Voorstellen en advies passend horloge

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

@dfrenner ben ook verder niet negatief over Steinhart. Ik heb er zelfs zelf eentje, en daar ben ik erg positief over. Maar ik zou hem niet in mijn rijtje ‘zwitsers’ zetten. Qua afwerking niet en ook qua afkomst niet. Desalniettemin draag ik hem erg veel en gaat hij voorlopig de verzameling zeker niet verlaten.

Wat betreft je Staudt, dat is wel een lastige! Niet eentje die je elke dag tegenkomt. Ik zou zeggen, houd hier de horlogemarkt scherp in de gaten, houd facebook-groepen met een half oog in de gaten, bewaar de zoekopdracht op marktplaats (krijg je een mail als er een nieuwe post omhoog komt met ‘Staudt’) en chrono24/ebay (al verwacht ik daar weinig). Geduld is een schone zaak :smile:

Kogel is door de kerk, Obris Morgan gaat in de verkoop, of eigenlijk is hij al in de verkoop.
Hier gaat een andere dresser voor in de plaats komen. Ik heb er één op het oog, maar laat het wetel als alles gelukt is…

De Obris Morgan staat overigens gewoon op HF.

een Seiko SARB035 misschien?

Nee, als het is gelukt horen jullie het :wink:

dfrenner vond een Visodate niet groot genoeg. Een SARB035/033 is beduidend kleiner.

Overigens, voor mij is een Visodate NIET goed inzetbaar als dresswatch. De mouw van een uitstekend passend overhemd past alleen heel strak “gespannen” over het horloge. ONGESCHIKT hierdoor. Een duiker mag voor mij zeker groter zijn, maar de Visodate vind ik voor het oog (dus ook als je bv een polo draagt) ook net te groot (voor de stijl).

1 like

Te groot vind ik erg afhangen van iemands pols.

1 like

@dfrenner
Hallo Danny,

Mag ik wijzen op dit topic en wel de EDOX

Een strakke allrounder net geen dress maar
kan daarentegen ook prima bij casual.
Er is nu ook een goede aanbieding
voor bijna de helft van de prijs.
Swiss made.

Grt

1 like

Nou de knoop is door…

De visodate komt hoe als het goed is vrijdag binnen…

Toch wel de tissot visodate, gewoon omdat ik hem niet los kon laten… Toen deed de kans zich tweedehands aan en heb ik het gedaan…

Een horloge te groot op een pols, dat kan, objectief en subjectief. Maar ik analyseerde/definieerde grootte net wat verder. Los van de verhouding polsmaat/horlogemaat heb je ook nog:

A. Past fysiek comfortabel onder een overhemd
Ik wilde even naast het optische aspect, dus de verhouding horlogemaat/polsmaat, zichtbaar bij korte mouwen, ook de inzetbaarheid mbt combineren met een overhemd noemen. Het hangt niet zo veel af van je polsmaat of dat het krap zit of niet, en het ligt ook gewoon aan hoe ruim een mouw valt. Bij een forse pols kan het dan ook krap passen bedoel ik te zeggen. In het geval van de Visodate komt dat ook deels door de dikte natuurlijk.

B. De maat past bij het genre/de stijl
Ik heb dus zelf een Visodate, en zou ook als ik hem met een polo draag willen dat hij wat kleiner was omdat dat beter bij de retro look past. Misschien is dit gevoel bij mij wat sterker omdat ik ook vintage horloges draag. Mijn SKX bijvoorbeeld is groter, maar dat vind ik prima bij een duiker passen (en bij mijn pols dus). Het is niet zo dat ik de absolute maat van de Visodate te groot vind voor mijn pols, maar voor de stijl. Een pilot mag ook wat groter uitvallen voor de stijl.

Als ik een pilot ook wel onder een overhemd zou willen kunnen dragen zou ik een wat kleiner model uitzoeken, en dan zou ik definitie A sterker laten wegen dan definitie B.

1 like

Gefeliciteerd! Welke versie?

1 like

Hij staat niet meer zichtbaar, vanwege een onterechte up.
Maar dit is hem :smile:

Sorry voor de verwarring. Op m’n smartphone kan ik niet quoten. Mijn reactie Was gericht op je laatste punt dat ie groot oogt.

En daarmee ook punt 2. Voor mij zou ik vintage ook 36 of 38mm mooi vinden. Maar iemand met mokerpolsen als stallone zou ik dat geen gezicht vinden. Dat lijken dan helemaal damesklokjes.
Dan heb ik liever dat ie 42mm draagt, wat bij hem dan relatief klein oogt.

1 like

Hier is hij dan:

WP_20151019_08_48_37_Pro

3 likes

Mooie aanwinst; veel plezier ermee!

1 like

Dank je!

Proficiat! Om jouw pols ziet.ie er imho kwa formaat vintage genoeg uit. Bij mezelf vind ik m wat fors voor z’n stijl.

1 like

Sinds de aanschaf van de Visodate krijgt de Steinhart geen polstijd meer, dus die is als het goed is verkocht. (OHPF).
Dan komt de vraag: Wat nu?

Ik neig naar een Hamilton Jazzmaster.

Wat denken jullie voor rond de 500 euro?

Jazz master lijkt me een goeie keus. Prijs kwaliteit.verhouding zit wel snor.
Alleen Is het wel weer een wat netter horloge. Maar als dat je voorkeur heeft denk ik dat je aan een jazzmaster een goeie hebt.

1 like

Als je een beetje goed zoekt, moet dat wel lukken. Ligt er ook aan of je wel of niet een chrono wilt. Hamilton is in ieder geval value for money.

1 like