Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Naomi heeft ook wel mannelijke klauwen…

2 likes

Ik vind dit een beetje vreemde combinatie. Ik denk eigenlijk dat de gouden wijzerplaten alleen in de vergulde kasten geleverd zijn. :thinking:

1 like

Geen idee. Maar ik kan de combinatie wel waarderen.

4 likes

Ik zou het niet doen.
Zoals Wbcoupe al aangeeft hoort ook volgens mij de dial niet bij de rest van het horloge.

1 like

Ik laat hem idd voorbij gaan.
Vertrouw het ook niet helemaal.
Thanx!

1 like

Scherp dealtje dit.

Of toch niet?
Welke grappenmaker pakt even €375 op dit klokje? En dan zelfs niet de moeite nemen om het juiste jaartal op te zoeken aan de hand van het serienummer :joy:

-edit-
Ow, ik zat te slapen, het is @Perceptions die hier inkoopt als particulier en vervolgens het spul op Chrono gooit. Joepie jee.

8 likes

Dit is mooi. Een deal? Geen idee, maar kwaliteit kost geld.

https://omegaforums.net/threads/longines-30ch-ref-7414-mint.113382/#post-1502607

2 likes

Wat een bijzonder (en mooi) horloge, bij die dial denk je eerder 40’s ipv eind 60’s. :smile:

Sheesh :joy:

Hee, dankjewel voor alle aandacht. Ik pretendeer nergens particulier te zijn, kijk even naar mijn profiel. Verder is het naar ik weet mijn goed recht horloges in te kopen om deze vervolgens weer te verkopen. Waar leeft een horloge handelaar precies van naar jullie idee? Verder deel ik het jaartal altijd rechtsreeks met de eventuele koper, en gaat het hier om een schatting.

2 likes

Als ie hier inkoopt als particulier is dat nog best netjes.

Als je ziet wat voor prijzen handelaren meestal geven voor je horloge…

2 likes

Prima prijzen :sweat_smile:

Hier nu 2 horloges verkocht aan een handelaar en die gaf betere prijzen dan wat de gemiddelde HF-er wou betalen…

2 likes

Jouw ervaringen even terzijde.

De gemiddelde handelaar zal zo laag mogelijk willen inkopen en zo duur mogelijk willen verkopen.

Na de aankoop ben jij eigenaar en dus is het je goed recht om ermee te doen wat je wilt. Maar of deze gang van zaken netjes is in de HF-spirit, dat is een ander verhaal. En dat laatste is uiteraard waar ik over struikel.

Blijkbaar van het afdingen bij liefhebbers en vervolgens via Chrono24 doorverkopen met meer dan 100% marge :man_shrugging:

Schatting? Je had alleen maar het serienummer hoeven na te lopen (of de info uit mijn advertentie te gebruiken).

Weet je trouwens zeker dat je hem hebt geserviced?
image

6 likes

Ik snap het probleem niet echt.

Als een kopende en verkopende partij een prijs overeenkomen is het toch prima?

Wat de koper er daarna mee doet lijkt me er niet toe doen.

3 likes

Niet alleen handelaars, iedereen wil het liefste zo min mogelijk betalen :grin: Al zou ik persoonlijk een liefhebber op HF eerder gunnen.

1 like

Ik ben tevreden met mijn verkoopprijs. Anders waren we nooit tot een akkoord gekomen.

Maar het schiet mij volstrekt in 't verkeerde keelgat dat hier wordt ingekocht met zo’n overduidelijk winstoogmerk. Ik zie HF graag als een platform voor liefhebbers. Maar we kunnen concluderen dat de wereld bozer en gemener is dan ik graag zou willen :stuck_out_tongue:

13 likes

Het lijkt er meer op dat je er van baalt dat je er zelf meer voor had kunnen krijgen wellicht.
Hij ziet een mogelijkheid die jij kennelijk niet zag.

Ik verkoop altijd aan de hoogste bieder voor een prijs waar ik me in kan vinden. Of het een handelaar is maakt me verder niet uit. Ik wil er vanaf.
Wat de koper er daarna mee doet, is niet mijn zaak meer.
Is ook verspilde moeite om je daar druk over te gaan maken imo.

2 likes

Ik denk dat je als handelaar een hogere prijs kan vragen en als particulier een marktprijs 675 totaal onrealistisch is.

Dat C24 bestaat weet

:rofl: