Vervanging batterij GS, gastronomisch zilveroxide voedingssupplement of eenvoudige knoopcel?

Zoiets kost tussen de 5,- en 7,50 bij een normale horlogerie.
dit is dan zonder druktest of vervangen van pakkingen.
vind je een druktest niet belangrijk dan kiep je er zelf een nieuw batterijtje in.
Goede merken zijn GP, Maxell en Energizer.
Kosten 1 á 2 euro

Deel eens een paar foto’s :grimacing:

Waar vind je die voor 1 a 2 euro? Voor 1 stuk en incl shipping :wink::wink:

2 likes

Mijn vader heeft een quartz Ebel en daarvan kost het al jaren 125 Eypo voor het vervangen. Maakt niet uit welke juwelier. Dat komt omdat ze dan ook de pakkingen vervangen en testen op waterdichtheid.

Kostbaar? Ja, maar wel aan te bevelen want je wilt niet voor een tientje een batterijtje met kans op grote schade aan je prachtige uurwerk.

1 like

Hiero bij —> TME

Indien de kosten substantiel verminderd kunnnen worden is dat natuurlijk een plus, maar voor some peace of mind heb ik het er op zich wel voor over en is dat niet perse doorslaggevend. Zekerheid boven besparing. Een symbiose zou mooi zijn. Zoals gezegd wordt het horloge niet dagelijks gedragen, dus veel water/vocht zal hij niet zien, toch is het een geruststellende gedachte dat pakkingen preventief vervangen worden met de wetenschap dat 100m waterresistant weer gegarandeerd is (als licht neurotische perfectionist) en het toegediende dieet een letterlijk nieuwe voedingsbodem vormt voor 3,5 jaar aan consistente topprestaties op de kristallen atletiekbaan.

Het aspect overdragen aan derde en zorg dragen voor weegt zwaarder in deze. Ook zou ik het kloppende/tikkende gouden hart graag een keer in levende lijven willen aanschouwen, dat is helaas niet mogelijk middels route Schiedam. Alvast dank voor de reacties, ik neem alle informatie en ervaringen ten harte.

Misschien vind je op de kaart iemand in je buurt?

2 likes

Bij Paul van Zeeland wordt de batterij door errug leuke zeer ervaren dames in jouw bijzijn vervangen.

2 likes

Leuke dames

Ervaren dame

4 likes

:joy:

1 like

Ik kreeg bij Brunott dezelfde prijsopgave voor mijn kwarts GS. Dat vond ik veel te duur. @PeterLC heeft het batterijtje toen vervangen. Zwemmen doe ik toch niet met dat horloge.

4 likes

Mooi verhaal met literaire kwaliteit. Graag meer hier van. Succes met je batterij.
Groet, bb

1 like

Mijn GS is in schiedam op bezoek geweest. Afgegeven bij de juwelier waar het inderdaad in het bakje “post uit” terecht kwam. Beschermd door een plastic zakje…
Bij terugkomst zat die keurig verpakt en beschermd in een Seiko zakje. De heenweg bleek achteraf risicovoller dan de weg terug.

@PeterLC heeft het met mijn - inmiddels ex - gedaan. Overnachting, dat wel, maar kostte maar EUR 15,—. Heeft hem haar op waterdichtheid getest. De ex is later naar UK vertrokken… ze schijnt daar het goed te doen…

2 likes

En wat als je hem brengt in de doos? Of in een reis-ding? Halen ze hem er dan alsnog uit om hem in een zakje te doen? Ik zou ze maar gewoon naar de seiko boutique brengen. Daar gaat in elk geval vast een busje naar schiedam heen en weer ipv de post…

1 like

Ik zou er niet op rekenen, op dat busje… Bij alle horlogemakers bij wie ik gewerkt heb, gaat ook de high(ish)-end gewoon in een papieren zakje. Is toch gewoon productie draaien, de bak moet leeg en wel zo snel mogelijk. Dozen worden eigenlijk door iedereen geweigerd - dat gaat ook echt enorm veel ruimte innemen als je een beetje een stevige “doorloop” hebt.

Nou krijg ik argwaan… :thinking::upside_down_face:

Ik vond Peter er moe uitzien ! :wink:

1 like

Bedankt voor je ervaring Hans, dat is mij ook net medegedeeld in een mail van de GS dealer. Een omdoos aanleveren was geen optie, omdat dit teveel ruimte in beslag neemt. Een plausibel en praktisch argument, helaas niet een die de notoire hypochonder en fervent doemdenker enorm gerust stelt. Een plastic zak is de reguliere manier van vervoer. Zorgvuldigheid is wel toegezegd. Is jouw horloge in goede conditie teruggekomen?

Mechanisch forum chirurg Peter heeft zijn operatiezaal echter ook al ter beschikking gesteld voor een open hart ingreep onder steriele omstandigheden, waarbij de partner van patiënt aan het handje meegenomen mag worden ter geruststelling en bovenal belangstelling tijdens het stilleggen en direct reanimeren van de krachtig pulserende tweekleppert.

Voor een risco-analyst die zoveel mogelijk probeert uit te sluiten lonkt het alternatief meer en meer…

1 like

Ja, volgens mij wel. Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik na het tweede minuscule krasje gestopt ben met zeer zorgvuldig kijken. Er is in ieder geval geen grote veeg opgekomen haha.
Over de werkzaamheden en het resultaat van Schiedam ben ik in ieder geval zeer te spreken.

Mijn oris is ooit bij dr. @PeterLC geweest en hij is inderdaad uiterst precies. Echt het type “bij twijfel niet inhalen” (en dat bedoel ik positief)

1 like