Voorpret voor nieuwe aanwinst

Op een of ander manier ben ik wat geïntrigeerd door horloges met een dieptemeter. Tijdje geleden een Nicolet watch gevolgd op Ebay maar had me vergist in de eindtijd. Stond nog eenzelfde op Ebay maar met ‘buy it now’ prijs die 4x zo hoog was.

Vorige week bij toeval op mijn exemplaar gestuit. Dieptemeter werd niet genoemd, maar door de bezel en buisje in het glas wist ik genoeg.

Verkoper gaf aan dat hij er eventueel wel een nieuw glas in kon zetten zodat de krasjes weg zouden zijn. Heb m vriendelijk bedankt :wink:

Ben heel benieuwd.

Hier is t buisje in t glas mooi te zien.

9 likes

Nou die heb ik mooi over het hoofd gezien, wat een plaatje! Gefeliciteerd!!!

1 like

Jaa gaaf Tom!

Een typische seventies chronograaf look, maar nog nooit van dit merk gehoord. :smile:
Wat voor uurwerk zit erin? 7734?

Veel plezier met de aanwinst in elk geval

Volgens mij wel. Kende t merk ook niet. Heb t idee dat deze kast aan meerdere fabrikanten is uitgeleverd.

Heel mooi! Ik zie alleen geen “buisje”":P:o

Bij t pijltje zie je de ingang. Zit echt aan de rand van t glas. Stopt bij de index op 13 min.

Mijn beste,

Wat een apart horloge!!
Ziet er veelbelovend uit. Leuk hoor.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie aanwinst en ben benieuwd naar de eigen foto’s.

Mooie professionele look. Ben inderdaad ook benieuwd hoe de dieptemeter werkt? Veel plezier ermee!

Ik neem aan dat er gewoon lucht in het buisje zit en bij de opening kan het water naar binnen. Hoe dieper je gaat en hoe hoger de druk dus wordt, hoe verder de lucht in het buisje wordt samengedrukt. Je kunt dus zien aan hoe ver het water het buisje in gegaan is hoe diep je zit.
Ik vermoed dat de capillaire werking van het water in het buisje wel voorkomt dat de lucht uit het buisje ontsnapt, of zit er nog een balletje of iets in het buisje dat lucht en water scheidt?

Slim bedacht overigens, ik had dit principe nog nooit gezien. :sunglasses:

Zo werkt het inderdaad. Geen idee of er een balletje in zit. Volgens mij niet. Oris gebruikt nu nog hetzelfde systeem in hun recente dieptemeter.

1 like

Mooie chrono,en met dieptemeter,erg gaaf :+1:

Als t om dieptemeters gaat, zal je toch echt achter deze aan moeten! :wink:

Plaatje van web

Mooi man, weer wat geleerd!
Veel plezier ermee.

Geen balletje. Het werkt met een luchtbel van Boron.
Heb er ook al zo een 3-tal verkocht.

Mooi hoor! Veel plezier.

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar zo’n horloge, maar vaak is het glas kapot en niet te vervangen. Daarom zie ik er vaak vanaf. Deze ziet er nog goed uit. Had het nieuwe glas van de verkoper ook een dieptemeter?

Nee waarschijnlijk niet. Volgens mij niet eens door dat er een dieptemeter in zit.