Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Microtor voor weinig. Cool!

5 likes

Midden jaren '50? Ik dacht op basis van het uiterlijk van het horloge dat de adverteerder er tien jaar naast zou zitten. Maar het uurwerk is volgens Ranfft gebouwd tussen 1957 en 1962.

Het ziet er tof uit. :sunglasses: Mij te groot, maar 35mm diameter met 19mm bandaanzet is wel een heel lekker maatje voor de hippe vintageliefhebber! Scherpe randjes op de poten, maar misschien is het achterdeksel wel een keertje gepolijst?

Ja, de kast heeft veel weg van de latere Polerouter Jets. Of andersom natuurlijk. Kip-ei.

Te klein denk ik?

Dekseltje lijkt mij inderdaad gepolijst maar dat kan ook komen door het dragen.

1 like

Die ga ik zo eens even lekker door Google gooien. Ik ben er niet zo in thuis. Ik was vooral naar de wijzerplaat aan het kijken: de zilverkleurige sunburst en de lettertypes doen mij denken aan de Citizens en Seiko’s vanaf rond 1960. Ook de tekst op het achterdeksel doet dat. Maar het is natuurlijk een beetje onbenullig om vanuit dat referentiekader iets te willen zeggen over Zwitserse horloges.

Nee, te groot. Ik heb hele ronde polsen met een omtrek van slechts 17,5 cm. Daarnaast leidt mijn smaak me naar horloges die echt “op” de pols liggen, in plaats van de bolling ervan te volgen.

Klopt.

1 like

Zeldzame Derby met werkende ESA 9176:

1 like

Op sommige horloge forums kun je bij te koop staande horloges wel in het draadje reageren. Vind ik soms best irritant, met name als het horloge opzichtig geplugd wordt door anderen.
Nu ga ik me er eens zelf schuldig aan maken… :innocent:

Dit:
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-zenith-defy-festival-vintage-300m-duikers-wit-khaki/208168/3

is gewoon een hele goede deal voor een originele nette Defy met recente service. Enige minpuntje voor mij is de niet originele kroon, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de prijs lijkt me.

7 likes

Deze heb ik ook maar je vindt ze zelden werkend vanwege het gecompliceerde uurwerk. Helaas is de mijn ook niet werkend, moet er nog een keer iemand naar laten kijken.

1 like

Nu dichtgevlagd dankzij @H47 die na 6 jaar lid te zijn van HF nog steeds niet snapt dat je niet mag reageren in een verkooptopic. :stuck_out_tongue:

3 likes

was een spontane reactie waardoor ik soms de regels vergeet :slight_smile:

3 likes

Misschien kan Paul iets voor je doen (na de zomervakantie, nu gesloten), op zijn website staat ook de Derby in volle glorie :slight_smile:
Het caliber noemt hij niet, maar dat is logisch want het komt bijna niet voor. Wie weet!


Succes, Jeanot, zou leuk zijn om je Derby weer te laten draaien :four_leaf_clover:

1 like

Patina of beschadiging? You tell me.
Hoe dan ook: een mooi statement piece.
https://omegaforums.net/threads/1940s-vulcain-for-the-patina-and-art-deco-lovers.95965/

2 likes

Haha als dat patina is… :confused:

1 like

Hij is nochtans al weg :stuck_out_tongue:

1 like

Volgende week te koop bij Theo&Harris:
’ Vulcain with the most wonderful patina you have ever seen. Price : 1200 dollars’

5 likes

‘Not serviced but runs smoothly.’

2 likes

Opklopyuppie(s)

2 likes

Een mooie

1 like

Nog 15 minuten voordat de veiling afloopt. Ken het model niet maar prijs lijkt gunstig?

Update: flink gestegen prijs last minute…

Vaag klokje daar durf ik mijn euries niet aan te branden :joy:

Hmm heeft een instap 7n36 quartz uurwerkje. Is dus niet een heel bijzonder/high-end horloge.

1 like