Hier heb ik verder niks aan toe te voegen.
Welkom en verl plezier op HF!!
Welkom!
Hele leuke Seiko
Welkom! De 6139 ken je wellicht wel, de eerste automatische chronograaf (of nou ja een van de 3). Het mooie is met die Seiko’s dat het meeste wat je wil weten op het deksel staat. Het horloge komt uit maart 1974. Van de 6139s zijn er veel verkocht, dus nee zeldzaam zijn ze niet maar wel redelijk gezocht tegenwoordig! Ze kwamen denk ik origineel wel op staal. Ik ben zelf een van de weinige gekken die wel eens die vintage bracelets los verkoopt maar de beste optie is een donor horloge te vinden en die dan head only weer te verkopen. Het horloge zelf is er prima aan toe maar de kast heeft denk ik wel eens betere dagen gezien. Waarde zal ongeveer een 200 euro zijn.
Welkom Hans Klok
Welkom hier en leuke eerste vintage hoor!
Welkom
Op een bruinlederen vintage nato wordt dit een super daily beater.
Gefeliciteerd met de “vondst” tussen de spruitjes
Welkom. Leuk horloge!
Ben zelf nog nooit op deze beurs geweest, maar er wordt zo nu en dan toch leuk spul gescoord
Veel plezier ermee!
Leuk horloge en met oranje accent ben je op HF helemaal op de juiste plek.
Welkom
Welkom, veel plezier en ik vind het een mooie Seiko!
De waarde is toch (ongeveer) wat ie er voor betaald heeft?
Welkom! Veel plezier en kijk even hier voor wat meer info.
Staat een broertje van die van jou op originele stalen band. De 8020 meen ik. Of deze ook op een dergelijke stalen band kwam weet ik niet. Pas op met de stopwatch en reset die alleen in de eerste tien sec van een minuut. Dat de wijzers elkaar raken en verbuigen bij een reset is niet ongewoon. Het schijnt ook het beste te zijn om de stopwatch altijd te laten lopen. Dit ivm met een koppeling die slipt als de stopwatch uit staat. Zal kijken of ik daar de video nog van kan vinden. Verder een mooi horloge en zeker een inspectie van de horlogemaker waard. Geniet er maar van.
Edit: hier een uitleg over deze uurwerken en het gebruik
Van harte welkom
Pieter.
Welkom. Mooie aanwinst!
Welkom!
Leuke Seiko👍
Bedankt voor al die info, altijd leuk om te weten!
Mooi filmpje, goed om te weten: ik had verwacht dat ze vrij fragiel zijn maar dit is altijd goed om problemen te voorkomen
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
Welkom
Welkom & inderdaad een mooie entree die 6139. Ik meende hem al eerder op HF gezien te hebben, maar zoniet is dit misschien wel een aardige aanwijzing voor de band