Voorstellen en advies passend horloge

Welkom! Als het wat groter mag zijn, occasion en met wat geluk, misschien dat je voor een scherpe prijs een Pellikaan kunt vinden?

Was destijds een Horlogeforum limited.met een grotere subdial

2 likes

Ik ga toch voor twee horloges :smile:
Ik heb de Obris Morgan Explorer hier gekocht, wordt van de week geleverd!

Ben heel benieuwd.
Nu op zoek naar een dresser van het caliber Tissot Heritage Visodate.

Maar ik sluit ook niet uit dat ik, als de Obris Morgan heel erg bevalt, ik ga proberen de Explorer II te pre-orderen.
Even afwachten dus :smile:

Ik vind de 'Hamiltons die aangedragen werden mooi, maar voor nu net iets te duur. Wie weet laterā€¦

Ik heb ook nog wel een seiko dresser voor 145 euro

1 like

Hier is hij dan, de eerste HF aankoop:


Erg blij mee, wat een ā€œzwareā€ jongen zeg.
Erg degelijk.

Verder hoef ik jullie denk ik niet heel veel uit te leggen over de Obris Morgon :grin:

Nu op zoek naar een dresser, rond de 250 euro. Dat kan nog best lastig worden, aangezien ik toch wel een ā€œswiss madeā€ zoek, wat de OM niet isā€¦

Het zou ook nog kunnen zijn dat ik me in september ga inschrijven op de Obris Morgon Explorer IIā€¦

7 likes

Proficiat!

1 like

Gefeliciteerd! Zit als gegoten, zo te zien! Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd, zeker een mooie aankoop.

1 like

Geniet van dit mooie horloge! Ben wel benieuwd naar je volgende aankoop.

1 like

Mooie klok met goede specs! :+1:

Grt.

1 like

Nou sinds gisteren is de dresser binnen.
Het is de Steinhart Marine Chrono gewordenā€¦

WP_20150907_10_16_55_Pro

Mooi horloge hier aangeschaft via het forum (tweede :slight_smile: )

Ik heb nu een tweede dresser op het oog die te koop staat, alleen heb ik deze maand iets te veel aan horloges uitgegevenā€¦

Dat zou betekenen dat de Obris Morgan weel ruimte moet gaan makenā€¦ Dat is wel heel jammer, maar ik denk dat ik toch meer een dresser man benā€¦

Ik was dus van plan om de obris morgan explorer weer te koop te zetten, onder de voorwaarde dat het horloge dat ik op het oog heb nog beschikbaar isā€¦

Helaas kan ik nog geen advertenties plaatsen merk ik :frowning:

2 likes

Dat klopt leden die langer lid zijn en in zekere mate bijdragen aan t forum krijgen toestemming om horloges te mogen verkopen. Dit is n geautomatiseerd proces welke ergens beschreven staat/stond.

Overigens welke obris Morgan doe je in de verkoop? Heb je misschien n linkje vd vorige advertentie?

1 like

Het gaat om deze:

Overigens begin ik wel steeds meer te twijfelen :frowning:
Ik weet niet zo goed wat ik moet doenā€¦

Wat denk jullie?

Obris Mogan houden?
Of proberen te verkopen en deze ervoor terugkopen?

Ik moet zeggen dat ik sinds de aankoop van mijn Steinhart wel het idee heb dat ik meer een dresser man ben en minder een duiker. Maar ik twijfel heel erg of ik wel van de OM af wilā€¦ Ik heb nu even geen ruimte voor een derde aankoop in korte tijd, dus het is OF de OB houden, OF proberen te verkopen en de Hamilton kopen.

Ik weet dat het persoonlijk is, maar wat zou jullie advies zijn?

Persoonlijk vindt ik duikers leuker, dus ik zou zeggen de Obris Morgan houden.
Als je meerdere dressers kun je je ook afvragen of je deze wel gaat afwisselen of dat je altijd je fijnste dresser omdoet.
Nu kun je afwisselen, duiker/dresser.

Pas op voor de flipperitus :wink:

1 like

Te laat? :wink:

Over het kunnen afwisselen nu, heb je gelijkā€¦
Ik kan deze ook laten schieten en de volgende afwachtenā€¦

1 like

Ik ben nu meer voor t diversificeren v mā€™n collectie. Dus niet alleen duikers, maar ook andere stijlen erin.
Gisteren n mini meet gehad en toen had iemand over t opbouwen v n triple collection, bestaande uit n dresser, duiker en n casual nette chrono. Dat lijkt me n leuke en gevarieerde start. Daarna kun je altijd verder kijken om je verzameling uit te bouwen, op te waarderen, etc.

Als er de gelegenheid is, zou ik wel kijken of je de Hamilton misschien niet nog leuker vindt dan de Steinhart. Anders heb je misschien je ideale dresser voorbij laten schieten.

1 like

Ik prefereer de Steinhart denk ik wel boven de Hamilton, als is het alleen al door de mooie handopwinder die aan de achterkant te bekijken is.

De Hamilton in kwestie is quartzā€¦ Nu weet ik dat quartz niet per definitie slecht is, maar ik heb liever een handopwinder.
De zwarte kleurstelling van de Hamilton maakt hem weer compleet anders dan de Steinhart.

De Hamilton past m.i. beter onder een kostuum, al zou de Steinhart zeker niet mistaan.

Dan zou ik in jouw geval de hammy te laten voor wat t is, de obris te behouden en lekker verder rondneuzen.

1 like

Ik speel toch weer met de gedachte om de Obris te verkopen/in te ruilenā€¦
Ik draag hem eigenlijk nooit meerā€¦

Nu heb ik ook gemerkt dat Steinhart niet zo heel erg bij een ieder in de smaak valt als het gaat om beleving :wink:

Ik vond dat het gevoel bij het opwinden, bij de Steinhart een heel degelijk gevoel gevenā€¦

Maar mijn vraag voor jullie, als Steinhart niet dat ā€œSwiss madeā€ gevoel waardig zou zijn, welk merk rond dezelfde prijsklasse zou daar dan wel voor in aanmerking komen?

Tissot, begonnen in Le Locle

1 like