Vintage chronograaf landeron 54 kopen of niet=

Hoi allen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vintage chronograaf. Nu kwam ik deze tegen, die ik mooi vind!

Maar aangezien ik een totale leek ben op dit gebied vroeg ik mij af of er kenners op dit forum zitten (vast!) die mij kunnen vertellen of deze origineel is, wat de leeftijd is, waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit soort horloges, wat een reële waarde is etc…

Alvast bedankt!

1 like

Aan raden of je iets moet kopen of niet dat is natuurlijk een persoonlijk iets.

Wat ik wel kan zeggen is dat dit origineel is. Waar je op moet letten is dat de kast van staal is en niet verchroomd, want dat blijft veel langer mooi. Is natuurlijk vaak ook wat duurder. Verder is het van belang of het horloge onlangs nog service heeft gehad. Bij de wijzerplaat vind ik dat die vrijwel perfect moet zijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk, de rest kan altijd wel hersteld worden. De seconde wijzer van de chrono lijkt niet precies in het midden te staan. Ik zou voor zoiets 250 Euro over hebben, maar dan wel als hij goed loopt.

1 like

Ik zie de sec wijzer draaien, normaal staat deze stil op 12 uur. Alleen in chrono functie dient die te werken. Ook moet alles netjes op nul ressetten. Verder netjes origineel.

1 like

Heren,

bedankt voor de info, ik zoek nog even verder. Ik ben er niet zeker van dat hij goed werkt, dus ik laat deze voorbij gaan…
Ik ga zoeken naar een exemplaar dat een service gehad heeft en met een idd mooiere wijzerplaat.

Groet Erik

Deze zojuist gekocht… volledige service gehad, incl een nieuwe zugfeder (het veertje volgens mij) en een jaar garantie op het geheel. Wijzerplaat met wat ouderdomsstipjes maar ik vind het juist mooi dat je kan zien dat het een vintage is…

1 like