Vintage chrono

Zoals meerderen onder ons ben ook ik erg gecharmeerd van vintage chrono’s. Zeker de jaren zeventig modellen. Ik wil er dan ook op termijn een aanschaffen.

Een Heuer Autavia is natuurlijk schitterend maar ook vrij prijzig. En dat heb ik er niet voor over.
http://forums.calibre11.com/attachments/b36plonciaajkh7-jpg.88608/

Ik vraag me dus af waar ik aan moet denken als ik een meer betaalbare vintage chrono zoek. Ik vind dan zelf zoiets als dit http://m.ebay.nl/itm/Vintage-Gents-1970s-Rogau-Val-7734-Chrono-Tachy-Date-Watch-Serviced-Warranty-/272190709967?nav=SEARCH

Wellicht hebben jullie andere tips voor een mooie betaalbare chrono.

Gr. Erik

Betaalbaar is best relatief. Voor sommigen is een heuer betaalbaar, anderen een omega Speedmaster mark 2…

Best openbare verkoopssites en fora afschuimen.

Mooie, betrouwbare en toch betaalbare vintage chrono is in mijn ogen de Seiko 6138 of 6139.
Voor een paar honderd euro heb je ze in goede staat. En een hoop keuze qua modellen! :thumbsup:

1 like

Kan ik alleen maar toejuichen! Mijn white helmet staat nl tekoop-)

Dit niets voor je?

(Ja eigen promotie)
Maar 350 voor een stalen vers geservicede Chrono? Vind ze maar.

3 likes

Betaalbaarheid is zeker relatief: in mijn geval is budget iets van € 750,-.

Ik begrijp heel goed dat goed snorren op internet belangrijk is. Maar misschien zijn er merken/modellen die handig zijn om in de gaten te houden?!

Daar koop je 3 Russen voor :grin:

2 likes

Die heb ik al. Wil een beetje variatie in de collectie!

Deze heb ik ook nog te koop.

1 like

deze al gezien?

1 like

Wellicht is een van de Tissot modellen iets voor je.
Je hebt bijvoorbeeld de modellen met valjoux 7734:
De Seastar Navigator:

En de Navigator:


Zij beide met een beetje zoeken wel binnen je budget te krijgen; zorg wel dat je budget overhoudt voor service als de historie onbekend is.

Verder zijn er de modellen met Lemania uurwerk, daar heb ik een poosje geleden een topic over gemaakt:


Met name de kleinere modellen zijn soms nog redelijk geprijsd te vinden, maar het zal wat meer zoekwerk vergen.

Succes met je zoektocht!

2 likes

Goeie tip! Zitten mooie exemplaren tussen zeg! Daar ga ik eens op zoek naar!

1 like