Verpakking een lust of een last ?

Ik houd ook alles compleet in de originele dozen en omdozen.
Zelfs de originele facturen en service facturen zitten erbij.
Ook de klokkies zelf zitten in de dozen.
Heb ook nog een mooie houten horloge kist.
Maar eigenlijk zitten daar alleen maar oude erfstukken in en mijn banden en sluitingen.
Voor als ik in de wintermaanden men stalen banden swap voor leren banden.
En zoveel ruimte neemt dat ook niet echt in toch?
Behalve dan de kisten zoals die van Panerai.
Toch hou ik daar wel van hoor.

Grtn Leen.

Grtn Leen.

't merendeel van mijn ā€œcollectieā€ heb ik verworven zonder enige verpakkingā€¦ de doos van de Seiko die ik 25 jaar geleden kocht?,ā€¦ geen idee ā€¦ Maarā€¦ Ik heb wel een houten Horloge kist getimmerd, waar 10 horloges een plaatjes in hebben gevondenā€¦
't laatste horloge wat ik verworven heb inclusief verpakking, daā€™s de P1lot Oneā€¦ en de Etui, neemt weinig ruimte inā€¦ ligt in een la van mijn werkbank, met alle toebehoren erinā€¦ de Subdelta Periscope komt in een Nanuk Caseā€¦ en zal dan ook in die Case bewaard worden op de dagen dat ik em niet draagā€¦ wat er verder nog komt?.. verpakkingen zal ik trouw bewarenā€¦ net als de verpakkingen van mijn andere verzamelingā€¦ Modelspoorā€¦ als ik op een beurs een Locomotief tref zonder doosjeā€¦ laat ik em liggenā€¦ Wagons?.. minder belangrijkā€¦ maar toch bij voorkeur met een doosjeā€¦ sommige wagonsā€¦ zitten in een doosje met de verkeerde sticker eropā€¦ sneltreinwagons willen nog wel eens van doosje wisselenā€¦ passen allemaalā€¦ maarā€¦ 't belangrijkste is welā€¦ alles is stofvrij opgeborgenā€¦

1 like

Ja ik houd ook al men modelspoor materieel in de originele dozen, behalve de exemplaren die in de vitrine kast mogen staan.
Nemen trouwens een pak meer plek in dan horloges.

Grtn Leen.

Ik wil fotoā€™s als bewijs dat de sets wel compleet zijn :grin: :camera:

Wat mij betreft vooral fotoā€™s van vintage horloges met bijbehorend doosje

Weggooien zou ik ook nooit doen. Als het teveel ruimte in gaat nemen, is dat een mooi signaal om de collectie misschien wat te verkleinen. :wink:

Geen last vanā€¦ mijn grootste locomotief is 84 mm langā€¦ Ik heb MƤrklin Mini-Clubā€¦ :smile:

1 like

Mijn ervaring is, dat een complete set meer opbrengt bij eventuele verkoop, dan een zonder . Dus bewaar ik tegenwoordig alles.

1 like

Idd zoals gezegd de dozen moet je zeker bewaren , nu zal het bij de exclusievere merken nog belangrijker zijn dan bij de wat goedkopere maar dan nog zou ik het horloge altijd het liefst met originele verpakking hebben.

Ik bewaar zoveel mogelijk. Als ik een horloge van iemand overneem vind ik het altijd erg jammer als dozen etc er niet bij zijn. Voor mij hoort zoiets er gewoon bij.

1 like

Voor mij is het zowel een lust, als een last. Neem bijvoorbeeld de nieuwe doos van de Omega Speedmaster. Hartstikke gaaf natuurlijk, maar waar moet je het in godsnaam kwijt? Passen bijna 6 Rolex dozen inā€¦

Zie hier een foto die ik had genomen toen ik hem net had.

Past maar net aan in een plastic boodschappentas.

1 like

Sterker nogā€¦

ā€¦periode-correct voor 5 euro all-in er bij zoeken! :smile: Lukt bij zoā€™n merk als dit beter voor een appel en een ei, dan bij een vintage Omegaā€¦

Die omega doos is wel overdreven groot zeg :stuck_out_tongue:

Ik bewaar ook alles natuurlijk, in een doos gewoon ergens op een mega geheimen plek in onze kast :stuck_out_tongue:

In principe bewaar ik altijd de dozen, en niet alleen van horloges.
Ooit toen ik nog een lege rommelzolder had bewaarde ik echt overal de dozen van (computers, gereedschappen, fototoestel, elektronica etc.) Toen we dus een paar jaar geleden de zolder gingen verbouwen moest ik 6 kubieke meter dozen weggooien. :laughing:

Maar de doosjes van de horloges heb ik wel allemaal bewaard, net als die van mā€™n modelautootjes en modeltreintjes; die zijn niet compleet zonder doosje. :smile:

Doosjes van horloges bewaar ik altijd. Hoe completer een set hoe meer waard bij een eventuele verkoop.

Zal ik die envelop, waar ie in kwam ook bewaren? :confused:

1 like

Die zat in een juten condoom?

Je zou het verschil eens moeten zien tussen een Seiko 6217 of zelfs 6105 zonder of met alles erbij: factor 2 of soms nog meer.

Nee ik hou wel van een doosjeā€¦:wink:

Ik heb weinig met verpakkingen. Ik bewaar ze echter wel omdat je bij eventuele verkoop een behoorlijke meerwaarde kan hebben als je alles compleet hebt.

zo ietsā€¦

jutezak :smile:

Vond het wel apart.

Mee eens. De dozen van mijn beater watches heb ik niet bewaard. Het zal niet veel doen aan de waarde van mijn beater :stuck_out_tongue_winking_eye: