Voor en na ! Omega 491

tjvreeken Schreef:

Prachtig! De band staat wel erg fraai, alleen weet
ik nog niet of ik daarmee zou gaan lopen.

Groeten, Tom Vreeken.

Want ?? vanwege de lichte kleur of wat anders ??

een plaatje Freddy echt heel mooi geworden!

@ Hent:

Ik bedoel de lkleur. Het staat wel erg mooi, maar ik denk dat het voor mij niets is.

Groeten, Tom Vreeken.

Prachtig! Imho een van de mooiste vintage Omega modellen, ik ben ook nog op zoek naar een dergelijke.

Het serienummer van het uurwerk geeft volgens Omega’s gegevens aan dat het uit 1958 is (zie http://www.omegawatches.com/cu_vintage/img/movement.pdf).
Het nummer op de kast kan ik niet plaatsen. De gegevens die Omega hier zelf van heeft (zie weer http://www.omegawatches.com/cu_vintage/img/movement.pdf) komen hiermee niet overeen. Het is ook geen model nummer want daar deed/doet Omega niet aan. Wie oh wie weet het?

Het is dikwijls moeilijk te zien bij een vintage of de kast mat, blinkend of beide was.
Door het jaren dragen van het horloge wordt de kast ook al blinkend door de wrijving van de kleding en daarbij al die krassen.

Ik heb nu de lugs mat gemaakt waardoor de aflijning veel beter uit komt.
Wat is jullie gedacht ?

Finishing touch, maakt het alleen maar fraaier. Heb een draad geopen ivm Seiko Bullhead. Het verfraaien opfrissen van de kast van deze Seiko zal ongetwijfeld voor mij een uidaging worden. Kan veel van deze foto’s leren. Je blijft een kei in deze dingen!! En nog steeds als onafhankelijk persoon!!

Arjay

Freddy is deze Omega ook te koop???

Ha…nope…:D:D:D

Deze schoonheid behoord mij toe…:wink:

:(

Ze komen af en toe voorbij op Fleabay…

prachtig werk, ik geniet echt van dit soort grote beurten/revisies…Diep respect en complimenten, echt fantastisch

Sorry, ik vond ze blinkend mooier. No hard feelings?

Groet, Remilus

Veel beter.
Alsook de bijgewerkte vlakken op de lugs.
Ziet er terug als origineel uit.
Puik!

Veel beter.
Ook zie je nu de bijgewerkte vlakken van de lugs beter.
Ziet er terug als het origineel uit.
Puik!

Beste Freddy,

alweer een pracht horloge aan de tand des tijds ontrukt door deze klasse restauratie!

Stef

De tand des tijds knaagt sedert de restauratie alweer bijna twee jaren aan dit horloge :wink:

Wat een prachtig horloge is dit geworden. Echt super mooi.

Freddy prachtig resultaat,vakwerk !

Waar haal Je die mooie horlogebanden toch vandaan?

Nice!

Ziet er helemaal top uit, klasse Freddy!