Vintage seiko goudkleurig

Hallo vintagefreaks

Ik kwam zojuist bij iemand thuis een vintage horloge tegen, naar eigen zeggen in de jaren 70 aangeschaft en ben nu eigenlijk wel benieuwd of er meer info over deze klok te vinden is dus bij deze.

Iemand meer info over deze klok?

Alvast bedankt

Hele simpele Seiko 5. De 5 serie is bij Seiko de basis en goedkoopste serie automatische horloges.
Als hij goed loopt en je vind het leuk om hem te dragen zou ik dat doen.

Mocht hij het niet meer doen dan is repareren vaak niet de moeite bij deze horloges.

1 like

Jaren 70 kan niet. Het is of 1997 of 2007. Waarschijnlijk 1997 dus.

Foto is niet heel duidelijk maar er staat 7S26 toch?

3 likes

Klopt niet helemaal over de 5 serie, maar deze is wel de betaalbare variant. Gezien het uurwerk, 7S26, denk ik eerder juli 1987, serienummer begint met eerst de 7 van 1987 en dan de 7 van de zevende maand.

1 like

De 7S26 werd pas halverwege de jaren 90 gelanceerd.

1 like

Klopt, ik twijfelde al, ik wou het aanpassen maar jij bent sneller :smile:

2 likes

Is er nog een goedkopere automaten serie dan de 5 bij Seiko?

1 like

Not all Seiko 5 are created equal :wink:

1 like

Nee dat weet ik wel maar het blijft een basis serie toch

1 like

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar bij sommige vijfjes is de moeite wel waar om ze te laten opknappen.

1 like

Ik zei ook dat het vaak niet de moeite is, soms wel :wink:

2 likes

Dank voor jullie reacties, jaren 70 klopt dus zeker niet.

Lag al jaren in de kast, even schudden en hij liep weer mooi. 2 seconden zaklamp vd telefoon er op en de lume deed het ook weer.

Haha. Wel duurder. Ik heb een paar vijfjes als deze:




4 likes

… en ik heb weer een andere Seiko 5.

1 like

Een van mijn meest begeerlijke Seikootjes kreeg ik jaren geleden kado van een goede vriend een kapotte “grand Seiko” uit 1966. Een simpel werkpaardje maar volgens mij kwalitatief niet zoveel beter dan een betaalbare Seiko5 uit de 70-tiger jaren ondanks dat er GS op staat. Rare wereld dat verzamelen kan ik jullie verzekeren. Heb voor de gein de GS tussen 5 oude seikootjes op Marktplaats gezet. Oooo, wat ben ik gemeen ! Ik werd letterlijk plat gebeld of die ene nog te koop was…zo gek kan het dus gaan :relaxed: in de wereld van horlogerie, greets nitraM

2 likes

Toch zie je qua afwerking van de wijzerplaat zeker verschil, een stuk verfijnder. En dan nog maar te zwijgen over de binnenkant :grin:

Ja, de Grand Seiko is toch wel een andere klasse. Ik zie ze vaak verschijnen voor 17000€. We spreken dan over de Hi-beath 9S85 met 36000 VPU alhoewel deze modellen ook al te koop zijn vanaf zo’n 6500€. Het prijsverschil is dus net als de afwerking enorm!

Een vintage GS als deze is niet veel meer dan 1000 waard

Hij vraagt dan ook flink wat aandacht.

Valt wel mee zo te zien. Vintage GS is gewoon niet zo duur.