Voorstellen en advies passend horloge

Ik weet t ook niet precies, maar hier staan wat feitjes
http://new.hamilton-uni.com/en/hamiltonCalibers

Het praktische van n 7750 is wel dat elke horlogemaker het uurwerk wel kent en waarschijnlijk nog aan onderdelen kan komen. Desnoods donor.

1 like

H10 heeft wel 80 uur gangreserve, dat is een verschil. Maar goed, als je het horloge zeer regelmatig draagt zie ik daar weinig toegevoegde waarde in eerlijk gezegd. Als je 'm in een watchwinder zet al helemaal.
Maar toch wel cool dat het kan :blush:.

1 like

Misschien weet ik gewoon niet helemaal wat ik wil

Dan zie ik een meistersinger staan en denk ik ook, “is dat misschien niet leuk?”

Grrrr keuzes keuzes keuzes

1 like

Maar das imho ook het leuke vd hobby. Als je alles hebt, Is er niks meer dat je begeert


1 like

Okee, volgende stap:
Ik heb een Hamilton Jazzmaster Chrono auto uit 2012 op het oog met een Valjoux 7750 aan boord.
Hij heeft aldus de verkoper sinds zomer 2013 weinig polstijd gekregen.

Wat is verstandig kwa onderhoudsbeurten? Hij heeft tot op heden nog geen onderhoud gehad.

Kan ik hier een paar jaar mee voorruit? Of moet ik toch gewoon een beurtje gaan plannen binnen een jaar?
Tot nu toe Ă©Ă©n juwelier gebeld, die rekent 250 euro voor onderhoud.

Wat zou jullie advies zijn?
En waar voeren jullie onderhoud uit?

De Tissot Visodate zou ervoor verkocht gaan worden.

dan zou je wel een paar jaar nog vooruit moeten kunnen volgens mij

2 likes

En is die 250 euro gangbaar, of hebben jullie adresjes voor onderhoud?

Ik heb hem gekocht en ben er erg blij mee!
Denk eraan om einde dit jaar of begin volgend jaar een beurtje te gaan “inplannen”.

Dan zou ik het graag groots aan willen pakken, dus ook de kast helemaal mooi laten maken.

Hebben jullie hier adresjes voor?

Deze toevoeging is uiteraard waardeloos zonder foto :wink:

Erg blij mee!
En nu nog even de SKX007 afwachten van Rob, hij heeft ze dinsdag binnengehad en ik heb er Ă©Ă©n met saffierglas besteld. Ben erg benieuwd hoe die zal zijn.

Laat de vakantie maar komen!

4 likes

@anon50762135EV, toevallig nog een geniaal idee met betrekking tot een bandje? Of heb je nog iets wat hem goed staat (voorkeur vlindersluiting) te koop staan? :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Gefeliciteerd met deze sportieve doch nette aanwinst. Hij staat ook goed op de pols. Voor onderhoudsadresjes kan je eens kijken onder het kopje “ervaringen met horlogemakers”. Zou ik eerder doen dan naar een willekeurige juwelier brengen. Tot die tijd veel draagplezier toegewenst.

1 like

Okee, de SKX007 is verkocht en heeft ruimte gemaakt voor een Steinhart GMT Ocean one.
De Hamilton ligt nu voor onderhoud bij de Swatchgroup. In verwacht een aardige investering: Saffierglas vervangen + volledige check/service.

Maar daarna? Hamilton houden, of goed moment om hem na onderhoud te verkopen?

Zijn er mensen aanwezig die op een nette manier (met behoud van de huidige keramische bezel), de bezel van een Steinhart GMT Ocean one kunnen vervangen? Ik heb een GMT met nu een one bezel erop, maar ik heb ook een nieuwe GMT bezel, deze zou ik er graag op willen laten zetten.

Geen idee hoe lastig dit is, maar ik heb zelf geen gereedschap, noch het verstand ervan. Iemand hier?

Omdat jullie natuurlijk van foto’s houden:

1 like

Complete bezel of alleen de ring?
Bezel kun je doorgaans eraf halen met een dun mesje, veel youtube filmpjes van te vinden.
Bezel ring zit gelijmd als ik me niet vergis, dus dat is vrijwel niet eruit te halen zonder de oude te slopen.

Deze, maar dat is dus niet te doen?