Voorstellen

Welkom!
Succes met deze quest!..:wink:

1 like

Welkom, succes met je besluit. je neemt meteen 2 keer een risico op verslaving. Het forum en seiko volgens sommigen-) Wish u luck!

1 like

Welkom en gefeliciteerd met dit “levenslange” virus :wink:

1 like

Welkom :+1:

1 like

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

@SA_ Ik heb smalle polsen (16,5-17 cm) dus de 18 mm sluiting zou dan beter zijn. Over de microverstelling had ik nog niet nagedacht, maar lijkt mij inderdaad ook fijn. Bedankt!

@Puringa en @Myspeedyworld ik ga eens kijken naar jullie alternatieven, bedankt voor de tips!

@davykuipers Niet specifiek opzoek naar een duiker. Ik heb/had zelf ook nooit iets met Seiko, maar zie ze hier vaak voorbij komen en veel positieve reacties. Ben dus wel nieuwsgierig. Tissot ga ik eens naar kijken. Ik heb jaren terug eens getwijfeld om een T-touch te kopen. Zal eens kijken naar de andere modellen.

1 like

Bij sommige winkels had ik wel twijfels, maar wist niet dat het een gevaarlijke plek was voor neppers. Ik ben een aantal keer in Turkije geweest en daar kun je het verwachten. Gelukkig dus nooit iets gekocht!

1 like

Welkom!!

Skx is prima start voor je collectie!! De standaard jubilee is prima. je kan ook verschillende bandjes erbij kopen, bijvoorbeeld nato of in leer. Of het geld opsparen voor een upgrade. Bijvoorbeeld sumo/turtle of swiss.

1 like

Welkom op Horlogeforum, Den. En een betere duiker dan de SKX007/009/011, voor die prijs, is eigenlijk niet te vinden. En om heel eerlijk te zijn, voor 2x zoveel ga je nog geen betere automatische duiker vinden. Daarbij komt de klassiekerstatus, de beproefde onverwoestbaarheid en het feit dat de SKX richting einde productie gaat. Ik verwacht dan ook dat je nooit heel veel gaat afschrijven op dit horloge en mogelijk nog wel wat meer terug kunt krijgen in de toekomst, maar in ieder geval 20 - 30 jaar probleemloos horlogeplezier gaat hebben.

Alternatieven die al genoemd zijn, kan ik alleen maar onderschrijven. De SRP777/779 is een moderner horloge met z’n 4R-uuwerk met hacking en handwinding. Dit uurwerk is verder echter niet per se ‘beter’. En de SRP combineert dit nieuwere uurwerk met de (nog) meer klassieke cushion case. Ook erg mooi, vind ik. Maar wel twee keer zo duur. De Sumo, tot slot, is een klasse apart. De vormgeving van de kast en afwerking van het geheel zijn van een aanzienlijk hoger niveau en hij is voorzien van een meer ‘sophisticated’ 6R-uurwerk. Vanafprijs € 500 (grijs) en € 600 (Nederlandse authorised dealer).
Met de merken Certina en Tissot heb ik ook goede ervaring en ook deze merken bieden fraaie modellen en veel value for money. Maar voor een automatisch duiker van deze merken betaal je meer dan € 700. En dat is dan toch wel echt weer een andere prijsklasse. Anyway, veel plezier op dit forum en met kiezen van je eerste ‘echte’ horloge!:slight_smile:

2 likes

Trouwens, misschien kun je Rob van Monsterwatches wel mailen of je ze eerst mag bekijken voor je mogelijk gaat bestellen. Dit lijkt me, zeker voor een horloge uit een voor jou nieuwe prijsklasse wel fijn. Meestal heeft hij deze horloges wel, al is de SKX007/009 zoals eerder gezegd wel moeilijk om nog nieuw te krijgen.

1 like

Bedankt voor je uitgebreide reactie, waardeer ik enorm! Ik ga vanavond nog eens verder inlezen in de modellen. Zoeken naar informatie, lezen en foto’s kijken vind ik tot nu toe alles behalve vervelend. Op basis van de reacties en de prijzen lijkt me de skx een mooie start. Ik zal jullie op de hoogte houden.

@Puringa Goede tip, zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn of dat ik toch de gok ga nemen op basis van foto’s.

1 like

Welkom :grinning:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit verrijkende HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom en de SKX is een prima keuze!

De presidential band draagt ook erg fijn! Saffier erop en klaar is kees.

1 like

Welkom, zou gewoon voor de SKX007/009 gaan. Upgraden kan daarna altijd nog.

1 like

Allereerst welkom.

En daarna; Neem de tijd ervoor.

Elf.

1 like

Welkom! Een skx of een seiko in z’n algemeen Is n goeie keus. Persoonlijk vind ik em t mooist op de presidential. En natuurlijk met seiko sluiting! Persoonlijk doe ik er nog en schepje bovenop door een sluiting met duikersextentie te nemen. Het Is immers een duiker. De geweldigste v seiko vind ik hun ratchetsluiting sluiting. Niet alleen handig voor duikers, maar ook als je em ff snel een maatje groter of kleiner wilt maken.

Voor een 100 euro meer of als occasion acceptabel Is, dan komt er zoveel meer binnen bereik. Ook Zwitsers zoals een leuke tissot, hamilton, certina, etc.

Om nog meer ideeën op te doen, neem dan ook es n kijkje naar t ehbo lijstje in de faq.

Veel suc6 met je quest!

1 like

Welkom!

Heel veel plezier op het forum en met de zoektocht!
Zoals eerder al vermeld, ga vooral passen en kijken, eenmaal om de pols weet je of het gevoel er is, of niet.

Met de genoemde seiko kan je niet mis gaan. :thumbsup:

1 like

Welkom.

1 like

Welkom

1 like

Welkom!
Als al veel gezegd, met een skx007 kun je niet fout gaan. Als je twijfelt over de grootte op je pols, Rob staat altijd op de Rikketik in Houten.
Nog niet genoemd: Orient, het neefje van Seiko. Hebben net nieuwe verbeterde Mako en Ray uit. Ook top duikers voor het zelfde geld.
Laatste tip, als je het geld hebt, koop nu je droom Rolex. Heb ik ook meteen gedaan en nog geen dag spijt van gehad. Inmiddels zijn de prijzen bijna verdubbeld in de laatste 6 jaar. Is geen belegging, maar wel enorm waardevast als je er van af wil (of moet).
Succes en veel voorpret met het zoeken.

1 like