Vintage Rolex als investering, dom of slim...?

Waar waar waar
Edit: staat er al…

Dan heb jij nooit verder gekeken dan je eigen Sub blijkbaar.
:no_mouth:

1 like

Ja je kan een vintage Rolex kopen als investering. Zorg dan dat je hem niet beschadigd tijdens het dragen en dat je een servicebeurt er bij incalculeert.

Maar dan, dan heb je een horloge wat je als investering ziet en dan over 10 jaar of zo krijg je er wellicht een paar duizend euro meer voor. Die paar honderd euro per jaar die je er eventueel op verdient zetten nou ook niet echt zoden aan de dijk.

Als je nou 10 vintage Rolexen koopt, dan is het wat zinvoller als investering omdat je er dan tenminste een leuk bedrag aan overhoudt

Als je gewoon 1 vintage Rolex wil hebben, ga er dan vanuit dat je het geld wat je nu betaalt, er in ieder geval weer voor terugkrijgt. Wat een hele prettige gedachte is lijkt me zo. Dat is leuker dan je geld op de bank laten staan.

3 likes

Of zoals Mevrouw Zorreguieta zou zeggen, 1 Rolex is een micro investment ,10 Rolexen een smart investment.

Of zoals Mike Wood zou zeggen…till my diningtable is full my dear!

1 like

Deze 1680 vind ik wel heel erg mooi :smile:
$40K voor een complete set.

Toch vind ik het allemaal wat moeilijk. Je betaald een hoop euro voor een horloge dat er vaak eigenlijk niet meer uitziet. Butsen op de kast, krassen op de bezelinsert, missende lumepip, zwaar vergeeld tritium, corrosie op wijzers, gescheurd tritium op wijzers, gebarsten wijzerplaten…etc.

Karakter noemen ze dat… yeah right. Gewoon een of andere lullo die jarenlang in zijn lompigheid zijn Rolex tegen de deurpost aan ketst. En daar moet ik dan een premium prijs voor betalen :wink:

Vooralsnog brand ik me niet aan de echte oudjes. Zie ervaring van Oom Piet. Een 5513 uit `75 zal er misschien wel eens komen, maar dan wel the whole package.

Genoeg horrorverhalen over thee, koffietijd en Heel Holland bakt wijzerplaten gehoord. :slight_smile:

1 like

Ik heb een 300SL liever origineel:

Dan helemaal gerestaureerd met aftermarket stuff…

Zo ook met horloges. Origineel zal altijd meer waard zijn.

1 like

Zullen we ruilen?…

2 likes

Ah die velgen…

1 like

Geinig, een vintage topic over vintage rolex :+1:

En inderdaad, die velgen :flushed:

Kopen wat je mooi vind :blush: en vintage kan echt een “mijnenveld” zijn en investering weet je later pas. Mijn advies zeker een mooi echt horloge kopen welke niet verprutst is en (mijn persoonlijke voorkeur) full-set en historie en service.

1 like

Is nog niet begonnen :thinking:

Reden a: DOEN

Reden b: DOEN

Reden c: Allen als je een betrouwbare kristallen bol hebt.

1 like

Ik weet niet of je nog wat aan dit advies hebt, maar ik zou m kopen :man_shrugging:

Ik heb zelden een suffere, minder gevarieerde, collectie gezien.

Dit is puur speculeren. De prijs stijgt al geruime tijd, maar:

  1. er worden ieder jaar Rolexen bijgemaakt, het zijn toch danig andere productiecijfers dan bij Patek;

  2. horloges zijn “old school”, ik zie steeds meer mensen met smartwatches of zonder horloge. De tijd staat op die tikdoos op je bureau en op je telefoon. Gratis en voor niks en steeds actueel. Blijven horloges wel geliefd? Of is het op een bepaald moment een soort zonnewijzer? Leuk als “talking point”, maar niet serieus voor dagelijks gebruik;

  3. met dit soort gespeculeer komt er ergens een omslagpunt. Mensen willen hun geld “eruit” halen. Wanneer het komt? Geen idee. Dat het komt, daar ben ik tamelijk zeker van. Als de rente weer eens naar de 6-8 % gaat zullen toch de nodige mensen voor de spaarrekening gaan…

Begrijp me niet verkeerd. De afgelopen 20 jaar is Rolex een briljante investering gebleken, maar de bomen blijven niet eeuwig tot in de hemel groeien.

2 likes

Wat mensen schijnbaar uit het oog verliezen is dat je hem wel moet kopen voor de juiste prijs en bij voorkeur particulier. Succes daarmee overigens: sinds de tekorten/prijsstijgingen wemelt het van de stropers in het sprookjesbos.

Je kan dus maar beter wat kennis van zaken hebben. Naar de eerste de beste grijze kauwboi rennen en 4k te veel betalen voor een brakke sub uit de jaren 80, dat is geen slimme investering.

1 like

Het topic is 7 jaar oud.
Ik gok, ik kan niet in de glazen bol kijken :innocent:, dat het een prima investering is geweest.

:rofl:

7 likes

Precies.
Liggen er weer een aantal te slapen hier.
Prijzen aanhalen van 7 jaar geleden.

1 like

Ha !! Topic uit 2015 waarin iedereen gek was en vertelde dat je NOOIT een normale 1680 voor meer dan 5k euro moest kopen of een DRSD voor meer dan 12-15k , en voor 15k moest het wel een absoluut complete set zijn :wink:

Inmiddels varen we weer een paar jaar verder en de 3.5-5k 1680’s , de 10k NOS Daytona’s en de 12k DRSD’s bekostigen nog steeds de reis (en de boot , en het havengeld , en het eten , en de nieuwe boot , en vlieg tickets ) gelukkig hebben we er nog een paar dus blijven we nog even varen

6 likes