Vintage Longines

Beste forum leden.
ik heb nog een oudje van Longines dat ik zou willen laten opknappen. Weet er eigenlijk niet veel van dus ook niet of het de moeite is om er wat geld in te steken.
Het horloge loopt niet, de wijzers verzetten gaat goed. De kroon die niet origineel en

draait alleen terug.
Verder is hij redelijk netjes volgens mij.
Zijn er leden die me kunnen adviseren en eventueel een niet te dure horlogemaker kunnen adviseren?

Ik hoor weer graag van jullie.
Groet, Hans

1 like

Kijk hier even:

1 like

Dank voor de link :+1:

1 like

Wat een klein kroontje…! :grin: Is een kwarts uurwerkje neem ik aan?

1 like

O o wat een klein kroontje… O o o wat een klein kroontje… ik heb nog nooit zo’n klein kroontje gezien. :joy:

1 like

Nou werd het al wel vermeld zag ik. :upside_down_face:

1 like

Absoluut! Ik vond het gewoon leuk hoe jij dat zei, want dacht precies hetzelfde… :smile:

1 like

Logines Gents Watch 847/4427 With Cal.L847.4 Manual Movement

Logines Gents Watch 847/4127 With Cal.L847.4 Manual Movement

Dit is het juiste kaliber.

1 like

En wat het heeeeele kleine kroontje aangaat :rofl: Daar zoek ik een originele voor :wink:

2 likes

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Longines_847_4

Midden jaren '70 dus. Had 'm nieuwer geschat, vandaar de kwarts-vraag…

2 likes

Er is nog wel wat aan onderdelen te krijgen, de vraag is natuurlijk waarom hij niet loopt.
Dat weet je pas als iemand even onder de motorkap heeft gekeken.

1 like

Klopt maar het lukt me niet om hem zonder schade open te krijgen. En daarbij ben ik niet kundig helaas. Wat ik wel weet is dat hij terug draait en dan ook klikt. Als je hem wil opdraaien dan lukt dat niet (zit vast of is geheel opgedraaid).

Veel grip heb je zo ook niet natuurlijk!

Lowieke is kundig genoeg denk ik. Ik ook wel, maar ik kom minder makkelijk aan onderdelen.

3 likes

Als je wil stuur je hem op, dan kijk ik wat mis is, vertel wat het kost en dan kun jij besluiten wt je wil.

In het ergste geval betaal 2 keer versturen als het je te duur.
Kunnen via PM doen.

2 likes

Mag ik je gegevens hebben :+1:

PM’tje zit in je mailbox

1 like