Voorstellen en advies passend horloge

Welkom, er is zoveel leuks onder de 500euro.
Ik zou het verkoop gedeelte eens doorkijken en in de gaten houden, dan slaag je zeker voor een mooie prijs.

Die tissot heb ik inderdaad omgehad.
Na het passen vond ik hen juist net iets te klein…
Zal de foto’s even opzoeken.

De Glycine gaat helaas uit de verkoop :frowning:

@dfrenner O.k., nou ja, dan weet je 't. Het is natuurlijk ook een beetje wat je gewend bent. En een dress(y) watch moet natuurlijk eigenlijk ook niet te groot zijn.
Overigens heb ik nog niet zo lang geleden een ander model Tissot gekocht (PRS516). Geen dress watch. Maar meer een racing geïnspireerd model, dat (ondanks dat 't officieel maar 42 mm meet) best groot draagt, vind ik. Vind 'm zelf erg fraai. Hier met originele stalen band.


En hier op Hirsch Rallyband.

2 likes

Hoi Danny hartelijk welkom op HF en succes met de zoektocht naar het klokje naar jouw wens .

1 like

En de Hamilton van Cliogek? Persoonlijk vindt ik dat een erg fraai klokje en meet 42mm
Wel iets boven budget maar dan heb je wel praktisch een nieuw horloge voor een zacht prijsje en uitstekende kwaliteit met een fijn ETA automaatje.

1 like

Hoi Danny, ook welkom hier. Sorry voor het uit de verkoop halen van de Glycine.

Dat je de Visodate te klein vond dragen, verbaast me. Ik draag met mijn iets dikkere polsen veelal klokken van 43mm of meer. En toch vind ik mijn Visodate zeer goed staan om die polsen. In mijn beleving komt de Glycine ieler over dan de Visodate, ondanks de 43mm die hij meet.

Zelf heb ik ook een zilveren en een blauwe Tissot PRS516 gehad, en kan je die van harte aanbevelen. Veel klok voor dat geld, en de blauwe heeft een prachtige sunburst.

Enne…als je iets hebt gevondn en ontvangen, willen wij graag plaatjes zien.
:smile:

2 likes

Geeft niet, ik snap het best!
Het had eventueel wat ruimte geboden voor een tweede goedkoper klokje erbij.

Die Hamilton ziet er erg mooi uit, wel iets boven budget… Eens even kijken.
Alleen de bon mist zie ik, is dat niet vervelend met garantie kwesties, of gaat dat bij horloges anders?

Uiteraard komen houd ik jullie op de hoogte!
Ik ben de foto’s nog aan het zoeken van de Visodate om mijn pols…
Ik vond de visodate op plaatjes echt perfect… Tot in de winkel, daar ging ik twijfelen… En ik heb altijd geleerd, bij twijfel niet doen.

Als ik dan nu die Hamilton zie, misschien is tweedehands wel gewoon de beste keuze voor mijn budget.

Ik heb gereageerd op de Hamilton en ga de markt heel goed in de gaten houden!

Iedereen enorm bedankt voor de tips, ik ben in één dag veel verder dan de afgelopen maanden op eigen houtje zoeken.

Ik zou me om de aankoopbon niet zo’n zorgen maken, garantiekaartje is voldoende.

1 like

Steinhart is een leuk merk met een enorm diverse keus. Zitten in Duitsland, maar gebruiken Zwitserse uurwerken (ETA en Sellita) en hebben heel erg veel modellen onder de 500. Check hun site - daar moet je tevens bestellen, want om de prijs laag te houden worden ze alleen online verkocht. Heb er zelf een die goed bevalt. Over het algemeen de wat grotere maten, denk 42 tot 47 mm.

1 like

Ik heb zelf de C5 Malvern Automatic van Christopher Ward. Prachtige horloge.

http://www.christopherward.co.uk/skin/frontend/christopherward/default/malvernauto.jpg

Mvg, Jacob

2 likes

Ik had foto’s beloofd van de Tissot Visodate:




Maar misschien ben ik helemaal niet meer van plan om voor een nieuw horloge te gaan :smile:
Met het zelfde tweedehands budget wil ik proberen iets mooiers te vinden, of zelfs een vergelijkbaar horloge en een goedkoper exemplaar erbij (begint de verzamel drang nu al? :wink: )

Eeen horloge als een Oriënt Bambino voor erbij is nooit weg toch, of toch een Seiko… Maar goed eerst maar naar een goed eerste horloge kijken. Bij een Hamilton zoals wordt aangeboden is daar even geen extra ruimte voor…

2 likes

Kan het kloppen dat ik dit model niet kan terugvinden op hun website? Juist die verdeling in de wijzerplaat geeft het wat extra’s. Op hun website zie ik hem enkel met doorlopende wijzerplaat terug.

