Verpakking een lust of een last ?

Weggooien zou ik ook nooit doen. Als het teveel ruimte in gaat nemen, is dat een mooi signaal om de collectie misschien wat te verkleinen. :wink:

Geen last van… mijn grootste locomotief is 84 mm lang… Ik heb Märklin Mini-Club… :smile:

1 like

Mijn ervaring is, dat een complete set meer opbrengt bij eventuele verkoop, dan een zonder . Dus bewaar ik tegenwoordig alles.

1 like

Idd zoals gezegd de dozen moet je zeker bewaren , nu zal het bij de exclusievere merken nog belangrijker zijn dan bij de wat goedkopere maar dan nog zou ik het horloge altijd het liefst met originele verpakking hebben.

Ik bewaar zoveel mogelijk. Als ik een horloge van iemand overneem vind ik het altijd erg jammer als dozen etc er niet bij zijn. Voor mij hoort zoiets er gewoon bij.

1 like

Voor mij is het zowel een lust, als een last. Neem bijvoorbeeld de nieuwe doos van de Omega Speedmaster. Hartstikke gaaf natuurlijk, maar waar moet je het in godsnaam kwijt? Passen bijna 6 Rolex dozen in…

Zie hier een foto die ik had genomen toen ik hem net had.

Past maar net aan in een plastic boodschappentas.

1 like

Sterker nog…

…periode-correct voor 5 euro all-in er bij zoeken! :smile: Lukt bij zo’n merk als dit beter voor een appel en een ei, dan bij een vintage Omega…

Die omega doos is wel overdreven groot zeg :stuck_out_tongue:

Ik bewaar ook alles natuurlijk, in een doos gewoon ergens op een mega geheimen plek in onze kast :stuck_out_tongue:

In principe bewaar ik altijd de dozen, en niet alleen van horloges.
Ooit toen ik nog een lege rommelzolder had bewaarde ik echt overal de dozen van (computers, gereedschappen, fototoestel, elektronica etc.) Toen we dus een paar jaar geleden de zolder gingen verbouwen moest ik 6 kubieke meter dozen weggooien. :laughing:

Maar de doosjes van de horloges heb ik wel allemaal bewaard, net als die van m’n modelautootjes en modeltreintjes; die zijn niet compleet zonder doosje. :smile:

Doosjes van horloges bewaar ik altijd. Hoe completer een set hoe meer waard bij een eventuele verkoop.

Zal ik die envelop, waar ie in kwam ook bewaren? :confused:

1 like

Die zat in een juten condoom?

Je zou het verschil eens moeten zien tussen een Seiko 6217 of zelfs 6105 zonder of met alles erbij: factor 2 of soms nog meer.

Nee ik hou wel van een doosje…:wink:

Ik heb weinig met verpakkingen. Ik bewaar ze echter wel omdat je bij eventuele verkoop een behoorlijke meerwaarde kan hebben als je alles compleet hebt.

zo iets…

jutezak :smile:

Vond het wel apart.

Mee eens. De dozen van mijn beater watches heb ik niet bewaard. Het zal niet veel doen aan de waarde van mijn beater :stuck_out_tongue_winking_eye:

De verpakking is een belangrijke deel van de set van een horloge (en zijn waarde), het zou nooit weggegooid woorden…ik heb een kastje vol met doosjes.

Toch vind ik niet leuk de recente mode van enorme verpakkingen en andere dingen die ik moet kopen (en betalen) samen met het horloge (bvb de enorme doos van de LLD, or de recente Speedies, of die ene van Frederique Constant met het bootje…)

Ik zou liever een extra bandje hebben samen met mijn nieuwe horloge dan een heleboel van waardeloze spullen…

1 like

Alle dozen die ik heb zitten in één grote doos. Van sommige verpakkingen vind ik dat dan wel weer zonde want er zijn er die er heel mooi uit zien.
Toch heb ik liever mijn horloges in een kist, alles bij elkaar. Ik wil alles in één keer zien.

1 like

Dozen, boekjes etc zijn wat mij betreft ‘onderdeel’ van het horloge en gooi ik zeker niet weg. Alle doosjes mooi in een grote doos. En inderdaad die Moonwatch doos is wel erg groot, doe mij maar deze van de Broad Arrow. Zoals je ziet zit alles er nog in: tag, stickers en zelfs de originele stalen band :wink:

Voor echt bijzondere horloges die ik ‘kaal’ heb gekocht, ben ik voortdurend op zoek naar banden en gespen, dozen en papieren. Nu is er ook weer e.e.a. onderweg uit Duutsland, aangeschaft via eBay.de. :smile: