Ik ben echt een newbee en draag voorlopig enkel lotus horloges en rodania.
Echter wil ik al enige tijd graag een betere horloge.
Roamer volgens mijn juwelier. Maar is dit zo?
Droom al jaren van een Breitling naviator. Maar is dit een verzamelstuk?
Alvast bedankt!
Welkom op dit forum en veel plezier en wijsheid gewenst!
Of de Breitling die jij noemt een verzamelstuk is wel of niet hangt van het type af. (uitvoering, jaar etc.)
Een Roamer dealer zal je een Roamer wilen verkopen. Staar je niet blind op restwaardes. Koop voorlopig gewoon wat je mooi vindt maar kijk uit voor namaak.
Is Roamer een degelijk betrouwbaar merk?
Maw ook iets voor verzamelaars?
Ik denk met name aan, voor mijn stijl, de Roamer rockschel mark lll code 220837494520 of 220837415502
De Roamer verkopen ze bij een vertrouwde juwelier en vandaar.
Dat is het huismerk daar. (was vroeger klokkenmaker en naar zijn mening een van de betere prijs/kwaliteit).
Ik kom zo op een 2 plaatsen en de andere verkoopt oa Lotus als zijnde betaalbaar, dagelijks draagbaar en degelijk.
Daarom ook dat in nu 2 Lotus horloges heb.
Echter die Roamer was ook wel te pruimen, maar dacht een 400 euro als kostprijs.
wat ik ook vaak doe ik op YouTube kijken naar een review van een bepaald horloge, de foto’s op verkoopsites zijn vaak met een tekenprogramma bewerkt
en daar zie je de horloges niet echt in real life,( een beetje doods en vlak )
zodra je het op een YouTube film ziet zien ze er vaak veel mooier uit.
Een verzamelwaardige Navigator (of welke andere kostbare verzamelwaardige vintage dan ook) kopen, is m.i. niet iets waar je als complete newbie mee moet willen beginnen.
Voor betaalbare en goede kwaliteit horloges zou ik kijken naar merken als Tissot, Hamilton, Certina, Citizen, Seiko en Orient.