Waar heb jij deze gekocht als ik vragen mag?

Uitstekende keuze en staat je mooi @dfrenner!

1 like

@Sprinter, Ik twijfel juist te veel om er 500 euro op stuk te slaan :wink:
Misschien eens op zoek naar een tweedehands exemplaar…

@wolfje1970, Kan het kloppen dat ik dit model niet kan terugvinden op hun website? Juist die verdeling in de wijzerplaat geeft het wat extra’s. Op hun website zie ik hem enkel met doorlopende wijzerplaat terug.

Waar heb jij deze gekocht als ik vragen mag?

@PeterLC, Steinhart kende ik inderdaad al, ik vind het net niet klassiek genoeg eigenlijk. Ze hebben allemaal iets, tja hoe leg ik dat uit… Speels?

@TagEd, ziet er inderdaad mooi uit! Ik denk dat ik een leuke richting zie voor het volgende horloge :smile:
Eerst maar de dresser, ja eigenlijk moet hij niet te groot zijn, maar ik vind dat sommige grotere dressers, van fashion merken erg mooi staan. Ik weet dat het een beetje als schelden is hier :wink: maar ik heb een Armani van 42mm dacht ik en dat formaat vind ik echt perfect!

Toch ook maar een plaatje van mijn huidige Armani:

Alleen dan zonder chrono.

In de zoektoch kom ik nu ook een Hamilton Thinomatic tegen die vorig jaar voor 330 euro bij Siebel werd verkocht, blijkbaar :frowning:
A little too late… Komen jullie vaker dergelijke koopjes tegen?

Welkom op het forum! Je bent echt al grondig en doordacht bezig zie ik.
Mijn tip koop een 2e handse voor minder via bv het forum. En houd wat budget over voor wat anders kun je meteen meerdere soorten uitproberen. Je kijkt nu erg naar dresswatches maar misschien bevalt geheel onverwacht een duiker op staal je ook erg goed. Met aanschaf van een gebruikte loop je ook financieel niet te veel risico, bevalt hij niet kun je een horloge dan vaak ook weer kwijt voor om en nabij hetzelfde bedrag.
De Tissot Visodate is erg leuk en ik heb hem zelf ook. Ik vind het een aanrader. Heb hem zelf gebruikt via het forum gekocht. Nieuwe kost rond de 540 gebruikt in goede staat 300-350. Blijft er inderdaad een leuk budget over voor een mooie Oriënt.
Voor om en nabij de 200 heb je een mooie Mako of Big Mako duiker of een mooie Bambino. Nieuw!!
De horloges van Oriënt zijn mijn inziens ook aan te raden. Kwalitatief zeer goed en goede uurwerken.
Voor echt dagelijks gebruik zou ik niet voor een echte vintage gaan. Ik draag ik zelf alleen af toe afwisselend verschillende exemplaren, waterdichtheid e.d. zijn van de oude horloges vaak niet meer in orde.

Succes met je zoektocht en hopelijk heb je wat aan mijn tips.

1 like

@Thijs_Kremers, grappig dat je een duiker noemt. Want ik merk dat ik ook steeds vaker naar monsterwatches kijk naar een SKX007, of de Seiko Bull die nu op het forum te koop staat…
Maar zoals gezegd, eerst de dresser, daarna verder kijken.

Ik heb alleen niet het idee dat de visodate er veel aangeboden wordt. Of heb ik dat mis?

Heb er toevallig een maandje of 2-3 geleden 1 overgenomen hier via het forum.

1 like

De afbeelding die ik heb geplaatst is van de eerste versie van het model.
Inmiddels hebben ze het model makeover gegeven.
Ik heb het horloge gekocht op de website van Christopher Ward
Bij deze de link naar de site met het nieuwe model: http://www.christopherward.co.uk/watches/dress/c5mk2/c5swt-mk2.html

Groet, Jacob

en wat dacht je van een seiko dresser horloge dan stuk goedkoper en toch stijlvol. Is dit wat?

kost 145 euro

2 likes

Allereerst welkom Danny

Mogelijk dat deze Hamilton aan je wensen voldoet, hij zit wel een stukje boven je gestelde budget, maar is wel 42mm.

4 likes