Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Geweldig horloge, maar niet in deze staat (en voor deze prijs). Helaas weet ik dat deze Longines door de kastvorm bij mij geen polstijd zou krijgen.

Dit inderdaad. Bij mij ook niet… Draagt ook vrij groot.

Ik kende deze Longines niet, maar na even googlen zie ik dat de kast eigenlijk ook nog met matte afwerking moet zijn? :flushed:

Edit: cushion case toch? voor mij een + :sunglasses:

Had ik deze zo snel niet mogen verkopen dan? :stuck_out_tongue:

1 like

Welnee. Gewoon op tijd verkocht.

Ik vind de Super-compressors van 36 mm al jaren ondergewaardeerd, terwijl de grotere modellen grof geld opbrengen. Door de dikte dragen ze bovendien ook nog klein (vind ik), zodat ik niet verwacht dat ze op korte termijn (qua prijsontwikkeling) profiteren van de (ogenschijnlijke) tendens naar <40 mm modellen voor wat betreft vintage.

Los van dat alles zijn het leuke horloges.

Ik lees over het algemeen hier overigens enkel over ‘ongetwijfelde’ prijsstijgingen van horloges die mensen (vaak ook mensen die nogal flipperen, wat natuurlijk een prima manier is om de hobby te bekostigen) in de kast hebben liggen. :wink:

Kan allemaal goed en wel zijn, Jeroen, maar ik heb de reacties gezien op mijn exemplaar toen die te koop was, ook internationaal via Instagram, en de fascinatie is er niet enkel voor de Super Compressor horloges, maar zeker ook voor het merk Pontiac, en dat wereldwijd.

Ik zie er nog groei in, en recente prijzen geven dit ook aan. Is mijn visie op de zaak.

Zeker zijn de prijsstijgingen nooit, maar combinatie SC met Pontiac zal het ook in de toekomst goed doen imho. Ik probeerde overigens gewoon te rationaliseren wat we nu zien op marktplaats met dit exemplaar.

2 likes

Zal ik er even 600€ op bieden dan? :wink:

1 like

Als je het horloge graag wil hebben; ja. Mocht je in de nabije toekomst willen flipperen dan krijg je volgens mij dezelfde waarde terug.

1 like

Nee, ik heb veel te veel horloges (en al een Precimax 36 mm SC).

Iemand is het met je eens! :smiley:

1 like

oeioei 600 eurootjes - lijkt al een beetje op de Enicar duiker als klok maar nu ook qua prijsontwikkeling.

Die je trouwens voor die prijs al lang verkocht had moeten hebben. Internationaal gaan ze grof geld de SC.

De funky 70s SC lopen nog een beetje achter. Maar die geraken ook wel verkocht :wink:

Ik heb nog meegeboden, en heb eea in de gaten gehouden. Opvallend vaak werd er door dezelfde persoon overboden. Deed me bijna denken dat de verkoper aan het meebieden was,…

bieden op marktplaats? Stuur de verkoper gewoon een berichtje…

2 likes

Ik kreeg mijn geservicede SC maar niet verkocht voor 600… Heeft een flinke tijd geduurd. Ik heb inmiddels twee SC’s van 36mm gehad, maar ik vind ze niet super dragen helaas. Wil wel eens zo’n 42mm proberen :grin::grin:

Heb mijn Pontiac SC 36mm verkocht voor 750EU denk ik zou moeten nakijken. Naar de US.

600 incl verzenden komt hij je kant uit , een leuke 70s :wink:
Ik vond mijn Enicar ultraDive te groot dragen. 42mm + dikke crownguard etc.

2 likes

Ik bedoel dan meer zo een als deze :sunglasses:

5 likes

Droeg echt wel ERG groot. Door de interne bezel is het alsof het 42mm alleen aan dial inzit.

3 likes

Dat is inderdaad waar. Wie weet vind ik er ooit eentje. Als het niks is zie je 'm snel te koop :wink: Die Enicar is wel tof zeg!

Ik ga er in 2017 nog een mooie big block en datejust bijzoeken voor mezelf. Eerst maar weer wat in de verkoop duwen.