Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Ik ga straks kijken :wink:

3 likes

Wow! Ben benieuwd!

Ben ook benieuwd! Vind hem zeker geslaagd :thumbsup:

Erg mooie klok, benieuwd wat de eigenaar er voor wil hebben :thinking:

Dit is een prachtig exemplaar, kenmerkend voor de jaren 70 en in mijn ogen een must voor de Omega verzamelaar.

1 like

Ik zie 100 vlg mij geboden - en dat is vlg mij een zondagsresultaatje. Mooie klok gewoon - ook voor veel meer imho

En en en?:grin:

Nope, je wil niet weten wat voor prijzen uiteindelijk heen en weer werden gesmeten.

Maarrrr wel net in Brussel een andere 3 subdials chrono opgehaald; kan nu al vertellen een blijvertje :heart_eyes:

2 likes

Aiii jammer! Maar drop ff wat foto’s van die andere dan! :grin:

1 like

Morgen! :slight_smile: nu krijg ik niet meer deftig op plaat met t kunstlicht…

Tipje van de sluier! :grin:

1 like

Er zit een Venus in :stuck_out_tongue:

Ja wat heb ik daar nou aan😁

1 like

38mm, geblauwde wijzers, volstalen kast :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

2 likes

Dat klinkt goed!

Eens even iets heel anders - voor heel weinig - http://www.ebay.es/itm/Reloj-Vintage-Japones-SEIKO-5-6319A-21-Gemas-y-carga-Automatica-C-1960-Funciona-/391607542377?hash=item5b2da0e269:g:JJUAAOSwOyJX57is

dit ziet er wel uit als een “bombay special” kijk maar naar het “Seiko” lettertype en het is geprint.

2 likes

Jup, dat is het ook.

ik vermoed gezien het design dat hier oude Seiko LCD kastjes zijn toegepast - maar dan moeten ze er wel veel verkopen voor die 15 euro om wat te verdienen zou je denken ;-(

Seiko maakte ook wel analoge horloges met deze soort kast in de jaren 70. Helaas is de kwaliteits standaard in het oosten een stuk lager dan hier, allemaal onderdelen worden door elkaar gebruikt, wijzerplaten opnieuw gemaakt, uurwerken slecht geserviced etc. Je krijgt een horloge dat er wel okay uit ziet maar niet origineel is en vaak mechanisch ook erg slecht in elkaar zit. Vaak lopen ze ook slecht, soms lopen ze na een week al niet meer.

Uurloon in India is natuurlijk extreem laag. En er komen dagelijks in ieder geval wel honderden langs op ebay. Eigenlijk wel jammer want het zou juist een mooi concept kunnen zijn maar de kwaliteit is gewoon nu te laag. Vanwege het lage uurloon zou je juist servicebeurten en restoraties vrij goedkoop kunnen aanbieden en als ze dit nou kwalitatief goed zouden doen zou je vrij goedkoop die vintage Seiko’s weer kunnen opknappen.

1 like