Voorstellen + NA Seiko SKX / Seiko 5 sports SRPD

Hi Lucas! ik heb zojuist een seiko skx007 te koop voorbij zien komen op het forum, grijp je kans!

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-seiko-skx007-omg/262892

2 likes

Het is inderdaad helemaal waar dat je betaald voor het zijn van een iconisch horloge. Tnx voor de tip over de Kamasu! Mooi klokje met goede specificaties. Echter ben ik op zoek naar een sportievere look, waarbij de wijzers van de Kamasu hem net wat te chique maken naar mijn mening.

haha tnx voor het doorsturen! Ironisch ook dat de advertentie start met een sneer naar de nieuwe 5 series :joy:.

1 like

Haha you gotta love HF commentaar! Goede prijs voor de SKX BTW.

1 like

Welkom hier bij HF.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom, Lucas en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Welkom👍

1 like

Welkom :smiley:

1 like

Welkom,
Ik zou gewoon wat duurder doen en beide kopen, zijn toch allebei weer gemakkelijk te flipperen, op de bank moet je binnenkort geld betalen voor je eigen geld.:joy:

3 likes

Welkom!

1 like

Welkom ! Ik heb zelf de SKX007 en zou je deze zeker aanraden. Die Seiko 5 is ook wel mooi maar geen echte duiker dus minder iconisch.

1 like

Haha ja dat is ook een manier om ernaar te kijken

1 like

Tnx voor je aanbeveling! Wat is jouw ervaring met de standaard bracelet? Lees hier hele wisselende reacties over.

Die heb ik niet gezien. Ik heb hem bij Monsterwatches gekocht zonder de standaard rubber band. Deze schijnt erg stug te zijn maar door hem in heet water te gooien wel in vorm te krijgen.

1 like

Excuus, ik bedoel de standaard stalen Jubilee band die jij om lijkt te hebben. :grin:

Oh, dit is die van Seiko ja. Hij is erg los of soepel of hoe je het wil noemen. Ik vind dit wel echt een pre. Ik draag mijn stalen banden ook altijd wel wat losser. Het is net wat je zelf fijn vind denk ik maar ik vind hem erg lekker zitten. Het is wel een rammelband maar daar stoor ik me niet aan. Ik vind hem er goed uitzien en hij zit lekker.

1 like

Heb je t model al es om gehad? Soms kan t zijn dat om de pols de klik er toch niet blijkt te zijn.

Ik ben niet zo snel v inzicht. Dus toen ik mijn SKX mod binnen had vond ik t allemaal wel mooi gedaan, maar ik was niet gelijk verkocht.
Pas na n hele tijd gedragen te hebben, kwam ik tot de conclusie dat t horloge toch niet voor me klopte. Dat werd iets beter toen ik in mn verwoede poging ‘in therapie ging om toch iets v onze relatie’ probeerde te maken, en de solid oyster verving met n solid presidential. Toch bleek de klik er niet te zijn. En net als met mn ex-vriendinnen sloot ik de SKX op in n kist in de kelder :wink:

Wat ik alleen maar wil zeggen is dat v plaatjes alleen t kwartje soms niet valt. Pas om de pols blijkt of t horloge daadwerkelijk bij je past.

Overigens heb ik datzelfde ook met horloges die ik later toch wel fijn blijk te vinden. Dus ik heb t niet alleen met horloges waar geen/minder klik mee heb.

1 like

Over de standaard metalen band gesproken, vind ik eigenlijk niet kunnen…

Zoals n duik horloge voor me n schroefkroon hoort te hebben (of n beugel of andere systeem om onbedoeld openen vd kroon tegen te gaan), vind ik dat n metalen band v n duiker ook n duikextentie hoort te hebben.
De standaard metalen SKX007 band heeft dat niet.

Misschien meer omdat ik t zelf prettig vind om tijdens t klussen n horloge over mn mouw en/of hamdschoen te kunnen dragen.
Want n purist ben ik ook weer niet. Zo mag n duiker v mij best n glazen achterkantje hebben zoals bv op mn Omega, terwijl anderen dat not done vinden op n diver/toolwatch.

1 like

Alsjeblieft!

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-seiko-skx007-omg/262892

Dan nog MilTat of Strapcode solid staal erop en je ben het mannetje :+1:

Rennen!! :grin:

De uitlijning is zo te zien ook OK.

2 likes