Voor de hommage liefhebbers

1 like

Kwam deze tijdje terug ook al op WUS tegen. Tikkie aan de prijs…

Nogal ja, zeker met de lage Euro, en 21% Btw.

Ik ben helemaal geen ‘hommage man’ maar ik vind deze wel heel erg mooi.

Op de foto zien ze er ook kwalitatief goed uit, zo op het eerste gezicht.

Spaar even 500 door en je hebt een geweldige Tudor. Prijs is echt belachelijk. Een wis koopt dit niet lijkt mij.

5 likes
1 like

als je er zo naar kijkt is hij best mooi, maar wanneer je hem dan naast het origineel houdt is het het toch net niet. En ik weet ook wel een paar horloges voor dat geld die ik liever kocht…

dure homage… kan je beter deze homage nemen … ben je voor €220,- klaar, en dan heb je rete goeie kwaliteit…

2 likes

die is ook erg mooi!

Ben je dan het origineel omdat je eerst was of omdat je een duur zwitsers merk bent ?

nou normaliter omdat je het eerste bent, lijkt mij het hele idee van orgineel

Wat is dit nu voor een vraag…

Op een gemiddelde totale breedte van 4,2cm iets doen wat een ander nog niet heeft gedaan is sowieso al niet makkelijk…
Voor mij zijn er maar een paar originelen die dan ook iconen zijn… De heuer Monaco en de omega seamaster ploprof

Wel als je een paar K kost en uit Zwitserland komt ben je nooit een hommage aan iets anders, als je 200 euro kost ben je dat wel…

Ik vind hem stiekem best heel mooi. Stel je voor dat Rolex zelf die No Date zou uitbrengen met hun eigen uurwerk en kwaliteit, die Milsub wijzers en rode secondenwijzer. Ik denk dat ze het heel erg druk zouden gaan krijgen…

Basel2017😜

5 likes

Ik snap niet wat een fabrikant nou bezielt om de 1000e hommage van een bepaald model te bouwen. Het is al 999 keer eerder gedaan, waarvan er vast wel eentje beter en er vast wel eentje goedkoper is…

De foto’s zijn heel mooi gemaakt en/of bewerkt. Dat wil nog niet zeggen dat het horloge nou mooier is dan een steinhart of zo.

Van wat ik een beetje bij elkaar heb gelezen heb op o.a. WUS blijkt de kwaliteit weldegelijk erg goed te zijn. Ook WatchReport.com heeft er aandacht aan besteed op o.a. YouTube.

Waardoor ik hem stiekem best mooi vind is de combinatie van verschillende dingetjes. De milsub wijzers, de kleur lume, de rode seconden wijzer. Ze maken zelfs gebruik van een zgn. GlideLock sluiting. Het is niet rechtstreeks een kopie van een bestaand model. Creatiever gejat zeg maar.

Ik zou zelf overigens nooit zo’n kopie/hommage kopen…(denk ik…:grimacing:)

2 likes

Tudor is toch een hommage aan Rolex?

1 like

Zoiets ja… Tudor heeft inmiddels wel haar eigen manufactuur uurwerk… Dat is (zeker voor de prijs) knap en echt homage kan je t niet noemen vind ik, omdat de Tudor zeker veel andere kenmerken heeft dan de Rolex, terwijl de homages het echt klakkeloos overnemen. Daarnaast, is Tudor hier niet een beetje voor in het leven geroepen? In tegenstelling tot andere homages Worden deze gewoon ook in Zwitserland gemaakt en niet in een Chinese sweatshop waar nog 100 anders homage merken gemaakt worden.