Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Niet dus… :wink:

1 like

De waarde heeft inderdaad te maken met het materiaal van de kast en de staat waarin het verkeerd. En veel verchroomde vintage horloges hebben her en der slijtplekken op de kast zitten.

En zoals Honey Badger al aangeeft zit er vaak messing onder het chroom.

1 like

Maar toch zijn er in mijn ogen uitzonderingen :kissing_heart:

http://m.ebay.de/itm/322295750229

2 likes

Moet je nagaan als ie van RVS was geweest :wink:

Ben het wel met je eens hoor. Ik zou niet snel een klokje met verchroomde kast kopen. Maar voor bovenstaande maak ik een uitzondering.

Dit moet je toch gaan lukken om er weer iets moois van te maken, zeker met de huidige prijs van 96 dollar :grin:

Dank. Net gisteren een mono pusher gemist op ebay :rage: Was het bijna vergeten

1 like

Ja natuurlijk is staal beter maar als je een mooie Jaeger LeCoultre met een verchroomde kast tegen het lijf loopt dan laat je hem toch niet liggen lijkt me. Ik laat zelf momenteel een Breitling chrono uit 1947 opnieuw verchromen.

2 likes

Voor deze in een wat betere toestand maak ik ook een uitzondering :grin:

Inderdaad is verchroomd niet altijd slecht, vooral bij het echt ouwe spul. Zolang er maar niet “electronically timed” of zoiets op staat.

2 likes

Verchroomd is inderdaad niet altijd slecht maar er gaat niets boven volledig staal :thumbsup:

Zoals bijvoorbeeld bij deze chronos die ik een onlangs op MP vond:

En

8 likes

Wat is de doorsnee van de lemania? Mooie vondsten

Die Lemania heeft een doorsnee van 34mm en zit inmiddels bij iemand uit Hong Kong om de pols :thumbsup:

De Welsbro heeft een diameter van 38mm en blijkt een private label Breitling 765 met Venus 178 uurwerk te zijn. Deze is ‘private collection’ :slight_smile:

1 like

Soms spot je een advertentie en stokt even de ademhaling, je hart slaat een slag of wat over. De perfect storm van slechte foto’s. minimale beschrijving en bij voorkeur kapot glas of een ander klein defect.

Ziehier een Hanhart cal. 40 Mono-pusher Luftwaffe chronograaf.

Bespaar je de moeite, die man zijn mailbox puilt al uit. Was ik maar iets eerder geweest… zucht.

Verswunden :grin:

Volgens de verkoper is hij benaderd door een van de kenners, die hem vertelde dat de kast van de Polerouter sub, een vervangingskast is dus niet origineel. Die ene wijzer ziet er ook raar uit.

Ik had er zelf ook op geboden maar nu weet ik het niet zo…

Welles; goud! :relaxed:

1 like

Wijzerplaat is naar mijn weten ook fake. Kijk maar naar de belettering van Genève.

Ik heb de link geopend en het verhaal gelezen; het is idd een fake. Ik heb de link net ook naar verkoper gestuurd.

1 like

hout - natuurlijk! Tissot woody