Voorstellen

Hoi, ik ben Peter. Getrouwd en vader van twee zoons (23 en 24).
Woon in Groningen.
Altijd wel geinteresseerd in horloges, maar niet zo als hier op het forum hoor.
Heb vroeger eens een Omega seamaster gekocht, maar die is stuk gegaan nadat de batterij is gewisseld en daarna niet goed waterdicht gemaakt. Zeewaterschade en een hoop gedoe later, heb ik m afgedaan. Daarna eigenlijk alleen ‘leuke’ horloges gehad, maar niets byzonders/vermeldenswaards.
Maar nu, na het overlijden van mijn vader, lag zijn Rolex Oysterdate precision, nog steeds in de la bij mijn moeder. En ze wilde mij dat horloge wel geven.
Vroeger altijd vol bewondering naar vaders pols gekeken en nu ben ik dus zelf eigenaar.
Het horloge ziet er vrij onbeschadigd buit, maar is van begin 60-er jaren en zal weer een beurt moeten hebben.
Ik wil het bij een goede monteur laten servicen , maar wil daar graag advies over.
Dus start ik meteen even een topic daarover.
Groet, Peter.

19 likes

Welkom op het Horloge Forum, benieuwd naar een afbeelding van jouw Rolex. Veel plezier hier!

1 like

Welkom Peter. Mooi een horloge met een verhaal en herinneringen aan je vader. Die moet je koesteren. Het is een goed idee om hier eerst te vragen hoe en wat precies te doen met de service. Je kan het namelijk maar één keer fout doen als je hem bij Beun de Baas brengt. Succes ermee en ben benieuwd naar foto’s.

1 like

Welkom Peter!

1 like

van harte welkom :clap:

Peter, welkom op HF!

image

Welkom.

Welkom! Het is nooit te laat om wel een horlogefreak te worden :wink::+1:t2:

Mijn beste,

Peter, van harte welkom in de getalenteerde kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

Heb je er foto’s van?

Ik vind dat je het beste naar Keulen of Brussel kan gaan. Naar Rolex zelf dus, voor een full service. Het kost wel wat, rond de 800 euro, maar dan krijg je hem terug als nieuw en kan hij er jaren tegenaan.

Zo te horen is hij dat wel waard.

Welkom en heel veel leesplezier :+1:

Welkom Peter!

Beetje investeren in zoiets moois kan heen kwaad !
Edit: en natuurlijk van harte welkom.
Geen slecht begin een OP met een goed verhaal :sunny:

1 like

Welkom en veel plezier op het forum Peter. Mooi waardevol, in herinnering, horloge heeft u. Zou daar zeker zorgvuldig mee omgaan!

Van harte welkom hier! Altijd heel interessant om het verhaal achter een (vintage) horloge te horen. Geniet er in goede gezondheid van! :smile: :+1:

De foto’s :

3 likes

Welkom en veel plezier op ons mooie forum …

Welkom en veel plezier hier. Groetjes

Welkom Peter!