Voor de liefhebbers , Alle Breitlings van 1950 tot 1979

Dit is nog eens een handige post!

Bedankt voor het delen! (tu)

gr. Glenn

Ik had er geen maar heb er snel even gemaakt :

De tweede foto om het verschil in materiaal te tonen tussen kast en deksel :

Het kastje heeft de invloed van de tijd duidelijk minder goed verteerd en lijkt in eerste instantie nog meest op aluminium .
Kan best wat anders zijn hoor maar is wel zeker een non-ferro .
Morgen bij daglicht maak ik wel een foto die duidelijk het kleurverschil
tussen beiden laat zien .

Yo , Manu .

manu Schreef:

Ik had er geen maar heb er snel even gemaakt :

Yo , Manu .

die achterkant en de kast van iets anders dan stainless steel zet me toch weer aan het twijfelen

als je echt zekerheid wil hebben kun je de foto’s eens hier plaatsen , ik wil het ok wel voor je doen
http://www.breitlingsource.com/phpBB2/viewforum.php?f=31

daar zitten veel meer mensen die meer verstand hebben van Cadette’s en andere minder bekende chrono’s

Hartelijk dank alvast , dit alles is heel waardevolle info .

De achterkant (deksel) is absoluut van stainless , de kast niet .

Ben even gaan snuffelen op het forum van Breitlinsource en het is bangelijk wat ze daar allemaal als fake ontmaskeren .

Ken jij daar de weg dan hoor ik het graag zoniet sprokkel ik deze week wel eens tijd en meld het verdict hier dan wel .

Yo , Manu .

ReneJK Schreef:

jantje.vlaam Schreef:


Mooi, iemand die nummer 36 in het echt heeft???

http://shop.classic-watch-forum.de/artikel-detail.

php?uhrid=1139

Oops, geschatte waarde 13000.

die site heeft geen enkele waarde mbt prijzen en
de meeste horloges die hij aanbied zijn verre van
origineel . degene op die site lijkt op het eerste
gezicht wel OK op de kroon na

ze worden af en toe voor rond de 4000-5000
aanbeboden , ik weet er op dit moment echter maar
1 te koop met helaas vervangen wijzers (door
Breitling vervangen , dood zonde) voor nieuwer
type wijzers , vraag prijs 3900 en dan komt er
btw/invoer bij vanuit japan

Ik wou het net gaan zeggen, die site had namelijk ook die rattaprante te koop staan met een geschatte waarde van 45000…

En voila , na m’n week grondig overhoop te zijn gehaald door …
een gebroken vinger kom ik weer boven water .

Dankzij ReneJK kwam mijn Breitling Cadette hier

www.breitlingsource.com

onder ogen van waarachtige kenners .

De uitslag is niet mals : De kast klopt niet en het kaliber , wel correct , is op de brug niet door Breitling gegraveerd .
Ze zouden in deze klok niet investeren .

Een werkelijk gemeende ‘chapeau’ voor de kennis van ReneJK en de anderen .
Daar heb ik het volste vertrouwen in maar als Alfa Romeo liefhebber heb ik het al lang niet meer met wat is er nu absoluut correct origineel .
Ik ben nog steeds blij met mijn Breitling .

Yo , Manu .

manu Schreef:

Ik ben nog steeds blij met mijn Breitling .

Yo , Manu .

en daar gaat het uiteindelijk om Manu !
even voor de duidelijkheid , het horloge is NIET direct bestempeld als fake oid maar er zijn vraagtekens bij geplaatst die wat mensen zenuwachtig maakt

verder ben ik er ook niet het type naar om andermans horloges ongevraagd op andere fora te zetten en heb ik dit gedaan na een verzoek van Manu, zelf zou ik het niet prettig vinden als mijn horloges ongevraagd ter beoordeling ergens worden aangeboden , dus dat doe ik ook bij anderen niet

Als ik dat rijtje zo zie, zijn ze in mijn ogen na 79 behoorlijk de weg kwijtgeraakt…

Wat een mooie horloges! Een paar jaar geleden hebben ze van die oude Navitimer nog een re-issue gemaakt. Er staat er al een paar maanden eentje te koop op TZ-UK voor zo’n 2000. Die raakt hij maar niet kwijt, trouwens.

Menno

Mee eens. Tegenwoordige zijn er maar enkele modellen die ik mooi vind.

De Legende, Airwolf en Chronomatic.

thieuster Schreef:

Er staat er al een paar maanden eentje te

koop op TZ-UK voor zo’n 2000.

kun je eens een link doorsturen ? , op een of andere manier kan ik hem niet vinden

Ik heb ook gezocht. Op 31-1 geruild. Hij heeft niets in de titel van de originele posting veranderd, dus het was niet duidelijk dat hij 'm geruild had. Pas later heeft hij er ‘traded’ aan toegevoegd. http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=202676&st=0&sk=t&sd=a&hilit=navitimer#p2078269 Als je 'm kunt zien, tenminste. Sommige delen van TZ zijn afgeschermd.

Menno