Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Ik ben zelf op zoek naar een dergelijk horloge. Wat mij opvalt dat er best veel nep-spul rondzwerft. Vooral het logo zie je in 100 verschillende manieren voorbij komen. De wijzers lijken mij nep, deze heb ik nog nooit gezien op dit model. En ze zijn ook zo erg wit gemaakt.

Zijn in ieder geval 2 verschillende versies van de “grote roos” op de dial
Wijzers zijn inderdaad niet origineel

Leuk ding. Als ik er niet zelf een had gekocht had ik deze gekocht. Voor minder dan 100 euro een 5246 seiko. Moet niet gekker worden :stuck_out_tongue: Denk dat tegenwoordig Seiko meer dan het tienvoudige voor een klok met dergelijk uurwerk zou vragen.

1 like

https://www.ebay.nl/itm/302184952129

Tudor big rose voor 500 euro of beste voorstel

Wel repaint en nieuwe uur en min wijzer maar scherpe prijs volgens mij!

Ik heb hier ooit mijn volledig originele, geserviced big rose te koop gezet voor 600 EUR. 500 voor een redial en replacement wijzers lijkt mij dan wel veel.

1 like

Volgens mij gaan ze nu voor meer. Half jaar geleden ging er hier op het forum volgens mij een voor 650 en die kon de verkoper volgens mij aan 7 man kwijt binnen een paar uur (ik greep er naast helaas)
Als een beste voorstel van zeg 450 geaccepteerd wordt heb je voor dat geld denk ik een leuk klokje.

Niet heel veel research gedaan maar leek mij geen gekke deal (onderbuikgevoel)

Dat was de mijne :smiley: - inbox is toen inderdaad net niet ontploft.

Toen zat ik nog redelijk in de prijzen van de big rose en vond de jouwe toen in ieder geval erg goedkoop!
Bij de volgende mag je aan mij denken!

Deze Duitse verkoper heeft wel leuke klokjes in zijn veiling: http://m.ebay.de/sch/i.html?sid=rose.loomis&_pgn=1&isRefine=true

Oh ja, u heeft nog 25 min :grin:

1 like

Ik heb toen te lang getwijfeld :scream: Volgens mij was ik er als 1 van de eerste erbij en niet toegehapt
 :dizzy_face:

Zou iets meer doorsparen en iets als dit kopen (al lijkt het wel flink gepolijst):

http://m.ebay.de/itm/Tudor-Oyster-Prince-Automatik-Ref-7969-/142225382226?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20150519202354%26meid%3D974542fa92234f6bbf486b29f6ba794b%26pid%3D100408%26rk%3D3%26rkt%3D9%26sd%3D122281836503&_trksid=p2056116.c100408.m2460

Ik vindt de big rose juist wel mooi maar ga (als ik besluit m’n sub te verkopen) zelf voor een jumbo day date

1 like

Ha dat is een wel heel speciale! Denk ik de concurrent van mijn Citizen Hi-beater - die vond ik destijds zo mooi lelijk dat ik hem - ook al was het doublé - niet kon laten liggen :wink:

Ik vind dit ook wel een leuke Datejust, met een tapestry dial

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1120403890-rolex-datejust-16220-origineel-inruil-rolex-of-panerai-mog.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr&pos=36

Maar 2500 vind ik dan wel weer wat ruim voor een DJ zonder doos en papieren
 Zou die dial hier wel bij hebben gehoord, of bij een two-tone model? Ik zou een zilveren dial verwachten bij stalen kast en band.

Zo eentje mag er wel komen.

En wanneer was de laatste servicebeurt? Voor ietsje meer kun je net zo goed bij een van de bekende vintage verkopers in Amsterdam of Maastricht kopen, en dan zoek je die dial later wel erbij.

1 like

Dat vind ik net zo enorm moeilijk aan DJs, uitvinden welke dial combos er mogelijk waren, welke in TTs horen etc.

1 like

Zou het ook niet weten. De enigszins vrije geest kan evenwel naar believen dials kiezen en zo nooit verveeld raken van z’n DJ.

Dat is ook precies mijn probleem met die dingen. Ik wil wel een volledig complete/originele, maar achterhalen of dat ook zo is is bijna onmogelijk. :stuck_out_tongue:

Maar deze kleur wijzerplaat lijkt me niet direct passend voor een stalen kast/band. In ieder geval niet heel erg mooi. Jammer, met een zilverkleurige plaat was het een prachtding geweest.

Inderdaad. Ik ken mijn weg wel rond wat vintage horloges al zeg ik het zelf. Maar DJs zijn voor mij bouwpakketjes. En Box n Papers enorm zeldzaam ivgl met andere Rolex modellen.

1 like