Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Vind maar eens de goeie caseback. Anders gewoon waardeloos voor me.

Ja, net gekocht. Ik had eerst met de verkoper over de prijs onderhandeld. Het is een mooi klokje!!

1 like

Caseback is idd niet correct maar misschien kan iemand van het forum mij hieraan helpen.

1 like

Oud zakhorloge http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-goud-en-zilver/m1131451029-zakhorloge-zilver-1806.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=7

Misschien iets voor jou @koen ?

volgens mij zijn de 072 backs tamelijk moeilijk te vinden, zal nog eens kijken maar vlg mij is me dat door een handelaar (die van jouw klokje misschien?) al eens eerder gevraagd…

Als je mij eraan kan helpen, dan graag! :+1::+1::beers::beers:

1 like

Misschien kan je hem nog e-mailen voor je caseback… of heb ik misschien de verkeerde gevonden? http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=49331

@denny73

Mvg, Jordi

Dat zal wel meevallen; alles is te repareren en het is natuurlijk een valjoux 72 uurwerk. Op basis van het uurwerk alleen al, kom je vaak hoger uit dan €2000.

Ik heb trouwens geen $2600 betaald maar $2200 en dan vind ik het wel redelijk, gezien er een service aan hangt en een foute caseback.

De wijzers zijn correct; moeten hetzelfde zijn als de secondewijzer. Zie ook dit artikel, met foto’s:

1 like

Ik heb net een email gestuurd. Bedankt voor je hulp! :+1::+1::+1:

Nu hopen dat hij de caseback nog heeft, gezien de advertentie van maart 2016 was.

1 like

De trend van overbetaalde VJ72 werkjes tjah. Met correcte caseback en service misschien 2500EU waard. Naar mijn inziens dus helemaal geen deal.

En dan nog Enicar erop. Ik heb Sherpa graphs voor goedkoper gekocht (drietal jaar geleden wel) maar soit. Als jij er bblij mee bent is dat het voornaamste.

Even gechecked - Heb hem niet los, en op mijn chrono cushion cases zitten overigens 72-01-02 en 72-01-03. Geen idee of dat dan net weer anders is dan die aangeboden wordt. 99 euro lijkt in elk geval zeer redelijk, succes!!

Geen dank! :+1: Wie weet heeft ie hem nog wel liggen. Ik hoop het voor je iniedergeval.

Laten even eerlijk zijn, deze type kom je niet vaak tegen en aangezien er een valjoux 72 uurwerk in zit, maakt het een bijzonder klokje. Had er een gewoon uurwerk zoals een venus of lemania uurwerk ingezeten, dan had ik deze prijs nooit betaald.

Hiernaast stijgt de marktwaarde nog steeds voor vintage horloges, en gaat voorlopig wel even door.

2 likes

Liever een Venus 178 of Lemania 15 dan een gewone VJ72 hoor.

Heb genoeg VJ72s gehad. Is heus niet beter (zelfs minder solide dan de Venus 178 terwijl de 178 zelfs nog veel zeldzamer is). De fascinatie met VJ72 de laatste twee jaar is gewoon lachwekkend en zorgt alleen maar voor enorm overprijsde horloges. Deze Enicars in de 70s kasten liften gewoon mee met de absurde prijzen die mensen nu voor de Sherpa Graphs vragen.

1 like

Soms (eigenlijk vaak) is de markt absurd, maar daar kunnen wij toch niet zo veel aan doen :wink: Hoeveel relatie is er vaak nog tussen “vallue” en de prijs die er voor betaald word?

1 like

Er is nog enorme value te verkrijgen hoor.
Denk maar aan de 40s en 50s stalen chronografen met Lemania en Venus werken.

Alleen al het feit dat @denny73 deze ‘gewoon’ noemt toont eigenlijk een beetje aan hoe mensen op de hype inkopen. VJ72 is kwalitatief top, boterzachte pusher operatie etc. MAAR het is veel geproduceerd, en ook in verschrikkelijk lelijke horloges gepompt. De ENIGE reden dat een VJ72 meer dan 2x zoveel gaat als een navenant werk is omdat ze het in een Daytona hebben gestopt.

Lemania zowel als venus hebben betere werkjes gemaakt. En die veel zeldzamer zijn. Zelfde met Enicar, tot twee jaar geleden gingen de Sherpa Graphs een kleine 2000eu. En dan heeft Hodinkee een artikel gepost en krijg je ze niet meer onder de 5K vandaag.

We zitten hier in Horloge’deals’ en niet in show je nieuwe aanwinst en daarom zeg ik ook, naar mijn mening heb je verre van een deal gedaan. Immers een serviceje is het probleem niet en stukken voor een VJ72 vallen goed mee (massageproduceerd weet je wel :wink: ) maar de correcte caseback is voor mij de conditio sine qua non. Het horloge is momenteel nagenoeg waardeloos voor me. En dat is ook de reden dat hij al even online stond met een BIN-prijs. Als het echt een deal was had een van de grote dealers het wel opgepikt. De foto’s waren mooi en duidelijke zoektermen opgegeven.

Daarbij, dat is 99% zeker een sloopwerk die in een Valjoux 232 kast is gestoken. Je verliest niet zomaar een caseback en slopen doe je die niet zonder de kast ook te beschadigen. Naar mijn inziens heb je dan 2000EU betaald voor een frankenwatch die nog eens fout is ook. Nog niet gesproken hoe die kast helemaal dood is gepolijst terwijl hij gesatineerd moet zijn.

2 likes

Ik ben het met je eens dat er nog enorm veel value te verkrijgen is. Maar ja als er maar genoeg mensen aan de hyp mee blijven doen zullen de prijzen niet dalen. Denk jij dat die horloges de komende tijd in prijs zullen dalen? En er komt waarschijnlijk nog een dikke 500 euro aan import boven op de 2000 ook :astonished:

De correct niet nee. Ik zie de andere chrono’s een inhaalbeweging maken. Maar hoe meer bronnen er beschikbaar zijn hoe juister alles zal moeten zijn om top prijzen te behalen en dat zal deze jammer genoeg nooit zijn.

Hoe kom je erbij dat er een valjoux 72 in een valjoux 232 kast is gestopt? In deze type horloge zit altijd een valjoux 72… verder heb je idd gelijk dat de valjoux 72 een hype is wegens de Daytona maar de hype zal alleen maar toenemen de komende jaren en dus ook de prijs. Kijk maar naar de Heuer’s. Laatst was mij een Heuer autavia 1e executie aangeboden voor $195.000.

De opmerking over deals is een beetje vreemd; als er echt een deal is, koop je hem zelf en dan ga je het niet tippen op het horlogeforum, lijkt mij. Maw hier staan zelden tot nooit dealtjes!