… wat er verder nog komt?.. verpakkingen zal ik trouw bewaren… net als de verpakkingen van mijn andere verzameling… Modelspoor… als ik op een beurs een Locomotief tref zonder doosje… laat ik em liggen… Wagons?.. minder belangrijk… maar toch bij voorkeur met een doosje… sommige wagons… zitten in een doosje met de verkeerde sticker erop… sneltreinwagons willen nog wel eens van doosje wisselen… passen allemaal… maar… 't belangrijkste is wel… alles is stofvrij opgeborgen…

1 like

Ja ik houd ook al men modelspoor materieel in de originele dozen, behalve de exemplaren die in de vitrine kast mogen staan.
Nemen trouwens een pak meer plek in dan horloges.

Grtn Leen.

Ik wil foto’s als bewijs dat de sets wel compleet zijn :grin: :camera:

Wat mij betreft vooral foto’s van vintage horloges met bijbehorend doosje

Weggooien zou ik ook nooit doen. Als het teveel ruimte in gaat nemen, is dat een mooi signaal om de collectie misschien wat te verkleinen. :wink:

Geen last van… mijn grootste locomotief is 84 mm lang… Ik heb Märklin Mini-Club… :smile:

1 like

Mijn ervaring is, dat een complete set meer opbrengt bij eventuele verkoop, dan een zonder . Dus bewaar ik tegenwoordig alles.

1 like

Idd zoals gezegd de dozen moet je zeker bewaren , nu zal het bij de exclusievere merken nog belangrijker zijn dan bij de wat goedkopere maar dan nog zou ik het horloge altijd het liefst met originele verpakking hebben.

Ik bewaar zoveel mogelijk. Als ik een horloge van iemand overneem vind ik het altijd erg jammer als dozen etc er niet bij zijn. Voor mij hoort zoiets er gewoon bij.

1 like

Voor mij is het zowel een lust, als een last. Neem bijvoorbeeld de nieuwe doos van de Omega Speedmaster. Hartstikke gaaf natuurlijk, maar waar moet je het in godsnaam kwijt? Passen bijna 6 Rolex dozen in…

Zie hier een foto die ik had genomen toen ik hem net had.

Past maar net aan in een plastic boodschappentas.

1 like

Sterker nog…

…periode-correct voor 5 euro all-in er bij zoeken! :smile: Lukt bij zo’n merk als dit beter voor een appel en een ei, dan bij een vintage Omega…

Die omega doos is wel overdreven groot zeg :stuck_out_tongue:

Ik bewaar ook alles natuurlijk, in een doos gewoon ergens op een mega geheimen plek in onze kast :stuck_out_tongue:

In principe bewaar ik altijd de dozen, en niet alleen van horloges.
Ooit toen ik nog een lege rommelzolder had bewaarde ik echt overal de dozen van (computers, gereedschappen, fototoestel, elektronica etc.) Toen we dus een paar jaar geleden de zolder gingen verbouwen moest ik 6 kubieke meter dozen weggooien. :laughing:

Maar de doosjes van de horloges heb ik wel allemaal bewaard, net als die van m’n modelautootjes en modeltreintjes; die zijn niet compleet zonder doosje. :smile:

Doosjes van horloges bewaar ik altijd. Hoe completer een set hoe meer waard bij een eventuele verkoop.