Vintage Breitling Geneve

Goedemiddag mede freaks, ik lees al een tijdje mee op het forum en ben geinterereerd in vooral de wat oudere horloges. Ben inmiddels in het bezit van een Seiko Poque (in onderdelen gekocht, loopt inmiddels wel) een Speedmaster MK3 176.002.

En sinds een paar weken een Breitling Geneve welke ik niet werkend heb gekocht en na een avondje sleutelen weer prima loopt. Helaas kan ik over dit horloge niks of nauwelijks iets vinden. misschien kunnen jullie mij het e.e.a. vertellen. Het gaat dus om een Breitling Geneve 17 Jewels Incabloc met een AS 1950 uurwerk http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1950

Iemand die me hier iets over kan vertellen, is dit echt of namaak?
Leeftijd ergens rond 1965 - 1970?
Eventuele waarde? (ben van plan hem nog een tijdje te houden)

Als je naar de wijzerplaat kijkt, vooral de minuten streepjes, denk je dan “dit is de bekende Breitling super kwaliteit?”

1 like

Ongesigneerd uurwerk is voor mij al een no-go. Over de caseback laat ik mij maar niet uit :joy:

Ik had inderdaad ook mijn twijfels. Gekocht van iemand die ook hier op het forum actief is, dat gaf over de echtheid wel iets beter gevoel maar helaas.

Wel een geweldig fijn uurwerkje zo’n AS 1050.

Inderdaad wel een kwaliteits uurwerk. Met een nette wijzerplaat eigenlijk een prima horloge.

Helaas niks echts aan… sorry.

Name and shame…
Anders is het enkel lukraak dingen roepen.

1 like

Geen referentienummer in het deksel, ongemerkt uurwerk. Helaas een fake.

AS 1950 (tiepvoud)

Mocht je nou ooit op zoek gaan naar een vintage Breitling, spendeer dan aandacht aan de letter B, deze heeft een dermate aparte vorm dat men deze op de een of andere manier niet fatsoenlijk weet na te maken.

2 likes

Allemaal bedankt voor de reacties, ik was er niet echt naar opzoek stond tekoop een paar straten bij mij vandaan. Vond het een leuk oefen horloge om te repareren en dat is gelukt dus wat dat betreft toch tevreden.

Het horloge vind ik niet terug op de horlogemarkt van het forum. Waar stond deze dan te koop?

Vreemd dat het dan een lid van dit forum is geweest, terwijl hij/zij deze niet via het forum heeft aangeboden…

Prima als je een koopje opkoopt in de hoop dat ie toch echt blijkt te zijn, maar ik vind dit maar een vreemd verhaal.

Als mensen nu terugkijken lezen ze dat je dus een replica hebt gekocht via dit forum. Dit is toch wel aantasting van de goede naam van de horlogemarkt.

Waarschijnlijk buiten horlogeforum gekocht, omdat de verkoper wist dat deze Breitling uit Peru of Argentinië komt.

Dan is name and shame of een negatieve beoordeling bij “ervaring met” wel het minste, toch? Neem aan dat je hierna niet zegt: ach pech gehad…

1 like

OT: Ik heb het helemaal met @Flipperkast eens. Ik heb weinig kaas gegeten van vintage horloges, maar als ik er een keer tegenaan loop hier in de markt, dan wil ik er vanuit kunnen gaan dat ik gewoon een echte koop. Dus dit is wel een beetje laster.

Gewoon zelf research doen ipv iets uit gaan, dat is bij vintage zo als je het buiten HF koopt.

Kennelijk ook binnen het forum, althans dat geeft de ts aan.

1 like

Buiten het forum om gekocht, ik vind het nogal wat om de verkoper hier negatief weg te zetten. Misschien wist deze ook niet dat het een fake was, ik zal er eens over denken om het hier te plaatsen of hem direct te benaderen.

Ik zeg niet dat ik deze via het forum heb gekocht, ik heb alleen gezien dat de verkoper ook op het forum actief is. Misschien voelt de verkoper zich geroepen om er iets over te melden, ik zelf hou niet van het aan de schandpaal nagelen als ik niet zeker ben dat het van de verkoper een bewuste actie is geweest. En daarnaast had ik misschien beter op moeten letten.

Heb je het onder de 100-150 euro gekocht?