Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

nja :stuck_out_tongue: dan wacht ik liever op een gelukje :smiley:

1 like

150 denk ik zo :wink:

1 like

Nou dat zijn toch wel prijzen die je echt niet zo maar gaat krijgen hoor, zeker 600 voor monaco en 700 pogue is veel te duur, die koop je nog wel voor 200-300 of minder afhankelijk van de staat.

3 likes

Ik denk dat als ik een goeie Pogue met 70m resist dial voor 700 op WUS en het Seiko forum zet (mits hij natuurlijk goed loopt) hij wel binnen een week weg zal zijn hoor. Eentje voor 500 was binnen een half uur weg. Die prijzen gaan heel snel omhoog, zeker internationaal. Echt goeie pogues zijn dun gezaaid.

Prijzen van Monaco’s zijn nog al grillig. Soms gaan ze voor een hoop weg op ebay, soms voor een stuk minder. Zoals ik al zei zijn die prijzen wel redelijk hoog maar zeker niet uit de lucht gegrepen.

1 like

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1153144523-seiko-s-vintage.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

hij staat nu ook op MP? Of is dit een andere verkoper?

Ik stuurde een berichtje en de verkoper wil 425 voor de Pogue hebben. Dus als iemand opzoek is is dat wel een goeie prijs. @NickW :wink:

1 like

Iets aan de bullhead en de ufo voelt niet goed voor mij… Volgens mij is het namelijk ook zo dat het woord “Tachymeter” bij de bullhead zilver moet zijn en niet goud zoals hier het geval is, de ufo lijkt met z’n speedtimer-wijzerplaat ook eigenlijk too good to be true… Het lijkt op de foto’s alsof de wijzers namelijk lumen hebben, wat bij de speedtimer-variant niet het geval hoort te zijn.
Wat foto’s van de casebacks zouden ook geen overbodige luxe zijn, zeker bij een Pogue met resist-dial… Want het kan aan mij liggen maar ik vind de kleur van de lumen op de wijzerplaat ook wel erg mooi en netjes, en niet matchende kleur wit met de wijzers…

Maar het kan ook komen door de slechte foto’s… Maar je zou op z’n minst wat betere foto’s verwachten als iemand de hoofdprijs vraagt.

1 like

Je hebt gelijk, dat van de tachymeter bij de bullhead was me niet eens opgevallen. Gewoon AM spul dus?

Volgens mij zijn de Bullhead en de UFO zeker aftermarket, hoe de kast is afgewerkt is niet eens zichtbaar, grote kans dat ze zelfs opnieuw zijn opgemaakt… De Pogue heb ik twijfels bij maar daar zouden dan echt wat betere foto’s voor moeten komen wil ik het kunnen zeggen.
De Monaco ziet er zo op het eerste gezicht goed uit, niks mis mee :smile: Maar 2500 euro voor wat aftermarket spul en een originele monaco wordt wel erg duur, haha.

Ik vind het trouwens wel een heel raar verhaal dat de verkoper voor de Pogue 425 euro vraagt en voor het setje samen 2500 euro. Dat terwijl de Pogue waarschijnlijk het meeste waard is :thinking: 2500 euro was sowieso al duur als ze helemaal correct waren, maar met AM spul is het niet eens nog de helft waard :stuck_out_tongue:

1 like

Waarschijnlijk een gevalletje kijken op Ebay wat ze waard zijn en de prijzen zien welke iemand wil zien. Monaco’s staan er zo nu en dan op voor prijzen die absurd zijn, er staat er bijvoorbeeld momenteel een paar op de baai met prijzen tussen de 600 en 1100usd.
Dus ja als je die prijzen gaat vragen kun je aan een prijs van 2500 komen… Onder het motto “reken je rijk”.
Maar dan nog niet eens het typenummer vermeld in je advertentie, tja…

2 likes

Uiteindelijk 2 daagjes gewacht en hij komt deze kant op :grin:

1 like

Mijn Monaco deed al weer even geleden nog geen 350, verbazingwekkend maar Nederland is een arm land :wink:

1 like

Blijft vaag al bij al. Maar anders heb ik nog wel een NOS Monaco kast, wijzerplaat en wijzertjes om het prijsje echt af te maken :wink: :smiling_imp:

Klopt. De echte liefhebbers Seiko modellen krijg je in Nederland niet veel voor en zijn lastig te verkopen. Ook een zeer beperkt aanbod trouwens.

3 likes

Ja in Nederland verwachten we ook de absolute bodemprijs voor een mooie Seiko natuurlijk…:wink: Qua vintage is de verbazing ook groot dat ze zo duur zijn. Kreeg een 6105-8000 ook niet of nauwelijks verkocht. Gelukkig hou ik de meeste…:wink:

2 likes

Bekende oplossing Utrecht - Nederlanders hebben waarschijnlijk ook meer polsen dan de gemiddelde ‘liefhebber’ :laughing:

3 likes

Voor mijn polsen echt te klein, maar lijkt me geen verkeerd aanbod: Tissot PR 516 GL wijnrood, ziet er netjes uit voor een schappelijke prijs (Duitsland).

3 likes

Een Calypsomatic, type 7085?:

1 like

Dit was tot 5 seconden voor tijd wel een koopje. Matige conditie maar voor GBP 100 leuk. Voor GBP 155 minder

1 like