Vetta

Beste kenners…

Zou dit de moeite waard zijn om weer in oude glorie te herstellen?
En zo ja waar moet je dan rekening mee houden qua kosten? Is het glas te vervangen? Het uurwerk schijnt nog goed te lopen!!!

Dit is een dameshorloge volgens mij. Het restaureren niet waard (in dat geval).

Damesklok inderdaad.

Mijn vintage kennis is niet heel groot, maar als ik op google zoek zie ik Vetta baby panerai, en die gaan toch voor behoorlijke prijzen weg.
Maar inderdaad aan het formaat te zien is dit een dames horloge, over de waarde heb ik geen idee.
Uurwerkje is volgens mij een ETA 2368.
Als het horloge goed loopt, een glaasje vervangen kost niet veel en je zou de nummers op de bezel opnieuw zwart kunnen laten verven, dat is een wereld van verschil.

Het is idd een damesklok.
Maar is bv het glas te vervangen en wat kost zoiets?
Heb zelf vrij dunne polsen en kan deze voor 20 euro kopen.

Horloge is zonder kroon 36mm. Mocht een en ander goedkoop te herstellen zijn en het is toch net niks om mijn pols kan ik hem altijd nog aan mijn vriendin geven.

Dan heeft de persoon die hem vasthoud enorme grote handen!

Ko

36?? Ziet er uit als 26. Ik geloof er niks van. Verhouding van de wijzers met de kast duidt ook aan dat hij veel kleiner is.

1 like

:slight_smile: kan er verder ook maar weinig van vinden op google dus weet niet of het echt 36mm is. Misschien heeft hij gemeten zonder liniaal en dacht, dit moet vast zo ongeveer 36mm zijn :wink:

Ik heb er 1 gevonden, komt helemaal overeen alleen mist de bezel en die is 26mm.

Voor de waarde hoef je het niet te doen want dameshorloges brengen heel weinig tenzij het Omega of IWC of iets dergelijks is. De diameter zal zeker geen 36mm zijn aan de band te zien dus vrees dat het inderdaad 26mm is.

Bij een herenhorloge, vlak mineraal glas ± € 25, bijzonder glas wordt het al duurder.

3 Euro inkoop bij Cousins trouwens.
Een gewone maat mineraal persen is nu ook geen raketwetenschap :wink:

Ik heb het nochtans nog nooit gedaan, maar sta dan ook wel heel erg ver af van dergelijke wetenschap. :smile:

1 like

Ik zou het graag willen kunnen, maar dan heb je wel een pers nodig, toch?

Bankvijs lukt zelfs.

Zo een persje kost misschien 25euro bij Cousins. Heb je na twee keer vervangen er al uitgehaald.

1 like

Tja, ik zou graag wel een paar glaasjes willen vervangen voor saffierglaasjes, maar heb er geen kaas van gegeten.

1 like

Indedaad dasr zat ik ook aan te denken.
Heb even zitten neuzen bij cousins maar dan zie ik niet zo gauw welke geschikt is, wat een keuze daar zeg, goede tip @GhentWatch: dank

Heb de koop afgeketst, bleek toch 26mm te zijn haha. Jammer anders had ik er nog wel wat in gezien!!!