Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

U zocht Geneve’s? Een massief gouden voor €475

http://link.marktplaats.nl/m1095495996

Bij mij in de buurt.

2 likes

Pardon, heb het even niet gevolgd.
Zag de advertentie even snel op MP staan.

My bad :sweat_smile:

1 like

Steekt de kroon niet te veel uit?

zag hem ook al inderdaad maar iets boven mijn budget helaas.

Ik weet dat het vreeeeselijk ouderwets is maar zo’n live horlogedeal spotte vind ik persoonlijk toch veel leuker :wink:

1 like

ouderwets, dan ben je in ieder geval wel in het juiste deel van het forum :smile:

1 like

och en zo’n IWC voor 950 zie ik in dit forum toch niet zo vaak voorbij komen. En die bizarre Citizen met antenne in het glas al helemaal niet…

maar das een nepper: Amega :yum:

Die citizen is dan ook erg zeldzaam, 10 jaar geleden kon ik er ééntje voor 150 euro of zo kopen, vond ik toen te duur. Stom :frowning:

1 like

Herkenbaar. Hier zo’n zelfde ervaring maar dan nog langer geleden - en met veel geduld op een lagere prijs gewacht en dan weg. Heb me getroost met een Junghans Megaquarz, ook leuk…De Citizen lag in Dordrecht overigens toen. Deze keer heb ik zijn prijs niet kunnen zien, wel die van de IWC er naast - best moeilijk doorlopen :wink:

1 like

Wat is het voor een Citizen eigenlijk? Ik ken iemand die er nog eentje heeft liggen :slight_smile:

Zo’n Seiko BUISNISS - wie zoekt die nou niet???
Bijzonder is hij zowiezo - prijs misschien wat aan de hoge kant maar …

Die sobere jaren '60 Seiko’s zijn ontiegelijk mooi… en (nu nog) verschrikkelijk ondergewaardeerd… maar dit is van het goeie te veel natuurlijk :slight_smile:

1 like

op Citizen AG7400 kan je wel het één en ander vinden. Was het niet het eerste RC uurwerk van Citizen? Zoiets.

2 likes

Prijs lijkt me ook wat aan de hoge kant. Wat is er zo bijzonder aan deze modellen?

Tja KK Ik denk dat schaarste en design hier belangrijk meespelen. Mooi is altijd persoonlijk, maar ik zie honderd keer liever de toch wel zeer eigen sixties/seventies Seiko ontwerpen (ook quartz) dan het grootste deel van de meuk die nu door ze wordt uitgebracht. Kijk eens naar de ‘klassieke’ quartz modellen die Giugiaro ontwierp. Kijk ook even naar deze day date weergave, best wel even anders toch?

Vind vintage Seiko’s ook mooi. Maar voor 600$ zou ik dan niet dit model kopen maar eerder een 60’s hi-beat king of grand Seiko.

edit: ook dit net gespot. Geen geld toch voor een valjoux 7734 in deze staat. Zou bijna zelf nog hebben geboden. Maar kast en wijzerplaat zijn het toch net niet im mijn mening.

1 like

Ik geen van beide voor die prijzen :wink: maar ik ben dan ook al een tijdje rustend verzamelaar haha. Die Cauny is leuk maar ruikt erg naar polijstpasta, en ik heb denk al iets dergelijks van Union of zo. Succes met bieden ieg

Vreselijk kapot gepolijst :anguished:

Veel te duur, die kast ziet er niet meer uit.