Verwachte waardestijging horloges?

Niet direkt, wel voor € 500,- :yum:

1 like

De plotselinge populariteit en waardestijging van de SKX007 - geruchten over het stopzetten van de productie lijken toch overdreven? - is nog steeds een lijn omhoog, maar toen was daar ineens die intens verguisde Deep Blue 300m Nato Diver. Deze lijkt stiekem ook nog best goed verkocht te worden, ik zie in ieder geval aardig wat trotse en tevreden aanschafposts op allerlei fora en in allerlei horlogegroepen. Ben benieuwd wat zoiets dan gaat doen voor de waardestijging van de SKX007, ondanks/dankzij alle controverse.

Ik heb trouwens wel net iets meer vertrouwen in de waardevastheid van m’n Seiko Monsters.

1 like

Niet voor minder wegdoen. Het is dat ik er al 1 heb, anders had ik 'm van je overgenomen.

Maar beter nog, gewoon houden en met veel plezier dragen. Prachtig horloge werkelijk.

Voor mij hoeft een klokje niet perse €5000,00 te kosten om het toch begerenswaardig en bijzonder te vinden.

Hoe kan dat nou? Staat namelijk niet in het lijstje van Windhund in dit topic… :innocent::flushed::ghost:

3 likes

Welk type nrs Seiko Monsters?

De Tips die ik hierboven gegeven heb zijn voor horloges voor welke ik nog een enorme stijging voorzie!

Bij de OVM is de rek er inmiddels uit en is de hype alweer lang op zijn retour.

De oplettende lezer had zijn voordeel kunnen doen met mijn ik uit januari 2015

1 like

Wijsheid over het herkennen van Zeepbubbels bij een markt is dat als eerste de visionairs instappen, daarna de volgers en als laatste de idioten. Dan wordt het tijd om uit te stappen. Aangezien wij op dit forum nu een topic hebben over de verwachte waardestijging van een hommage horloge begin ik me toch wel zorgen te maken ;-).

Aan de andere kant, de gekte rond originele klassiekers wordt steeds gekker. Op AWCO staat nu een Speedmaster (B+P) 145.002 voor 5.750 euro. Dat zijn prijzen die ik nog niet had gezien in Nederland.

6 likes

145.022 :slight_smile: 145.002 met D+P zal ietsje duurder zijn

2 likes

Je hebt gelijk. Het is een 145.022 uit 1974 met 861 uurwerk. Niet goed opgelet.

1 like

Ik denk dat je horloges niet met comics of speelgoedtreinen kan vergelijken.

Het grootste en meest significante onderscheid is dat het horloge een algemeen bekend status symbool is. Niet alleen op straat maar ook in de boardroom. Als de jongere generaties eenmaal ouder worden en carriere maken gaan ze automatisch meer waarde aan dit soort dingen hechten.

Zolang er mensen zijn die geld over hebben voor dure autos, plezierbootjes etc zal er altijd wel een markt zijn voor hoogsegment uurwerken.

3 likes

Dat vertelde ik dus ook al in mijn post. :grin:

Ik denk overigens dat een heleboel leden onderschatten hoe belangrijk een horloge is voor de huidige generatie. Het boeit 99% echt helemaal niets.

1 like

collega zit in de munten. verdient ongeveer 10/20k pj met verzamelen/handel. is wel al 30 jaar bezig.

2 likes

Zegt hij dat, of weet je dat :wink:

3 likes

Hommage horloge of niet, het is een prachtig klokje en veel mensen zijn er dol op.

Het is niet alleen maar Rolex en Omega en PP, VC, AP wat de klok slaat.

Er is meer

Het vanzelfsprekende daarvan ontgaat me, ik zie dat verschijnsel juist uitdoven.

Lijkt mij ook. Jongeren hebben weinig met horloges (gebruiken smartphone) en idem met auto’s (ov gewend; auto is duur, files).

Precies. Wij zijn de laatsten. Wij lopen achter. Wij doen het licht uit. Het allemaal bijna voorbij
http://www.singlegirlsurvival.com/wp-content/uploads/2014/10/fin.jpg

Edit: verder ben ik wel een goedgeluimd persoon hoor :smile:
Als het allemaal maar niet zo lang duurde bij het bestellen van een Damasko…

Alle respect voor Steinhart en de dragers ervan. Het is een mooie klok. Maar niet het soort horloge waar je zou verwachten dat het in waarde gaat stijgen. Het is geen originele klassieker namelijk.

Veel discussie hier of het horloge verzamelen met de volgende generaties gaat uitsterven? Weet iemand wat de leeftijdsverdeling is op dit forum?. Zou een goede indicatie kunnen zijn. Ik zie hier namelijk regelmatig studenten en andere jonkies langskomen namelijk. Eens een poll aan wagen misschien?

3 likes

Dat heeft wel andere oorzaak, namelijk het belastingstelsel. Ik neem aan dat er geen belasting op oude horloges gaat komen?