Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Klopt, maar bezel niet origineel en secondewijzer lijkt iets krom. Anders inderdaad een goede prijs.

Ik ga hem niet kopen hoor. Neem even een (ruime) pauze om mijn collectie (of moet ik het voorraad noemen) te heroverwegenā€¦

1 like

Hoort ā€˜bakeliteā€™ te zijn, right?

(ik snap niet waarom een acryl-filled bezel in heel horloge-land (ook) bakelite mag hetenā€¦)

1 like

Gewoon algemene ā€˜headsupā€™ voor de geinteresseerden :slight_smile:
Ik pas zelf ook.

1 like

Zoā€™n doos onderdelen is alleen leuk als je er een kunstwerkje van wilt maken. Als je niet weet waar het in hoort dan zijn parts gewoon niet te gebruiken, ik heb wel eens een opwind stift uit een ander uurwerk kunnen gebruiken omdat de dimensies ongeveer overeen kwamen maar dat is al vrij lastig. Laat staan raderen of een veerton.

Jep! Ik hoorde eens dat voor een bezel bakelite wordt gebruikt als er metaal (voor de uuraanduiding) in zit, en anders acryl.

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/automatisch-zelf-opwindbaar-horloge/omega-memomatic-pilot-alarm-watch-293628084.html

Ik verzamel niet meer, maar deze is wel heel fraai.

Kroon en secondenwijzer niet origineel, vooral die secondenwijzer is afzichtelijk vind ik :slight_smile:

Lijkt veel op die ik bezitā€¦

Jammer dat er geen plaatje van het uurwerkje bij staat dat zou meer zeggen over de leeftijd, denk nl. dat hij van dezelfde leeftijd is en dus ca. 1955 net als die van mijā€¦
Kroon was niet gesigneerd bij dit type en gewoon origineel.

Goed om te weten.
En de secondewijzer vind ik stiekem juist mooi, maar mogelijk niet origineelā€¦

Die van Frans, daar kan je niet tegenop, dat is de ultieme polerouter.

Niet vintage, maar als je nog iets van de prijs kan afsnoepen lijkt me dit toch een goede deal. Ik vind het wel interessant, of zie ik iets over het hoofd?

Toevallig iemand van het forum?

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1055205139-omega-speedmaster-date-staal-en-lederen-band.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=10

Volgens mij hoort er gewoon een U op de kroon te staan bij dit model hoor.

Ik vind het vrij veel geld
Voor iets meer geld heb je een handwinder, die heb ik toch wel een heel stuk hoger zitten dan deze 7750.

Hier een leuke universal geneve polerouter die zo afloopt:

Is dat de marktprijs tegenwoordig; ā‚¬1.281?

Of de prijs die de verkoper op zijn eigen horloge heeft geboden. Lijkt me nogal hoog.

http://link.marktplaats.nl/m1056335076 De koper van de nep Military uit Belgiƫ probeert hem nu weer te slijten, die denkt dat die goud in handen heeft denk ik.

1 like

Die Polerouter is echt wel 2 tot 3 keer de marktwaarde geeindiged :joy:
Klopt iets niet.

Ik heb het indertijd uitgezocht en de kronen met een U zijn van latere datumā€¦
Op mijn '55er zit de originele kroon af fabriek en als ik me niet vergis is de gelinkte eenzelfde als die ik laat zien, helemaal zeker ben je als je weet welke type microrotor uurwerk er in zitā€¦

1 like