Vervangen rechthoekige plexi

Heb je er weer 1, een vraag over het vervangen van een plexi glaasje :see_no_evil:. Ik kon niet zo goed iets vinden over vierkante plexi glaasjes zal wel niet goed genoeg gezocht hebben…, dus maar een nieuw topic.

Mijn vintage Longines heeft een bol, rechthoekig glaasje. Hier zitten een aantal diepe krassen in en de linker bovenhoek is licht gebarsten.
Nu wil ik deze dus (laten) vervangen, maar hoe kom ik aan een dergelijk glaasje? Worden deze op maat gesneden uit een rond glaasje?

Zie het huidige glas:


Alvast bedankt!

1 like

Gebruik de zoekfunctie eens met rechthoekig😸

Ga je het zelf doen? Zie de link.

https://www.cousinsuk.com/product/rectangularsquare-sternkreuz-r

Ben je er niet echt bedreven in, zoek dan een horlogemaker hier op het forum. Het vervangen van een plexiglaasje gaat je de kop niet kosten.

1 like

Horlogeglas.nl eens proberen, misschien kunnen ze je helpen

1 like

Top. Dit is waar ik naar zocht, thanks!

Richard van Druten van horlogeglas.nl is een absolute aanrader!!! Als er iemand passie voor en kennis van horlogeglazen heeft is hij het, om maar niet te spreken over de mogelijkheden om glazen op maat te maken die hij aanbied.

1 like

Thanks! Het idee was om het zelf te proberen, maar dat oefen ik eerst wel eens met een cheap horloge :joy:
Ik ga horlogeglas.nl even checken :+1:

1 like

Succes, ben benieuwd of je daar slaagt.

In t ervaring met gedeelte bv forum stast ie er ook tussen. Zelf ook goeie ervaring gehad.