"Voor en na" Omega Constellation 564

AAAAGH

Wat doe je dat toch goed!!

Ik ben elke keer weer verbijsterd en gepast jaloers op zoveel vakmanschap.

wat een prachtig topic…en wat een prachtig resultaat. Ademloos…geweldig gewoon!

Het gebruikelijke niveau… Bedankt voor het delen!

geweldig

Vakwerk, Freddy! Mijn complimenten!!! (tu)

Schitterend, echt elke keer weer genieten van je voor en na. Mag ik 1 ding opmerken? Mijn idee is dat het bandje net wat te smal is, daarvoor zou ik misschien toch nog verder zoeken, maar verder fantastisch resultaat!

Ik vind het geweldig!!

Groeten, Tom V.

Een knap staaltje werk Freddy!!
een complete renovatie!:slight_smile:

een mooi resultaat(tu)

Weer een connie gered voor het nageslacht, ik wordt er even stil van, fraai caliber overigens met fijnregulage.

Arjay

Hmm, nu baal ik dat een Connie heb laten liggen vorige week. Alleen die had net zo’n soort beurt nodig als deze, inclusief wijzerplaat.

Vakwerk zoals gebruikelijk, gezien de reacties is iedereen blij dat je zulke verslagen post Freddy, ga zo door !

Prachtige renovatie Freddy !! Hier zie je de ware liefde voor het vak van horlogemaker afstralen !!! (tu)

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Zeer netjes gedaan, Freddy ! Hij is werkelijk weer als nieuw !
Klaar voor zijn tweede leven ! :wink:

Mooi resultaat, ook knap in beeld gebracht (tu) (tu)

Groet,
Paul

Mooie foto’s, mooi resultaat!

prachtig stukje vakwerk freddy zeer mooi na de opknap beurt schitereden fotoos gr hans

Freddy de tovenaar :D:D:D

Prachtig.

Ruud

hallo Freddy,
ziet er weer prachtig uit, een constellation staat nog op mijn verlanglijstje.
En zoals de anderen ook al zeiden, VAKWERK! Liefde voor het vak straalt ervan af.

Maareh, toch nog even een technisch vraagje. Moet je bij zo’n omega asje eerst de oude as op een draaibank uitdraaine, of kan je mbv een treibniet of platax de oude as ook uitslaan. En moet je de nieuwe as enkel vastlinken of er ook nog een zo’n extra randje op slaan mbv ponsenset.

Mvg,
Koen

Het beste is de as uitdraaien op draaibank, minst vervormingen van het balanswiel.
As kan ook dmv de ponsendoos verwijdert worden indien je een goede fixatie maakt van het wiel door klemming zodat het niet kan verplooien.
Platax vind ik persoonlijk niet goed.

Het plaatsen van de as, eerst omklinken en dan met een platte pons de rivuur afplatten.

Geweldig vakmanschap, als leek vraag ik mij af: hoeveel uur werk gaat er in zo n project zitten?

Hendrik