Voorstellen (en mening gevraagd)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Ja ook erg mooi en apart imo…vooral op leder.

Op ss bracelet ziet er ook wel stoer uit…

4 likes

Die is wel echt mooi!
Beetje vreemd inderdaad, maar op een goede manier.
Ik vond bij de Sarb017 het groen op een gegeven moment gaan vervelen(nooit zelf gehad maar wel vaak online zien langskomen).

@ChrisWinter: Ik ben nog altijd zeer gecharmeerd van deze Seiko SARW019. Fijn om te horen dat dit uurwerk en de kwaliteit buiten kijf staat. Wat zou ik extra moeten rekenen als ik hem importeer uit Japan? 21% BTW plus nog invoerkosten? Horloge kost op seiyajapan.com 672 dollar (609,60 euro). In totaal zo’n 800-850 euro?

@Boetje: Dank je. Deze Alpina Startimer Pilot vind ik ook zeer fraai. Voldoet inderdaad aan al mijn wensen. Mooie wijzerplaat met strakke wijzers met een mooie lengte. Wat is er bekend over het eigen uurwerk dat hierin zit? Vind deze met een chrono ook zeer fraai, maar dan wordt het wel erg prijzig.

Ik neig nu meer naar dit soort klokken, dan bijv. de Hamilton Navy, die ik vergeleken deze horloges misschien iets te netjes vind. De Damasko vind ik dan weer net te grof. Zou ik graag erbij willen hebben, maar ik zoek nu immers een horloge voor dagelijsk gebruik, als het ware mijn enige horloge.

Verdere suggesties met onderbouwing blijven welkom natuurlijk! En dank ook voor alle welkomstboodschappen, ik lees dit forum al enkele maanden met veel interesse en plezier.

1 like

Sinn 104 St St A. Iets voor je?

2 likes

Welkom op HF!

Misschien is de SARG009 wat voor je:

Wat nog niet is aangestipt: let ook op een voor jou aangename maat. Horloges kunnen zéér uiteenlopende formaten hebben. Voor het door jou gewenste “breedspectrum gebruik” zou ik niet te groot gaan. Alle hier getoonde horloges zijn wel gematigd tot zelfs ingetogen wat betreft maatvoering overigens. Er is heel veel over geschreven over horloges en polsmaten, gewoon je polsmaat meten en lekker surfen op het web.

1 like

1 like

@GMTplus1 Dank, heb div. Sinn modellen bekeken. In dit geval, omdat het een all purpose horloge moet worden, zou ik niet gaan voor een rand als deze heeft. Ben wel fan van deze wijzers.

@Brench: dank voor de voorbeelden. Fraaie klassieke klokken, maar misschien nog iets te klassiek naar mijn smaak.

@Hieronimus: SARG009 vind ik ook fraai, wel vrije forse cijfers. Toch een zeer strak horloge dat meerdere gelegenheden past. De maat is inderdaad een belangrijk punt! Ik heb vrij smalle polsen, dus vraag me af of die prachtige Alpina (44mm) niet al snel te groot wordt. Wellicht goed om eens te passen. Ik dacht dat ze deze ook bij de Bijenkorf verkopen.

@ChrisWinter: dank voor de oplheldering. Had al idd op zo’n 800 euro gerekend. Desalnietemin lijkt me dat wel de moeite waard gezien wat je er allemaal voor krijgt. Ik had al gekeken op Monsterwatches, maar deze stond er nu nog niet bij. Hoe werkt dat bij jou, @robbie409?

Die Damasko is een hele nette :ok_hand:t3:

1 like

Ik ga de sarg007 en 009 in de collectie krijgen, prijs weet ik nog niet maar wordt zeker concurrerend

Vergeet niet dat de hamilton faux wired lugs zijn. Ze zie er zo uit, maar hebben gewoon spring bars. Wel zo makkelijk met banden wisselen.

Hallo JWZ,
Welkom!

Er staat op het horlogemarkt gedeelte een mooie
Stowa Marine limited edition.

Mooie klok :thumbsup:
Ook makkelijk in de service met een bekend Unitas uurwerk,

Grt.

2 likes

Welkom op Horlogeforum! En ik kan eigenlijk niets anders bedenken dan wat hierboven al genoemd is. Veel plezier met het vinden van jouw perfecte horloge!

Welkom op dit forum. Vind het advies van hierboven (met name van @chriswinter) goed en sluit me er helemaal bij aan. Wat kwaliteit betreft kan ik alleen over de genoemde Seiko mee praten. Zelf heb ik de SARX015. Ontzettend fijn en solide horloge. Een echte alles kunner.
Je kunt deze bestellen via bijvoorbeeld www.Seiyajapan.com.

Hel veel succes (en plezier) met de zoektocht!
Wander

1 like

Fortis of Alpina past mooi bij je wensen

1 like

Zijn al een hoop mooie horloges genoemd. Wellicht is dit nog een interessante?

Een Hamilton Jazzmaster, aangezien je gaan watertanden van een IWC Portuguese.

http://new.hamilton-uni.com/hamiltonMedia/aboutBrand/jazzmasterWatch.png

Een Nomos Club is tweedehands ook voor jou budget wel te vinden trouwens.

http://www.nomos-glashuette.com/fileadmin/user_upload/Images/02_Watches/I_Club/Club_Automat/club_automat_raum02.jpg

Succes met je zoektocht!

2 likes

Welkom!

Zit er van hamilton in hun khaki, viewmatic of jazzmaster lijn niet iets voor je tussen? Het lijkt me dat deze serie wel in jouw straatje kan passen.

Hamilton jazzmaster auto chrono

1 like

Welkom en zo te zien ben je al uit. :wink: