"Voor & na" Vacheron Constantin caliber 1014/1

Prachtig Freddy!
Zelfs zonder zoveel text op het uurwerk zou een glazen bodem de moeite waard zijn. Of is de originele bodem op zich al makkelijk eraf te nemen, gezien het grote “lipje” op 6 uur. Alhoewel niet de bedoeling natuurlijk, zou ik me maar met moeite kunnen beheersen om niet dagelijks het uurwerk te bewonderen.
Groet, Aguja.

Op de beschadiging op de lug na vind ik de ‘voor’ net zo mooi als de ‘na’ ::o

Een mooie reportage, Freddy (tu)

Groet, Mark

Heerlijke (en leerrijke) voor-en-na ! (tu)

Freddy, ik ben sprakeloos. Het blijft genieten met jou! Fantastisch. Blijf vooral zo doorgaan met ons laten meegenieten van al het moois wat jij op dit medium zet. Groeten, Ben.

Hoi Paul,

Is een extra deksteen op het ankerwiel en bevestigd met een veertje. Is niet bedoelt als antichoc maar om de wrijving te minderen en de olie zal beter op zijn plaats blijven.

Ik krijg wel wekelijks speciale uurwerkjes onder handen maar heb niet altijd de tijd om foto’s te maken.

Dit horloge is een 10 tal jaren oud, is nog geen vintage.
Het is de eerste maal dat het horloge in herstelling kwam, had een zware klap gekregen en het antichocsysteem (rubi’s) lagen los in het uurwerk.

@Freddy, wat gaaf zeg ziet er erg mooi uit. Ik reageer een beetje laat op dit topic maar zit nog niet zo heel lang op dit forum. Nu ben ik zelf ook nog niet zolang in het bezit van een Vacheron Constantin kaliber V453, echter heeft deze ook een klein krasje op het glas en mis ik de originele sluiting/gesp die erbij hoort.
Aangaande het glas kan je me misschien vertellen of daar iets aan te repareren valt?
en ja wat betreft de gesp, denk dat hij bij jou er gewoon bij zat, of weet je misschien waar zoiets te krijgen is?

Het glas is gewoon een acryl glas en kan elke competente horlogemaker vervangen.

De sluiting zal je tweedehands moeten kijken voor een periodecorrect exemplaar. Je AD voor VC kan je wss wel aan een hedendaags alternatief kunnen helpen maar is mijn insziens zijn geld niet waard.

Hallo MisterL,

Ik sluit me aan bij wat Cody komt te zeggen.

Sluiting op e-bay zien te vinden, zijn wel prijzig en altijd in 18kt goud.

Ja, dat is in mijn ogen wel een graal… Zeker in deze staat!

Krasje op acrylglas gewoon zelf met Polywatch uitpoetsen; of met zeer fijnkorrelige metal-polish. Polywatch is wel het beste. Een wat diepere kras wordt een ander verhaal, maar een standaard plexi-glaasje hoeft inclusief montage maar een paar tientjes te zijn. De grootste zorg zou zijn om een horlogemaker te vinden die je een dergelijk horloge toevertrouwt…

@Freddy @GhentWatch @PeterLC

Thanks voor de reacties, ga eens op zoek naar deze dingen. Nog aanrader waar ik de polywatch het beste kan kopen? Ik zag al verschillende voorbij komen op internet, zit daar nog verschil in kwaliteit van het spul?

1 like

Prachtig, ook een mooi uurwerkje trouwens. :slight_smile:

Polywatch is Polywatch. Je vindt nog wel eens prijsverschillen. Probeer 's op eBay (let op de portokosten…), of bij Eddy Platts van Timefactors. Heeft nog wel eens kwantum-korting op het spul. Sympathieke vent ook.

Beste Freddy, Wat een mooie en duidelijke uitleg met foto’s en een zeer smaakvol en kostbaar klokje. Prachtig Bedankt voor het mogen delen . Groet Boudewijn

1 like

Ik vind dit wel een topic dat met enige regelmaat omhoog geschopt mag worden.

3 likes

ben ik helemaal met je eens , groet Boudewijn

1 like