Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Eens met F53. Niet fake maar wel verkl…t

Het enige waar je twijfels over kunt hebben zijn de wijzerplaat en wijzers, de rest is echt wel origineel voor zover ik kan zien op die kleine MP plaatjes…

Zo maar iets roepen kan iedereen, de kunst is om het met feiten te onderbouwen zodat we er evt. allemaal iets wijzer van worden…

1 like

Ik roep niet zomaar iets, zie het mwr topic over dit horloge.

Ik heb ook twijfels over die kast. Het horloge is een samenraapsel van onderdelen, sommige mischien wel omega, andere niet. En is de wijzerplaat bijvoorbeeld wel juist voor de kast? Dat volgens mij ook niet.

Dat het uurwerk dan een echt omega uurwerk is maakt dit dan nog niet een echt Omega horloge. Het horloge pretendeert iets te zijn wat het niet is dus is het een fake.

Heb je een linkje?

inderdaad 100% fake, deze klopt langs geen kanten, ik heb er zo 3 originele gehad, ik denk zelf dat geen enkel stuk ooit een omega fabriek heeft gezien… ben bijna zeker dat het binnenwerk ook achteraf is gegraveerd, de G van Omega is precies gedaan op een zatte maandag. komt totaal niet overeen met de afwerking van een omega 30T2 binnenwerk of eender welk omega werk. Bovendien: een serienummer van 6 cijfers? dus het uurwerk komt van voor 1895 :smiley:

De rest klopt ook langs geen kanten, geen enkel onderdeel komt uit een Omega fabriek… binnenwerk is geen omega kwaliteit, de gravure van de G is totaal fout, afwerking trekt op niks, en een serienummer van 6 cijfers? dit dateert het uurwerk voor 1895… toen was er nog geen sprake van polshorloge bij Omega. Over de wijzerplaat, wijzers en kast ga ik zelf niet beginnen :slight_smile:

Fortis Marinemaster. Een originele zie je zelden. Drie horloges voor 800,-.
http://m.ebay.de/itm/Fortis-Marinemaster-und-Berger-Marinemaster-/142370985669?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20150519202354%26meid%3Deda385e4a7614af1a5856b3f28b7b945%26pid%3D100408%26rk%3D15%26rkt%3D17%26sd%3D182551664335&_trksid=p2056116.c100408.m2460

Ik vroeg me af hoe jullie dat allemaal kunnen zien van zulke kleine plaatjes en heb ze dus maar ff van MP gehaald om in te kunnen zoomen op achterdeksel en uurwerk en ik denk dat je gelijk hebt, ik heb een vervalsing als deze nog niet eerder gezien en lijkt toch ook wel heel oud…

MP plaatje

plaatje van een van mijn 30T2’s

ja, een oud binnenwerkje genomen en zich eens uitgeleefd waarschijnlijk :slight_smile: zal nog niet zo’n oude vervalsing zijn, aangezien de wijzerplaat heel recent is. tgoh ja als je dr veel mee bezig bent en je hebt er enkele in handen gehad, leer je op de details te letten. :slight_smile: Bij deze was het wel erg duidelijk, meestal is een wijzerplaat zoals die, al een indicatie dat er meer niet klopt :slight_smile:

1 like

Ik dacht een vrij zeldzaam exemplaar Bulova Spaceview van 1963

https://uhrforum.de/bulova-accutron-spaceview-t308270

lijkt me echt niet goed …
De echte van mezelf ziet er anders uit!

Best een koopje lijkt me zo.

als het horloge klopt dan is de prijs niet slecht

Helaas is het leukste aan het horloge vervangen, namelijk de ruitvormige secondewijzer. Zie die maar eens te vinden…

3 likes

Geinig klokje

:thinking: Catawiki lijkt me toch wel een van de slechtste platforms om een dergelijk horloge aan te bieden :joy:

2 likes

Zo dat zie je niet vaak. Denk je dat hij hier te weinig opbrengt?

Laten we het verloop van de veiling afwachten.

Het horloge verkeert trouwens in topstaat, niet verkeerd. Bij mij altijd een afknapper.

2 likes