Vintage top 5 < 1000 euro

Ik heb laatst op WUS gereageerd op eenzelfde topic en ik vond het wel een interessant onderwerp. Ik weet niet of er hier op HF al een keer zo’n topic is geweest, maar ik kon in ieder geval niets vinden met de zoekfunctie.
Het gaat dus om jouw top 5 vintage horloges onder de 1000 euro. Natuurlijk is persoonlijke smaak heel belangrijk, maar ik ben benieuwd naar de motivatie. Graag ook horloges die voor iedereen met een beetje moeite voor < 1000 euro verkrijgbaar zijn. Geen rommelmarkt klappers dus.

Mijn lijstje:

1: Universal Geneve Polerouter: Iconisch design van een gerenommeerd met en met een microtor uurwerk. Nog nooit in bezit gehad, maar komt misschien nog wel eens. Foto van het net:

2: Longines Conquest: Wat mij betreft de perfecte dresser. Elegant, stijlvol en less is more. Foto van het net:

3: Tissot PR516: Geweldige combinatie van wijzerplaat en wijzers die onder de geïntegreerde uurmarkers lopen. Zowel casual als sportief en nog uit de tijd dat Tissot kwalitatieve inhouse uurwerken gebruikte. Eigen foto:

4: Zodiac SeaWolf: perfecte duiker en tooldwatch ineen. Eigen smoel met die markers en prachtig zodra de lume wat verkleurd is. Vooral mooi met de bakelieten bezel. Foto van het net:

5: Moeilijk en ik wil graag een chrono toevoegen. Misschien een van de Tissot chronos die @wbcoupe in zijn topic heeft opgenoemd. Ik ga toch voor een chrono met het Venus 170 uurwerk. Kwalitatief prima uurwerk met kolomwiel en vrij uniek met de subdials boven en onder. Eigen foto:

Ik ben benieuwd naar jullie lijstjes!

10 likes

Hallo @vintage 1982 ik volg
Butex
.
Lesco

Lings, foto van HF lid.

Poljot

Poljot Strela op verlanglijst.

2 likes

Ik ben niet zo into vintage, dus ik heb geen top 5. Wel leuk om me even te vergapen aan prachtige klokken.

Die Zodiac van de eerste post is wel een mooie duiker.

1 like

In de categorie toolwatch:

http://i.ebayimg.com/t/ICONIC-MEMOVOX-JAEGER-LECOULTRE-HPG-AUTOMATIC-GREAT-DIAL-JL-LOGO-CROWN-CAL-916-/00/s/MTA2OFgxNjAw/z/XgcAAOSwGotWqYG5/$_57.JPG

In de categorie duikers:

2 likes
  1. Tissot Seastar T12
  1. Tissot Seastar jaren '70
  1. Certina DS2 jaren '70

http://cdn.chrono24.com/images/uhren/images_00/s4/3785400_xxl.jpg?v=1

2 likes

Leuk topic! Ik kies voor een Smiths W10: mooi merk, mooi eigen uurwerk en mooie geschiedenis:

Een Bulova Snorkel 666: nog steeds een beetje ondergewaardeerd merk, maar prachtig afgewerkte horloges.

Een merk X in deze kast, omdat-ie iconisch is en heerlijk draagt:

Een of andere Nautic Ski, de enige betaalbare Cousteau-connectie:

En een simpele dresser van Omega:

(Allemaal in bezit gehad, allemaal weer verkocht. Morgen ziet m’n lijstje er waarschijnlijk totaal anders uit. ;))

4 likes

Prachtig die Tissot.

Nice. Heeft Smiths een link met de MOD? Die Bulova Snorkels zijn ook gaaf inderdaad. De Zodiac Seawolf en de Bulova Snorkel zijn zo’n beetje de enige vintage duikers die me wel trekken.

Dat is weer een heel andere Memovox als die ik gewend ben te zien :slight_smile:

Ja, dit was een ‘issued’ horloge. De W10 werd in de jaren 60 en 70 gedragen door Britse militairen. De mijne was eigenlijk een 6B (voor de RAF), maar die zijn schaarser en duurder, dus voor de top vijf houd ik het op de W10.

1 like

Ik zal de obligate Seiko duikers dan maar plaatsen…:smile:
Al is de 6217 niet meer te krijgen voor onder de 1000, tenzij hij niet origineel is of echt in slechte staat.

1 like

Dan mag het dus niet :wink: Haha ik zat er al op te wachten. Ik had eigenlijk de “Pogue” wel verwacht.

@JackW en ik dacht nog wel dat ik de enige op dit forum was met een Nemrod! Dit is de mijne:

1 like

Er komt vast nog wel een mooie 6139 langs…maar ik hoop die met zwarte plaat. Ondanks dat dat geen echte pogue is, toch mijn favoriet qua looks

De onderste op de 1ste foto en die op de 2e foto is een 6105?

Sorry, moest even weg, hier nog 2 stuks, zo maakt het als nog 5.
Soyuz

Molnija

Molnija

2 likes

Leuk! Dat is pas de derde die ik tegenkom. Ik vind het wel wat hebben, zo’n duiker van een echt duikmerk. :thumbsup:

Alleen die op de 2de foto.
Op de eerste foto onder is een 6309-7049, de onderste een 6306

Mooi spul, maar krijg je die Certina nog onder de 1000 euro?