voorstellen + vraag geërfde Enicar

dag allen,

dank voor de mooie reacties!
haha, @Chillekasper de strips blijven leuk!
@Polstijd en @Lexaf: dat is inderdaad een mooie kijk op de revisie. ik zal er nog eens goed over nadenken. de opmerking van @peter235 hierbij is ook een goede, daar had ik nog niet bij stil gestaan. ik kreeg van de horlogemaker niet de indruk dat er nog meer kosten bij zouden komen, maar ik ga het binnenkort voor de zekerheid nog even navragen.
ik ben ondertussen een mooie band aan het samenstellen/bestellen bij @ Ko, dan kan de Sherpa mooi gedragen worden en kan ik ondertussen rustig nadenken over het vervolg voor beide.
dank voor jullie hulp!

fijn weekend.

3 likes

Dan zou ik ‘m zeker laten herstellen/servicen.
Lijkt misschien veel geld maar dat ben je zo weer vergeten en je krijgt er iets zeer waardevols voor terug.

2 likes

Welkom bij de club

1 like

Beste forumleden. Een update:

Onlangs heb ik de Ultrasonic naar de juwelier gebracht en hem gevraagd om de bovenstaande reparaties door zijn horlogemaker uit te laten voeren. Ik heb er daags erna nog een keer achteraan gebeld en nadrukkelijk uitgelegd dat alleen het uurwerk en het glas geserviced/vervangen moest worden en dat de rest in de huidige staat moet blijven. Hier ook nogmaals de uitleg bij gegeven dat het een erfstuk is dat het daarom belangrijk voor mij is dat de huidige staat behouden blijft. ‘t Was akkoord, er zou niets gebeuren zonder dat ik er akkoord voor zou geven.

Afgelopen week telefoon: het horloge is bijna klaar en zal ook even gepolijst worden. Toen ik mijn verbazing uitsprak over het polijsten en meermaals aangaf dat dat niet zo afgesproken was, vertelde de juwelier dat het onvermijdelijk door/voor het vervangen van het glaasje. Geen idee of dat kan of nodig is, maar aangegeven dat hij de horlogemaker duidelijk moest maken spaarzaam te zijn met zijn polijstwerkzaamheden. Hij zag het in en zou proberen de horlogemaker nog te bereiken (vrijdagmiddag).

Vandaag opnieuw telefoon: slecht nieuws: de kast was in de ultrasoon geweest voordat de juwelier de horlogemaker kon bereiken - wel passend bij de modelnaam, maar goed… Het was onvermijdelijk geweest door de werkzaamheden aan het glas en de ring waar het glaasje in valt en nu is het horloge dus ‘glimmend’. Niet alle gebruikssporen zijn er uit, maar een groot deel wel. Met de plaat is niets gebeurd, overigens.
Verbaasd en verbolgen heb ik aangeven dat dit niet te afspraak was, dat we meermaals tot de bovenstaande overeenstemming zijn gekomen en dat dit dus precies was wat niet de bedoeling was.
Toen het gesprek vorderde en ik de gemaakte afspraken en mijn verbazing bleef herhalen gaf hij toe dat hij niet duidelijk tegen de horlogemaker was geweest over onze afspraken. Een optie zou zijn om de kast te laten behandelen zodat deze weer mat zou worden. Hier niet mee akkoord gegaan. Hij snapte waarom niet.

Ik ga het horloge binnenkort bekijken en dan bespreken hoe verder. Misschien valt de ‘herstelschade’ mee…
De juwelier gaf overigens aan dat hij het ook erg vervelend vond en op alle mogelijke manieren mee wil werken aan een passende oplossing.

Waarom ik dit schrijf: wat denken jullie hier van, is het verhaal over het glaasje plausibel? En hebben jullie tips voor hoe dit aan te pakken? Wat zouden passende oplossingen kunnen zijn? En dan met name voor het horloge.

Fijne dag.

1 like

Waarom heb je eigenlijk voor een juwelier gekozen en niet voor een horlogemaker? Ik ben benieuwd naar je antwoord.

1 like

Een kast die in de ultra soon gaat komt er niet gepolijst uit, alleen maar schoon. Voor het vervangen van een glaasje is polijsten ook niet nodig, zou geen reden kunnen verzinnen waarom. Ik zou eerst het horloge bekijken en dan pas gaan panieken. Misschien valt het gewoon mee. De meeste horlogemakers wagen zich ook niet zo gauw aan polijsten.

5 likes

Er zitten (of zaten) nog mooie scherpe facetten op die lugs zo te zien, hoop voor je dat ze het arme ding niet helemaal suf hebben gepolijst :crossed_fingers:

1 like

dag allen,
dank voor de antwoorden.
@chung888 de juwelier vertelde dat hij een erg goede horlogemaker in dienst had die -tig jaren goed werk had geleverd. daarnaast had ik er goede verhalen over gehoord/gelezen. ik vertrouwde de juwelier.

maar goed nieuws. zoals @Arjen al aangaf: het viel allemaal mee. afgelopen weekend naar de juwelier geweest en het horloge opgehaald. hij glimt aardig, maar ik ben erg tevreden en vooral opgelucht. ik was bang dat het horloge alle gebruikssporen kwijt zou zijn geraakt terwijl dit het horloge voor mij juist waardevol maakt. de kast is nu netjes, evenals het glas, het uurwerk heeft een uitgebreide service gehad en de plaat is erg mooi gepatineerd.


het valt niet mee om het mooi vast te leggen, maar al met al tevreden en de juwelier en ik konden er ook wel om lachen. hij heeft overigens wat van de prijs afgedaan als compensatie. ik ga voor nu de Ultrasonic op het mooie ko-bandje dragen, en nadenken over de revisie van de Sherpa.

fijne dag.

9 likes

Keurig! Ziet er prima uit zo, is lekker in de ultrasoon geweest. Heel veel plezier met het dragen van dit erfstuk.

1 like

:+1:
Ziet er prima uit

1 like

Ik denk dat er maar weinig horlogekasten zijn die zo lekker in de ultrasoon heeft liggen badderen als deze…:wink:

Ziet er keurig uit zonder verlies van scherpe lijnen, prima gedaan vind ik. Heel veel plezier met deze mooie oude schoonheid.

1 like

Mooi resultaat!

1 like