Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Je vergeet denk dat Heuer Autavia’s voor €2000 weggingen een paar jaar geleden maar nu voor rond de €10.000 weggaan…

Er is een enorme vraag naar dit soort oude vintage horloges

Ik snap niet helemaal waarom je iets zou willen verkopen ver onder de marktwaarde?

1 like

Misschien de recessie en niemand iets kocht en alleen maar werd verkocht?

Misschien kun je een aantal advertenties vinden met een prijs van een paar jaar geleden en die met de prijzen van nu vergelijken?

Je weet toch wel dat de vintage horlogemarkt schrikbarend is gestegen?

Dit is geen reactie op wat ik typte neem ik aan?

Je hebt gelijk! Sorry, helemaal verkeerd gelezen! :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face::zipper_mouth_face::zipper_mouth_face:

1 like

Ik ben op de hoogte van de ‘‘bubble’’ en enorme vraag naar ‘‘dit soort’’ oude horloges.
Echter is die prijs van boven de 2500 overdreven hoog voor dit horloge, en ze zijn ook zeker goedkoper te krijgen. Vaak vragen mensen hele hoge prijzen maar of ze dat krijgen is een tweede. Heuers, Rolex en andere grote merken ok. Maar Titus, nee sorry.

Die marktwaarde van ver boven de 2500 is in mijn optiek een fabel.
Eerder tussen de 1000-1800. En in hele mooie staat misschien 2000.

Volgens mij geldt altijd wat de gek ervoor geeft.

Een Mathey Tissot, type 20 Flyback. Komt uit dezelfde fabriek als de Brequet Type 20. Verkocht voor echt een fooi! Jammer genoeg niet gezien.

Komt wel wat kluswerk achterweg, ik zie geen asje waar dat missende wijzertje op zou kunnen.

1 like

Dat klopt maar dan nog, vorig jaar in mei is het voor €30.000 verkocht:

Als je hieruit je “living” kunt maken, om dit soort horloges te vinden, dan kun je er aardig van leven!

Oef, zijn wel leuke prijsjes ja… :astonished:

Zo’n mazzel heb ik nooit! :scream::scream::scream:

Vraag me dan echt af waar die persoon de prijs van 2000 dollar vandaan haalt.
Dan moet ie toch kennelijk weten dat ie wat waard is.

2 likes

Meer een warning;
https://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/chronograaf/miura-chrono-valjoux-72-350570975.html

Lijkt prachtig maar zowel bezel als hands gerelumed terwijl de eigenaar stellig beweert van niet. Jammer dat het restauratieverslag op facebook staat :cry:

1 like

Deze Zenith is wel leuk , maar als vintage noob heb ik er geen kijk op.
Wat is hij waard?
https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1169384618-zenith-surf-blue-dial-vintage.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&utm_source=criteo&utm_medium=remarketing&utm_campaign=CO_CRI_LF_BUY_Dynamic_Core-Allothercategories&utm_content=Horloges%20|%20Heren&utm_term=Sieraden,%20Tassen%20en%20Uiterlijk

Ik denk dat prijs aardig marktconform is, 250 moet wel lukken :wink:

1 like

Aanbieder toevallig een HF-er? :slight_smile:

Nee, ik heb met de verkoper contact gehad en hij wist niet wst voor horloge dit was. Hij zou het voor $1 gekocht hebben bij een garage sale.

Vergissingen maken kan; ik zie vaker dit soort advertenties waarbij de verkopers niet weten wat ze verkopen. Ik heb eerder een calypsonatic 7986 gezien voor £250 terwijl deze klokjes tegenwoordig weg gaan voor €2500 of een Lecoultre deep sea sharke verkocht voor €2000 terwijl ze nu weggaan voor €16.000. Dit zijn ook meestal de koopjes die ik zoek, soms heb ik mazzel zoals bij de Scafograf 100 (vorig jaar verkocht voor €26.000) en de Damas Marinograf of mijn calypsomatics.